בדיקה שערך לאחרונה משרד ראש הממשלה מגלה כי אף לא אחד מן הלקויים עליהם הצביע דוח
מבקר המדינה שפורסם לפני שנתיים בעניין
חברת דן תוקן. מדי שנה בשנה רוכשת חברת דן אוטובוסים ושלדות מספקית זרה בכ-100 מיליון ש"ח לפחות. דוח מבקר המדינה מצא ליקויים של ממש בעניין ההצטיידות שלה באוטובוסים.
כל הרכישות מבוססות על חוזה בסיס (עוד משנת 1994) שלא אותר בחברה. התנהלות זו מקשה על דן לעמוד על ביצוע של כל תנאי החוזה על-ידי הספקית. המבקר הצביע על זלזול לכאורה של החברה בחובתה לפעול בצורה מסודרת ושקופה.
לאן נעלמו הפרוטוקולים והתחשיבים? בשנים 2012-2007 וגם לפני כן רכשה דן את כל צי האוטובוסים שלה מספקית אחת בלבד, ללא הליך תחרותי מסודר. במשך שנות העבודה עם הספקית התגלו כשלים לא פשוטים בחלק מכלי הרכב, אך למרות זאת המשיכה דן לשמש לקוחה נאמנה לאותה ספקית. בבדיקת מסמכי החברה לא נמצאו תחשיבים או פרוטוקולים של ניהול משא-ומתן עם הספקית לאורך השנים, טרם ההתקשרות עימה.
משרד מבקר המדינה ראה בחומרה את התנהלות חברת דן, וקבע שאי-קיום הליכים תחרותיים לרכישת שלדות אוטובוסים ואי-מילוי ההסכם שעליו חתמה דן עם הממשלה הם חריגה חמורה מסדרי מינהל תקינים, ועליה לתקן ליקוי זה ללא דיחוי. אולם כאמור, דן לא עשתה דבר בנושא.
נקודת אור אחת בנושא פעילות הקרן לחידוש משק האוטובוסים בדן, אשר ממונה על הליכי רכש האוטובוסים בשיתוף נציגי הממשלה. בדוח נכתב שדרכי הבקרה של
משרד התחבורה על פעילות הקרן אינן מספקות, אינן יעילות דיין ואינן מקיפות את כל תחומי פעילותה; הדבר בא לידי ביטוי בבקרה לא מספקת על העודף התקציבי בקופת הקרן ובאי-הבקרה על יישום הליך תחרותי על-פי ההסכם בין הממשלה לדן. משרד התחבורה פעל לתיקון הליקוי - קרן ההצטיידות בוטלה ונחתם במקום הסכם המסדיר את מנגנון רכש האוטובוסים והבקרה עליו על-ידי המדינה.