X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"למה כועסים על המערכת המשפטית שבדקה את הירש בשביל הדרג הממנה?" "אם יש מערכת שמתפקדת - זו המערכת המשפטית"
▪  ▪  ▪
זילבר. "מגלגלים אחריות" [צילום: פלאש 90]
מעשי דינה
איתמר לוין
חוסר יושרה, חוסר אוביקטיביות, חוסר דיוק - כל אלו מצויים בספרה של דינה זילבר על היועץ המשפטי לממשלה. זה מטריד מאוד, כאשר זוכרים שהכותבת היא המשנה ליועץ המשפטי
לרשימה המלאה

מה שזילבר הסתירה
כאשר דיברה דינה זילבר על מינויו הכושל של יעקב ליצמן לסגן שר הבריאות, היא התעלמה לחלוטין מחלקו הכושל של הייעוץ המשפטי לממשלה בנושא. המדינה הגישה לבג"ץ הסדר בין ליצמן לבנימין נתניהו, שקיבל את ברכתו של יהודה וינשטיין. בג"ץ קבע שההסדר אינו נותן מענה לבעייתיות של המינוי ולמעשה פסל את ההסדר, באמצעותו ניסה וינשטיין עצמו להכשיר את מה שלדעת זילבר היה פסול מלכתחילה. אבל את זה היא כמובן לא הזכירה.

האשמת היועץ המשפטי לממשלה בכשלי המשילות היא זריית חול בעיניים - טוענת (יום ד', 8.10.15) המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר. היא דיברה בכינוס של פורום קהלת בנוגע לייעוץ המשפטי לממשלה.
זילבר פתחה בהתייחסות לחוות דעתה בנוגע לחטיבה להתיישבות, באומרה שבבסיסה עומדת התפישה לפיה לא תעלה על הדעת הפרטה של ההתיישבות המצויה בליבת העשייה של הממשלה. היא תהתה מדוע לא רוצה השר אורי אריאל, איש הבית היהודי, לנהל את ההתיישבות ממשרדו, ומדוע נדרשות דרכים אפלות כדי לעשות זאת.
"האם מתקבלת על הדעת אמירה של הממשלה לפיה את חיזוק ההתיישבות אין היא מסוגלת לנהל בעצמה?", שאלה רטורית. "תכל'ס, חוות הדעת אומרת לממשלה: בואי תמשלי. קצרה היריעה מלתאר את מגוון הדרכים היצירתיות הננקטות כדי להתחמק מחובת המשילות בנושא זה, כאשר חוות הדעת קבעה שיש להחזיר את המשילות. עולם הפוך".
עוד התייחסה זילבר למינויו של יעקב ליצמן לסגן שר הבריאות במעמד של שר. לדבריה, היועץ המשפטי הזהיר שמינויו של ליצמן לא יעמוד במבחן בג"ץ, ואכן ביהמ"ש העליון הוציא צו על תנאי בנושא. גם במקרה זה, אמרה זילבר, גלגלה הממשלה את ההכרעה לפתחו של בג"ץ - אשר בניגוד לרצונו נאלץ להכריע ו"שתי דקות אחרי זה מינו את ליצמן לשר". לדעת זילבר, היה זה פסק דין מיותר, אשר חשף את הממשלה לסיכון מיותר, משום שכעת מתקיים דיון בשאלה האם ראש הממשלה יכול להיות גם שר.
הנושא השלישי עליו דיברה היה מינויו של גל הירש למפכ"ל המשטרה, כאשר לדבריה חלק מהקשיים היו ידועים מראש. אולם חלק מהם התגלו רק לאחר מכן, ו"למה כועסים על המערכת המשפטית שעורכת את הבדיקה בשביל הדרג הממנה?". היא הדגישה, כי היה זה השר גלעד ארדן שהחליט לוותר על מינויו של הירש, אך הביקורת הציבורית הוטחה בייעוץ המשפטי. היא התייחסה גם לסירובו של השר אריה דרעי לאשר את מתווה הגז, כדי שלא לקבל החלטה שאינה פופולרית.
"זה לא נכון שהמערכת המשפטית תוקעת. המערכת היא הדלק בגלגלי הממשל. גם ההתנחלות וגם ההינתקות יצאו לפועל תוך סיוע של המערכת המשפטית", הדגימה. "מלחמה ושלום, הרחבת החרויות, לכל זה אחראית או שותפה המערכת המשפטית. אם יש מערכת שמתפקדת - זו המערכת המשפטית. היא מורכבת מעובדי ציבור בכל ליבם, עובדת, ועובדת טוב.
"המערכת המדינית מעדיפה לגלגל אחריות כלפי מטה אל הפקידים וכלפי מעלה אל בית המשפט, גם כאשר זה לא הכרחי. למה? זה מקומם במיוחד כאשר מצטרפת לכך מערכת של דה-לגיטימציה למערכת המשפטית שמנסה למלא את תפקידה", האשימה זילבר. היא הביאה כדוגמה את ההתקפות על בג"ץ בעקבות הריסת הבתים בבית אל, וציינה בהקשר זה את הפיכתה של מרים נאור - "האדם הכי סולידי במזרח התיכון" - ל"אויבת האומה, בגלל שני שלדי בניין ריקים שנבנו בידי קבלן פרטי שנבנו באופן בלתי חוקי בוטה ובשם אינטרס כלכלי גרידא".
לדברי זילבר, "יש שאיפה לא ריאלית ממערכת המשפט להגמיש את ערכיה", דבר שאינו יותר הגיוני מאשר ציפיות דומות מרופא או ממהנדס. "יש להבין שיש גבולות ללהטטנות המשפטית", הבהירה. היא הזכירה, שבתפילה לשלום המדינה מתפללים גם על יועציה, והזהירה שבלא הייעוץ המשפטי - ישראל תהפוך לחלק מהג'ונגל שסביבה.

