X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ערוץ 2 חושף חוות דעת שכתב לדור ואשר הוצגה בידי מנדלבליט לוועדת גרוניס, בה יוצא פרקליט המדינה לשעבר נגד וינשטיין בנוגע לחלקו של מנדלבליט בפרשת הרפז
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. המועמד של נתניהו [צילום: מרק ישראל סאלם, פלאש 90]

פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, תומך במינויו של מזכיר הממשלה והפצ"ר לשעבר, אביחי מנדלבליט, לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה - חשף (יום ב', 5.10.15) גיא פלג בחדשות ערוץ 2.
מנדלבליט נחשב למועמד המועדף על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמינה אותו לתפקידו הנוכחי. היועץ היוצא, יהודה וינשטיין, מסתייג מן המינוי בשל חלקו הנטען של מנדלבליט בפרשת הרפז, למרות שהוא עצמו סגר את התיק נגדו.
מנדלבליט היה הפרקליט הצבאי הראשי כאשר התפוצצה הפרשה. הרמטכ"ל דאז, גבי אשכנזי, דיווח לו שהמסמך המקורי שכתב בועז הרפז מצוי בידיו, מנדלבליט ביקש יממה למחשבה ולמחרת הנחה את אשכנזי להודיע לווינשטיין שהמסמך בידיו. בשל שהות קצרה זו המליצה המשטרה להעמיד לדין את מנדלבליט, אך וינשטיין סגר את התיק - בלא לציין את עילת הסגירה (העדר אשמה או חוסר ראיות) ותוך ביקורת על התנהלותו בפרשה. יצוין, כי את ההמלצה להעמיד את מנדלבליט לדין נתן תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל - שבעצמו המתין שמונה ימים בטרם דיווח לממונים עליו על הצעת השוחד שלטענתו קיבל מהרב יאשיהו פינטו.
מנדלבליט העביר לוועדת גרוניס, אשר תמליץ לממשלה על שניים או שלושה מועמדים, את חוות דעתו של לדור לקראת הראיון שתקיים עימו בימים הקרובים. ערוץ 2 חושף, כי לדור כותב בה:
"מנדלבליט נתפס בעיניי, ולמיטב התרשמותי בעיני כולנו, כדמות מופת. הן 'כמקצוען' משפטי בתחומו והן במישור האישי, כשגם בזכות אלה הכל נותנים אמון רב בו ובמנהיגותו. בדיונים הוא מפגין יושרה ויושר אינטלקטואלי, ולא היה מקום לחשש אי-פעם כי שיקולים בלתי ענייניים לחלוטין הדריכוהו, או כי דרכו הוכתבה או הושפעה מתכתיבים או ציפיות של אחרים".
לדברי לדור, "בנסיבות אלה, הטרידה אותי ההערכה כי אם שגה היועץ המשפטי לממשלה במסקנותיו, כי אז גם הפגיעה האפשרית במנדלבליט היא ניכרת כפל כפליים. אם שגה, אין צריך לומר, היא גם פוגעת בציבור שאפשר ותינטל ממנו את האפשרות ליהנות באורח מלא מתרומתו של עובד ציבור חיובי וללא דופי.
"דומני שניתן לסמוך על כך כי אנשי המערכת, ייזמו את הדינאמיקה של בחינה נוספת שתעשה בעקבות העברת מסמכי מנדלבליט, ואולי זו תוביל לתיקון הדברים. במצב זה ואם לכך יגיעו, לבטח תישקל גם התנצלות בפני מי שיוסר במשך השנה האחרונה בתחום היקר ביותר לעובד ציבור איכותי - ניקיון מעשיו וטוהר מידותיו, לצד הדאגה לכך ששמו לא יוכתם בתחומים הללו".

תאריך:  05/10/2015   |   עודכן:  08/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לדור תומך במינוי מנדלבליט ליועהמ"ש
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
וינשטיין סוס מת שעוד יגרום נזק
יועץ טעות  |  6/10/15 00:18
2
עיוות המציאות .כנסו ותבינו
זבוב על הקיר  |  6/10/15 07:47
3
לדור
משהמוישה  |  6/10/15 07:51
4
משחק מכור
ארי כספי  |  6/10/15 07:56
5
השנאה שלך לויינשטיין.....
קיקו  |  6/10/15 08:25
6
אם לדור תומך במנדלבליט......
מוטי1  |  6/10/15 18:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירת יועמ''ש
איתמר לוין
כמה מחשבות לקראת סבב המינויים בצמרת המשטרה, בחירת היועץ המשפטי לממשלה, מינוי נציב השב"ס, איוש משרת הממונה על ההגבלים העסקיים והחלפתו הצפויה של מאמן נבחרת הכדורגל. וגם מבט עקרוני על מקומו של בג"ץ בתהליכים אלו
איתמר לוין
מי בעל הבית במדינה? מדוע קצינים במשטרה מרשים לעצמם להתבטא נגד השר? למה ארה"ב לא מגיבה על הפעילות הרוסית בסוריה? למי יש ספק בדבר הצורך בביקורת פרטנית על הפרקליטות? איך יורם טורבוביץ יכול להיות מועמד לתפקיד היועץ המשפטי? ולמה אני צריך לחכות חודשיים לטיפול במכבי?
איתמר לוין
המשנה ליועץ המשפטי לעניינים פליליים וראש המרכז האקדמי פרס מביאים את מספר המועמדים לעשרה
איתמר לוין
ועדת גרוניס תראיין את ישי בר, הילה גרסטל, יורם טורבוביץ', איל ינון, אבי ליכט, אביחי מנדלבליט, סוזי נבות וגיא רוטקופף    נתניהו ושקד רשאים להוסיף מועמדים משלהם
איתמר לוין
ועדת גרוניס העבירה לשלב השני של ההתמודדות גם את גיא רוטקופף, ישי בר ואיל ינון    תכריע היום האם להעביר לשלב הבא את יוסף אלון, מיכל אגמון-גונן, אביעד הכהן, יורם טורבוביץ ואריאל בנדור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il