התחייבותו של שר התחבורה ישראל כ"ץ לפני שנתיים כי הפעימה השלישית בארגון-מחדש בגוש-דן תתרחש ב-2014 הופרה. ל-News1 נודע כי
משרד התחבורה הודיע רשמית למשרד ראש הממשלה כי הוחלט לא לבצע פעימה נוספת לאור העובדה שהמשרד מקדם תכנון הקווי תחבורה ציבורית עבור עבודות הרכבת הקלה וכן לקווי המתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים) העתידיים במטרופולין תל אביב, להם תהיה השפעה על כל קווי המטרופולין.
נימוקי משרד התחבורה לאי-ביצוע הפעימה אינם מספקים. בדוח
מבקר המדינה מאוקטובר 2013 צוין שהמשרד טען את אותן טענות ואמר כי הפעימה השלישית תלויה בהפעלת קווי המתע"ן. אולם זו אמורה לפעול על-פי התוכנית רק בשנת 2018. מבקר המדינה קבע כי הנימוק שנתן משרד התחבורה לדחיית הפעימה השלישית אינו מספק.
מועד ביצוע הפעימה השלישית היה אמור במקור להיות ב-1.1.2012, אך משרד התחבורה מעולם לא החל בתכנונה. פעימה זו, שאמורה הייתה לתכנן חברת נת"ע אליה הועברה האחריות לתכנון באוקטובר 2011, כוללת שינוי בקווים המטרופוליניים המקשרים בין הגושים העירוניים במטרופולין וגוש הערים המרכזי. הקווים נעים לרוב על צירים ראשיים במסלול ישר ככל האפשר.
שתי הפעימות הראשונות של הארגון-מחדש בתחבורה הציבורית בגוש-דן לא בוצעו לפי לוח הזמנים שנקבע (איחור של כשנה). יתרה מכך, ההלם במשרד התחבורה מתוצאות הפעימה השנייה הוא שגרם לשיתוק ומועד ביצוע הפעימה השלישית נדחה שוב ושוב עד שבוטל כאמור - לדעת מבקר המדינה - ללא נימוק מניח את הדעת.
בדיקה של משרד ראש הממשלה מצאה כי שנתיים אחרי פרסום דוח המבקר בעניין הרפורמה גוש-דן, תוקנו 63% מהליקויים עליהם הצביע המבקר, 17% עדיין בהליכי תיקון ו-21% לא תוקנו. אחד הליקויים העיקריים שלא תוקנו על-ידי משרד התחבורה הוא העובדה שרוב מסופי האוטובוסים בגוש המרכזי אינם מוגדרים בתב"ע כמסוף אוטובוס, והם מופעלים ללא רישיון; לכן לא ניתן לבנות בהם נוסף על הקיים כדי להתאימם לצורכי המפעילים ולצורכי נהגי האוטובוסים.