X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היזם והמתווך מרצ'לו אינצ'לני: בחודשיים האחרונים רכשו יהודים ממערב אירופה מאות דירות למגוריהם דירות 4 חדרים בת"א - 4.8 מיליון שקל 2 דירות בהרצליה - 5 מיליון
▪  ▪  ▪
מרצ'לו אינצ'לני [צילום: יח"צ]

"משקיעים ממערב אירופה, כולם יהודים שעלו לארץ, רכשו בחודשיים האחרונים מאות דירות במרכז הארץ, בעיקר בתל אביב. כך מגלה, בראיון ל-News1, מרצ'לו אינצ'לני, 48, יזם נדל"ן ובעיקר מתווך דירות, באמצעות חברתו, פרנצ'י. הוא סוקר את מדינות מערב אירופה ומפרט שורת עסקות לדוגמה, שנעשו באמצעותו, ובהן רכשו יהודים דירות כדי להתגורר בהן, ולא להשקעה ספקולטיבית.
אנחנו מתחילים באנגליה. אינצ'לני: "הקונים מעדיפים לרכוש דירות בצפון הישן של תל אביב. מעצבת אופנה, שפרשה לגמלאות, ומתגוררת ברובע צ'לסי בלונדון, רכשה לה ולבעלה, באמצעותי, דירת 4 חדרים, ברחוב הירקון, מול הים. הם שילמו 4.8 מיליון שקל. יש להם שני ילדים, המתגוררים באנגליה. שתי דירות נוספות נמכרו ליהודים מלונדון ומעיר נוספת".
3 חדרים ברחוב ירמיהו - 2.78 מיליון
מה קורה במדינות אחרות?
  • צרפת: אשתקד עלו לישראל 8,000 יהודים מצרפת. חלק גדול מהם מתגוררים בנתניה, ברובע שכבר קיבל את השם "פריז הקטנה", עם בתי קפה ומסעדות, כולם כשרים, בתי כנסת ומוסדות קהילתיים. סוחר נעליים גדול רכש דירת 2.5 חדרים בקומה שנייה של בניין ישן, עם תקרות גבוהות, רחוב ירמיהו פינת דיזנגוף בתל אביב. הוא שילם 2.78 מיליון שקל. משפחות אחרות מעדיפות לקנות דירות ברעננה, שבה אוכלוסייה דתית גדולה.
התאהבו, נישאו ועלו לארץ
  • ספרד: זוג גמלאים ממדריד קנו דירת 3 חדרים ברעננה ב-1.9 מיליון שקל. האישה, גרושה, הצטרפה לטיול מאורגן, הכירה גבר ישראלי, הם התאהבו, נישאו, והבעל הטרי שיכנע אותה לעלות לישראל. האישה מכרה את דירתה במדריד ב-250 אלף אירו, שהם כ-1.1 מיליון שקל, ומזה מימנו את רוב מחירה של הדירה.
  • פורטוגל: הקהילה היהודית קטנה מאוד. לא ידוע כמעט על עולים שרכשו כאן דירות.
  • בלגיה: משפחה מבריסל רכשה דירה בת 75 מ"ר, ישנה אך משופצת, ללא מעלית, ברחוב לסל, בצפון הישן של תל אביב. הם שילמו 2.83 מיליון שקל. זה יקר, ומדוע שילמו מחיר כזה? אינצ'לני: "הבית בשלבים מתקדמים של תכנון שיפוץ והגדלה לפי תמ"א 38!"
  • הולנד: לא דווח על עסקות בחודשיים האחרונים.
4 חדרים ברחוב רופין: 4.8 מיליון
  • שוויץ: בבזל קהילה יהודית טובה, שכמה מבניה עולים לישראל. השוויצרים, בעלי אמצעים, מעדיפים לרכוש וילות בהרצליה או בכפר שמריהו. זוג צעיר, זה עתה נישאו, החליטו לגור בתל אביב. הם קנו דירה בת 4 חדרים, 110 מ"ר, ברחוב רופין, בצפון הישן, לא רחוק מהים, ושילמו 4.8 מיליון שקל! הדירה לא משופצת, אך יש בה מעלית ושתי חניות.
  • איטליה: באים בעיקר עולים מרומא, שאמצעיהם מוגבלים יחסית. כמה מהם רכשו דירות 2 חדרים ברחובות בן יהודה ואלנבי, בכ-1.5 מיליון שקל. מסעדן מרומא הכיר ישראלית, הם נישאו והבעל הטרי עלה לארץ. אין להם הרבה כסף, ולכן הסתפקו לפי שעה ברכישת דירת חדר, 45 מ"ר, ברחוב בן יהודה פינת שלום עליכם, דקה מהים. הם שילמו 1.3 מיליון שקל.
תוכנית ל': 5 חדרים ב-4.35 מיליון
חברת פרנצ'י מתווכת גם במכירת דירות ליהודים מארצות אחרות. היא מביאה שלוש דוגמאות:
  • קנדה: זוג יהודי צעיר - הוא איש יחסי ציבור בוונקובר, היא אדריכלית פנים - החליטו לעלות לארץ. הלכו מיד בגדול, ורכשו דירת 5 חדרים ברחוב בורלא, תוכנית ל', ב-4.35 מיליון שקל.
  • דרום אפריקה: יהודים ממשיכים לעזוב את יוהנסבורג וקייפטאון, כי אינם מרגישים תמיד בנוח תחת שלטון השחורים. איש עסקים ורעייתו, בעבר בעלת מכון יופי, היום גמלאים, רכשו שתי דירות בבניין במרינה בהרצליה ב-5 מיליון שקל. הם מחברים אותן לדירה אחת.
  • אוסטרליה: זוג צעיר, הוא שף במסעדה יוקרתית בסידני, היא רואת חשבון בת 28, עלו לישראל, וקנו דירת 4 חדרים ישנה ברמת אביב במחיר מציאה, 3.1 מיליון שקל. המחיר נמוך יחסית, כי יש להשקיע כ-400 אלף שקל בשיפוץ.
"הטרור הביא להקפאה, אך לא לביטול עסקות"
מרצ'לו אינצ'לני משווק דירות גם לישראלים, ואף משמש יועץ בנושא זה לקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב ולמנהליה. הוא מבקש להסביר את גל הרכישות והעלייה המורגש בחודשים האחרונים: "מצד אחד גוברת האנטישמיות, ומצד שני, הריבית הנמוכה מאפשרת ללוות משכנתאות בזול".
האם הטרור של היזמים האחרונים כבר משפיע? אינצ'לני זהיר: "עוד אי-אפשר לקבוע. בכמה מקרים הודיעו קונים-בכוח על הקפאת חתימת החוזה. אבל לא ידוע לי על-אף מקרה של ביטול עסקה או הפסקת המגעים".