תאריך:  07/10/2015   |   עודכן:  07/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הממשלה בורחת ממשילות - ומאשימה את היועהמ"ש"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אחיזת עיניים
עובד עירייה  |  7/10/15 15:14
2
זילבר מונעת מנתניהו להיות דאעש
אהוד פרלסמן  |  7/10/15 15:20
 
- לצמצםמח' יעוץ&חקיקה>משרות אמון
ע_הראל  |  8/10/15 11:41
3
מערכת מתפקדת ?
ארי כספי  |  7/10/15 15:26
4
זילבר-שירות לאומי ב"בצלם"
שדקרא  |  7/10/15 16:01
5
היתממות
באום  |  7/10/15 22:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ג'ראלד שוורץ, אחד מאנשי העסקים העשירים בקנדה, רכש ממשפחת משה מני בניין היסטורי ברוטשילד 55 בתל אביב, יחד עם הבניין הסמוך, שהוא הבית הראשון ששופץ בעיר    שני הבניינים לשימור, ועל ייעודם טרם הוחלט
עופר וולפסון
החייל נפצע קל מדקירות על-ידי פלשתיני שחטף את נשקו וניסה לירות בו    המחבל נורה ונהרג    רה"מ נתניהו ביטל יציאתו לגרמניה
איתמר לוין
בית הדין הארצי לעבודה מאמץ את ממצאיו בית הדין האיזורי ופוסל את מינויו של מיכאל וידל לסמנכ"ל מינהל וארגון ברשות שדות התעופה; קבע שיוכל להתמודד שוב על התפקיד
איתמר לוין
אומרת שהטיעון "היועץ המשפטי לא נותן לי" הוא הכלי החשוב ביותר נגד שחיתות    פרידמן: היועץ המשפטי לא כותב חוות דעת אלא פסקי דין    ביילין: בשביל רבין הייעוץ המשפטי היה דבר נורא
איתמר לוין
שרונה אלבאום חויבה לשלם קרוב ל-100,000 שקל לשישה שחקנים שלא קיבלו תשלום על כל ההצגות שהועלו בחנוכה תשע"ב ועל קלטת ה-DVD של ההצגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il