X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התחבורה נסוג מהבטחת שר התחבורה, שניתנה לאחר פרסום דוח המבקר, ולא יערוך שינוי בקווים המטרופוליניים המקשרים בין הערים במרכז הארץ
▪  ▪  ▪
כ"ץ. הפרת התחייבות ללא נימוק מספק [צילום: פוטו נגבה]

התחייבותו של שר התחבורה ישראל כ"ץ לפני שנתיים כי הפעימה השלישית בארגון-מחדש בגוש-דן תתרחש ב-2014 הופרה. ל-News1 נודע כי משרד התחבורה הודיע רשמית למשרד ראש הממשלה כי הוחלט לא לבצע פעימה נוספת לאור העובדה שהמשרד מקדם תכנון הקווי תחבורה ציבורית עבור עבודות הרכבת הקלה וכן לקווי המתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים) העתידיים במטרופולין תל אביב, להם תהיה השפעה על כל קווי המטרופולין.
נימוקי משרד התחבורה לאי-ביצוע הפעימה אינם מספקים. בדוח מבקר המדינה מאוקטובר 2013 צוין שהמשרד טען את אותן טענות ואמר כי הפעימה השלישית תלויה בהפעלת קווי המתע"ן. אולם זו אמורה לפעול על-פי התוכנית רק בשנת 2018. מבקר המדינה קבע כי הנימוק שנתן משרד התחבורה לדחיית הפעימה השלישית אינו מספק.
מועד ביצוע הפעימה השלישית היה אמור במקור להיות ב-1.1.2012, אך משרד התחבורה מעולם לא החל בתכנונה. פעימה זו, שאמורה הייתה לתכנן חברת נת"ע אליה הועברה האחריות לתכנון באוקטובר 2011, כוללת שינוי בקווים המטרופוליניים המקשרים בין הגושים העירוניים במטרופולין וגוש הערים המרכזי. הקווים נעים לרוב על צירים ראשיים במסלול ישר ככל האפשר.
שתי הפעימות הראשונות של הארגון-מחדש בתחבורה הציבורית בגוש-דן לא בוצעו לפי לוח הזמנים שנקבע (איחור של כשנה). יתרה מכך, ההלם במשרד התחבורה מתוצאות הפעימה השנייה הוא שגרם לשיתוק ומועד ביצוע הפעימה השלישית נדחה שוב ושוב עד שבוטל כאמור - לדעת מבקר המדינה - ללא נימוק מניח את הדעת.
בדיקה של משרד ראש הממשלה מצאה כי שנתיים אחרי פרסום דוח המבקר בעניין הרפורמה גוש-דן, תוקנו 63% מהליקויים עליהם הצביע המבקר, 17% עדיין בהליכי תיקון ו-21% לא תוקנו. אחד הליקויים העיקריים שלא תוקנו על-ידי משרד התחבורה הוא העובדה שרוב מסופי האוטובוסים בגוש המרכזי אינם מוגדרים בתב"ע כמסוף אוטובוס, והם מופעלים ללא רישיון; לכן לא ניתן לבנות בהם נוסף על הקיים כדי להתאימם לצורכי המפעילים ולצורכי נהגי האוטובוסים.

תאריך:  06/10/2015   |   עודכן:  06/10/2015
+הסכם קיבוצי: 39 ש"ח לשעה באגד תעבורה
12:07 06/10/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הסוף לסכסוך העבודה הושג על-ידי הסכם קיבוצי  ▪  תקנון משמעת יבהיר מחויבות הנהגים ועונשים ויחייב אותם לסידור עבודה של מינימום 186 שעות

איציק קשקש, אסף בונדי וגדעון מזרחי

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההתחייבות הופרה: לא תהיה פעימה שלישית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הם חברות האוטובוסים עובדים אצל
אורח  |  6/10/15 16:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
דיווח: מסמכים פנימיים חושפים כי משרד האוצר צופה שהמתווה הנוכחי של הרכבת הקלה בגוש-דן אינו יעיל ואינו תואם את הביקוש הצפוי בעשורים הבאים, ולכן יש לתכנן הכל מחדש
עידן יוסף
אמש הורה בית הדין האזורי לעבודה לנהגי הרכבת הקלה המתחלים להתייצב לעבודתם, אולם רק חלקם נענו לדרישה    ניר ברקת: "לא מודע לזה שיש בירושלים מגפות"
עידן יוסף
היועץ המשפטי לממשלה יחליט האם לאשר את הנחיית שר הכלכלה הדורשת חתימת שר ממונה בבקשות היתרי עבודה ביום המנוחה של חברות ממשלתיות
עידן יוסף
סיטיפס: משרד התחבורה מעדיף שהנוסעים יוסעו באוטובוסים מאשר ברכבות צפופות    ההסתדרות קוראת לנהגי הרכבת הקלה המתחלים לשוב לעבודתם, אך נראה שהשביתה תימשך
עידן יוסף
השבתת שירות הרכבות הקלות בירושלים נובעת מהתנהלות חסרת אחריות של הנהלת סיטיפס בצירוף חבל ארוך אותו היא מקבלת ממשרד התחבורה, והכל על-חשבון הציבור שנפגע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il