X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין הארצי לעבודה קבע: מובטל שעלה לרגל למכה לא יקבל גימלה משום שהייתה זו יציאתו השנייה לחו"ל באותה שנה; נסיעות דתיות אינן נכללות בחריגים המאפשרים יותר מיציאה אחת
▪  ▪  ▪
יכול לעלות בשנה אחרת [צילום: AP]

מובטל מוסלמי שעלה לרגל למכה איבד בשל כך את זכותו לגימלת הבטחת הכנסה, משום שהייתה זו יציאתחו השנייה מן הארץ באותה שנה. בית הדין הארצי לעבודה קבע (21.9.15), כי העלייה לרגל - כמו גם סיבות דתיות אחרות - אינה נכללת בחריגים המאפשרים להעניק את הגימלה למרות שתי היציאות מן הארץ.
מחמוד חמאד יצא מהארץ לירדן בינואר 2010 כדי לבקר את בתו החולה, וכעבור שלושה חודשים עלה לרגל למכה לראשונה בחייו במסגרת ה"עומרה" (העלייה לרגל שאינה במסגרת החאג' ושניתן לקיימה בכל מועד). הביטוח הלאומי קבע, כי מאחר שחמאד יצא מהארץ פעמיים באותה שנה קלנדרית - הוא אינו זכאי לגימלת הבטחת הכנסה, וזאת לפי הוראות החוק בנושא.
בית הדין האיזורי לעבודה בירושלים דחה את תביעתו של חמאד נגד הביטוח הלאומי והשופט אילן איטח דחה את ערעורו. לדברי איטח, המטרה העיקרית של ההוראה המגבילה יציאות מן הארץ לפעם בשנה, היא להבטיח שהמובטל זמין בכל עת להצעות עבודה ולהעניק לביטוח הלאומי יכולת פיקוח על מעשיו (כדי לוודא שאינו עובד). היא אינה נובעת, מדגיש איטח, מההנחה לפיה מי שיכול לרשות לעצמו לנסוע לחו"ל, אינו זקוק לגימלה.
הפסיקה קבעה מספר חריגים בהם תינתן הגימלה למרות יציאות מן הארץ, אך איטח אומר שקיום מצוות דת אינו נמנה עליהם. הוא גם מציין, כי מספר פעמים הוצע להוסיף לחוק את היציאה לצורכי דת כחריג נוסף, הצעות שלא התקבלו - מה שמלמד שבנוסחו הנוכחי אין החוק מכיר בהן. איטח מציין גם את חובתו של בית המשפט לנהוג בריסון בבואו לפרש חוקים בצורה מרחיבה. בעניינו של חמאד, מוסיף איטח, הייתה הנסיעה השנייה (העלייה לרגל) מתוך רצון ולא מתוך כורח, וגם זו סיבה שלא להחיל עליה את החריג.
לבסוף מתייחס איטח לטענתו של חמאד בדבר הפגיעה בחופש הדת שלו. הוא עונה באומרו, שחופש הדת - כמו כל זכות אחרת - אינו מוחלט וניתן להגבילו. איטח גם מציין, כי חמאד יכול היה לצאת למכה בשנה אחרת, במסגרת היציאה האחת המותרת לכל מובטל בלא שייפגעו זכויותיו.
הנשיא יגאל פליטמן, השופטת לאה גליקסמן ונציגי הציבור איתן כרמון ודיתי שרון הסכימו עם איטח. את חמאד ייצגו עוה"ד בסאם כרכבי וסופיה טיקוצקי, ואת הביטוח הלאומי - עו"ד יפעת קונה.

תאריך:  07/10/2015   |   עודכן:  07/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצוות דת אינן חריג לעניין הבטחת הכנסה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי הטוני
כך עולה ממחקר חדש שערך מכון פונימון, בשיתוף חטיבת האבטחה של HP    מדובר בגידול של 20% מ-2014
מערכת אנשים ומחשבים
לקראת צאתו של הסרט "סטיב ג'ובס", שכנראה יאיר צדדים לא מחמיאים באישיותו, יוצאים טים קוק ואנשיו להגנת המייסד האגדי של החברה
עידן יוסף
שניים נדקרו באורח קל בפיגוע, שהתרחש באותו אזור בו אירע הפגיעו הרצחני בסוף השבוע האחרון    אחר הפצועים ירה במחבלת והיא נפצעה באורח קשה
נחמה אלמוג
ההסדר להעברת מידע אישי לעיבוד מאירופה לארצות הברית אינו חוקי - כך פסק ה-ECJ בהחלטה החשובה ביותר שניתנה השנה בתחום הפרטיות, בעלת השלכות מרחיקות לכת לספקי שירותים מקוונים אמריקנים, בהם הענקיות פייסבוק וגוגל
איציק וולף
ארגון בצלם טוען כי ממצאי התחקיר שנערך בעקבות הריגת נער פלשתיני בן 13 מחייבים לאסור שימוש באש חיה בעת פיזור הפגנות פלשתינים    "צלפים יורים באופן קבוע כדורי "טוטו" על פלשתינים בנסיבות שאין בהן סכנת חיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il