תאריך:  09/10/2015   |   עודכן:  11/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מכבי תל אביב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"העולים מאירופה מסתערים על דירות היוקרה"
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מישהו במערכת ער לעובדה שאתה
דרור5  |  9/10/15 16:51
2
הפירסום מגמתי ושיקרי
urixo  |  9/10/15 17:02
3
מישהו התבלבל במדינה הזו
מושיקו  |  9/10/15 18:44
 
- זה מה שרוצה חולדאי המנוול ל"ת
דוד מהש  |  10/10/15 10:56
4
זבל אתה וכל הדירות שלך
איצו מהשכונה  |  9/10/15 23:07
 
- הוא לא זבל הוא המיץ של הזבל
מושיקו  |  10/10/15 14:17
5
הוא עולה חדש ולא מכיר את ישראל ל"ת
דנה מסטוריאני  |  10/10/15 12:24
6
לחקור על הלבנת הון
מושיקו  |  10/10/15 13:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
גורם בכיר בפנטגון הודה כי התוכנית לאימון כוח צבאי מתון מבין המורדים בסוריה נכשלה למרות מאות מיליוני הדולרים שהוקצבו לה
איתמר לוין
למרות גל פיגועי הטרור, צפויה הממשלה להחליט ביום ראשון שהמפכ"ל החדש ייכנס לתפקיד בעוד חודש כדי לאפשר לו חפיפה עם סאו - שימשיך להיות ממלא-מקום המפכ"ל
איציק וולף
אריאל י. לוין
מנכ"ל משרד המודיעין: ההשלכות העיקריות יהיו כאשר צעירים החיים בתודעה שקרית יגיעו לעמדות מפתח    מנהל המטה להסברה במשרד רה"מ: הבעיה היא בחלחול ה-BDS לשיח על זכויות האדם
אלעזר לוין
בית המשפט אישר לחברה שבבעלותה לקנות מגרש ברמת גן ב-9.75 מיליון שקל    מימשה אופציה לרכישת מגרש בדרום תל אביב ב-20 מיליון    תבנה על שני המגרשים יחד 43 דירות, שכמעט כולן כבר נמכרו ב-1.5-1.3 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il