X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומרת שהטיעון "היועץ המשפטי לא נותן לי" הוא הכלי החשוב ביותר נגד שחיתות פרידמן: היועץ המשפטי לא כותב חוות דעת אלא פסקי דין ביילין: בשביל רבין הייעוץ המשפטי היה דבר נורא
▪  ▪  ▪
לבני. "שמיניות באוויר" [צילום: פלאש 90]
המבט של איתן לבני
ציפי לבני סיפרה על אביה, איתן לבני: "לאבא שלי היה איזשהו מגרש שהוא קיבל בירושה וסגר עליו עסקת קומבינציה עם קבלן. לפני שנעשיתי עורכת דין, באתי אליו ואמרתי לו: לפי החוק, עסקת מקרקעין נכרתת רק בכתב; אתה לא חתמת על חוזה איתו, ומחירי המגרשים עלו, אז אתה יכול לשנות את זה. אבא שלי נתן לי מבט שלא אשכח כל ימי חיי ואמר לי: בשביל זה נעשית עורכת דין? לחצתי את ידו וזו עסקה".

"הטענה שהממשלה לא יכולה למשול כי משפטנים מונעים זאת ממנה - היא טובה לממשלה ובעייתית לדמוקרטיה", אומרת שרת המשפטים לשעבר, ציפי לבני. "מי שרוצה למשול - מושל; ומי שרוצה למצוא תירוצים - מוצא אותם. אנחנו לא רוצים לחיות במדינה בה הנבחרים יעשו ככל הישר בעיניהם". לבני דיברה (יום ד', 7.10.15) בכנס של פורום קהלת בנושא הייעוץ המשפטי לממשלה.
לדברי לבני, "הפרקליטות עשתה שמיניות באוויר כדי להגן על מאחזים בלתי חוקיים משום שזה מה שרצו ראש הממשלה ושר הביטחון", גם כאשר לדעתה עמדה משפטית זו הייתה בעייתית. לדעתה, על היועץ להציג בפני הדרג המדיני כיצד מדיניותו עומדת מול התפישה המשפטית, הנגזרת לא רק מהחוק אלא גם מהפסיקה ומהי רוח הדברים, והדבר כולל את החובה לומר "לא ייעשה".
לבני הזהירה, כי בלא ייעוץ משפטי חזק - השחיתות תגבר. היא סיפרה כיצד ראתה לחצים פוליטיים, כאשר המשפט הטוב ביותר שיכולים הנבחרים למי שמבקשים את חסדיהם לומר הוא: "אני רוצה לשכור אותך כיועץ בלי מכרז, אני רוצה לסדר לך רישיון - אבל היועץ המשפטי לא נותן לי. אל תקחו להם את המשפט הזה", אמרה.
שר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן, תהה באופן רטורי האם האמירה "כוח מוחלט משחית באופן מוחלט" חל רק על פוליטיקאים ולא על יועצים משפטיים. לדברי פרידמן, ליועץ המשפטי אין סמכות למנוע מהממשלה לפעול, ואת הסוגיה יש להביא להכרעתו של בית המשפט. "היועץ המשפטי לא כותב חוות דעת אלא פסקי דין", טען פרידמן. "הסמכות של הייעוץ לסתום את פיו של הדרג המדיני - היא אחת השערוריות הגדולות במדינה", אמר בהתייחסו לחוסר האפשרות לקבל ייצוג משפטי פרטי.
לדעת פרידמן, גוף הביקורת על הפרקליטות לא הועבר בחקיקה משום שהיועץ המשפטי, יהודה וינשטיין, התנגד לכך "ומפחדים להסתכסך איתו. עניין הביקורת מאוד חשוב לו, ומאוד חשוב לו לא להיות בפנים. זה צריך להיות בחקיקה", קבע.
לדעת שר המשפטים לשעבר, יוסי ביילין, היועץ המשפטי לממשלה איננו באמת יועץ, אלא פרקליט המדינה והתובע הראשי, כי "יועץ דופק בחרדה על הדלת שלך, מכניס חצי ראש פנימה, ואומר: אדוני השר, אני חושב שצריך להוריד בחצי גרוש את מחיר הביצים. היועץ המשפטי הוא בכלל לא זה". לדעת ביילין, היועץ המשפטי צריך להיות חזק ומנוסה - משום שהדבר הוא לטובת הממשלה עצמה.
ביילין סיפר: "בשביל יצחק רבין הייעוץ המשפטי היה דבר נורא. לדעתו, אם לא היה ייעוץ משפטי - אפשר היה לפעול במדינה. רבין כדרכו לא הסתיר את הביקורת מהיועץ עצמו ומסביבתו הקרובה". הוא גם סיפר, כי שמעון פרס ניסה לקצר הליכי תכנון ובנייה בהיותו ראש ממשלה, אך הרעיון טורפד בידי היועץ המשפטי דאז, יצחק שמיר. "ראשי הממשלה שעבדתי איתם הרגישו שידיהם כבולות", סיכם ביילין.

תאריך:  07/10/2015   |   עודכן:  07/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבני: היועצים המשפטיים לא מונעים למשול
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
צבועים
בריבוע  |  7/10/15 17:06
2
לא ידעתי שיש לציפי חוש הומור? ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  7/10/15 17:32
3
למה ציפרה חושבת שדעותיה מענינו ל"ת
דולי גלבוע  |  7/10/15 18:06
4
וציפיטפוט עדיין מפטפטת ומברברת ל"ת
די! מספיק !  |  7/10/15 18:13
5
העדר מוח לא מונע מציפק'ה ל"ת
לקשקש שטויות במיץ  |  7/10/15 22:37
6
שלטון של "רוח הדברים",לבני?
באום  |  7/10/15 23:33
7
היועץ ואולמרט
א.ש.  |  8/10/15 00:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שרונה אלבאום חויבה לשלם קרוב ל-100,000 שקל לשישה שחקנים שלא קיבלו תשלום על כל ההצגות שהועלו בחנוכה תשע"ב ועל קלטת ה-DVD של ההצגה
אלעזר לוין
יד ימין של הממשלה אישרה לפני כשבועיים להביא לארץ 20,000 פועלי בניין מסין - ויד שמאל משאירה ללא שינוי את ההיטל הגבוה על הקבלנים, 15% משכרם של העובדים    חברות ליבוא כוח אדם עותרות נגד ההיטל
עידן יוסף
במינכן נולד היינריך הימלר
עופר וולפסון
ברקע לסכסוך: טענות העובדים להתנהלות חסרת תום לב של הנהלת החברה בנסיונות למו"מ להסכם קיבוצי    העובדים מאיימים בשיבושים בהספקת הדלק בתחנות החברה בעוד כשבועיים
עופר וולפסון
מנהל חשבונות ומספר מאעכרים חברו על-פי החשד לצורך הונאה שיטתית של הביטוח הלאומי באמצעות הגשת מאות תביעות לקצבאות מסוגים שונים, תוך שימוש בתלושי שכר החשודים כפיקטיביים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il