X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת דן ממשיכה לזלזל בחובתה להתנהל כנדרש ולמרות דוח מבקר המדינה שקבע כי עליה לתקן את הליקויים בתוכה ללא דיחוי היא אינה נוקפת אצבע דן: תמונה הסותרת את המציאות הקיימת
▪  ▪  ▪
דן. דוחה את קביעות מעקב הביקורת במשרד רה"מ
תגובת דן: הליקויים תוקנו
"מדובר בתמונה הסותרת את המציאות הקיימת. בניגוד לנאמר, חברת דן שינתה את התנהלותה בעניין סדרי רכישת האוטובוסים ותיקנה את הליקויים העולים מדוח המבקר. בספטמבר 2014 נקבעו הליכי רכישה חדשים על בסיס תחרותי בהסכם שנחתם והוכתב על-ידי הממשלה ובמסגרתם הועברה פנייה לכלל הספקים המאושרים. החברה הציבה סטנדרט גבוה בכל הנוגע לבטיחות ולאיכות השירות שיינתן לאוטובוסים מצד החברה היצרנית.
בשנים האחרונות מקפידה החברה על הליך תחרותי מלא, מגובה במסמכים מפורטים ובאישור היועצים המשפטיים. המחירים אליה מגיעה החברה בהתמחרות מעידים על חתירה למחיר סביר ותחרותי ללא התפשרות על מרכיבי בטיחות הכרחיים.
בכל הנוגע לטענות העבר הועברו נימוקים מפורטים למבקר המדינה על כך שהחברה הצטיידה באוטובוסים הנשענים על שילדה חזקה ואיכות גבוהה של מנוע ומערכת הנעה, הבטחת מלאי חלפים, וכן מחיר סביר ותחרותי ביחס לאלטרנטיבות. הספק הזוכה קיבל את הניקוד הגבוה ביחס למכלול הפרמטרים המקצועיים והבטיחותיים שהוגדרו. יש להדגיש שלפרמטרים ניתן משקל שונה בהתאם למדרג החשיבות היחסית שלו.
בנוגע לעודפים שהצטברו בקרן, הרי שמדובר בעודף טכני הנובע מהפרשי עיתוי בין מועד קבלת הכסף מהמדינה ועד מועד התשלום לספקים בכפוף למועדי הרכישות. ניהול כספים אלה מפוקח על-ידי רואה חשבון חיצוני מטעם הממשלה!"

בדיקה שערך לאחרונה משרד ראש הממשלה מגלה כי אף לא אחד מן הלקויים עליהם הצביע דוח מבקר המדינה שפורסם לפני שנתיים בעניין חברת דן תוקן. מדי שנה בשנה רוכשת חברת דן אוטובוסים ושלדות מספקית זרה בכ-100 מיליון ש"ח לפחות. דוח מבקר המדינה מצא ליקויים של ממש בעניין ההצטיידות שלה באוטובוסים.
כל הרכישות מבוססות על חוזה בסיס (עוד משנת 1994) שלא אותר בחברה. התנהלות זו מקשה על דן לעמוד על ביצוע של כל תנאי החוזה על-ידי הספקית. המבקר הצביע על זלזול לכאורה של החברה בחובתה לפעול בצורה מסודרת ושקופה.
לאן נעלמו הפרוטוקולים והתחשיבים?
בשנים 2012-2007 וגם לפני כן רכשה דן את כל צי האוטובוסים שלה מספקית אחת בלבד, ללא הליך תחרותי מסודר. במשך שנות העבודה עם הספקית התגלו כשלים לא פשוטים בחלק מכלי הרכב, אך למרות זאת המשיכה דן לשמש לקוחה נאמנה לאותה ספקית. בבדיקת מסמכי החברה לא נמצאו תחשיבים או פרוטוקולים של ניהול משא-ומתן עם הספקית לאורך השנים, טרם ההתקשרות עימה.
משרד מבקר המדינה ראה בחומרה את התנהלות חברת דן, וקבע שאי-קיום הליכים תחרותיים לרכישת שלדות אוטובוסים ואי-מילוי ההסכם שעליו חתמה דן עם הממשלה הם חריגה חמורה מסדרי מינהל תקינים, ועליה לתקן ליקוי זה ללא דיחוי. אולם כאמור, דן לא עשתה דבר בנושא.
נקודת אור אחת בנושא פעילות הקרן לחידוש משק האוטובוסים בדן, אשר ממונה על הליכי רכש האוטובוסים בשיתוף נציגי הממשלה. בדוח נכתב שדרכי הבקרה של משרד התחבורה על פעילות הקרן אינן מספקות, אינן יעילות דיין ואינן מקיפות את כל תחומי פעילותה; הדבר בא לידי ביטוי בבקרה לא מספקת על העודף התקציבי בקופת הקרן ובאי-הבקרה על יישום הליך תחרותי על-פי ההסכם בין הממשלה לדן. משרד התחבורה פעל לתיקון הליקוי - קרן ההצטיידות בוטלה ונחתם במקום הסכם המסדיר את מנגנון רכש האוטובוסים והבקרה עליו על-ידי המדינה.

אגד - רוב הליקויים תוקנו

הדוח עסק גם בנושא הסכמי הסובסידיה לאגד. בבדיקת משרד ראש הממשלה נמצא כי שם תוקנו 92% מן הליקויים והיתר עדיין בתהליכי תיקון.
הביקורת העלתה כי במשרד האוצר ובמשרד התחבורה לא נעשה תחשיב מדויק של עלות מול תועלת לפני החתימה על הסכם הסובסידיה בשנת 2005, אף על-פי שתוקפו עשר שנים ועלותו מגיעה למיליארדי ש"ח. בעקבות הדוח, משרד התחבורה ביצע תחשיב מדויק של עלות מול תועלת, אך לא משרד האוצר.
בהסכם הסובסידיה נקבע כי המדינה תפצה את אגד על פרישת שכירים קבועים בסכום הולך וגדל לפי מספר הפורשים. בביקורת נמצא כי משרד התחבורה ומשרד האוצר לא קבעו קריטריונים של ותק מזערי לפרישה, דבר העלול ליצור תמריץ לתחלופה גבוהה של עובדים חדשים, שאינה רצויה. בעקבות הדוח, משרד התחבורה קבע קריטריון של ותק מזערי לפרישה, אך לא משרד האוצר.
הסכמי הסובסידיה והתחרות שחתמו המדינה ואגד נוסחו באופן מורכב ומסובך. משרד התחבורה תיקן ליקוי זה, ולצורך הגברת הבקרה של משרד התחבורה על אגד בביצוע ההסכמים, הוא מעסיק משרד רואה חשבון שתפקידו לבקר, בין היתר, את תשלומי הסובסידיה המשולמים לאגד.

תאריך:  11/10/2015   |   עודכן:  11/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחדל בדן: לא תיקנה ליקויים ברכש האוטובוסים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אוטובוסים - ייצור מקומי ? רכש?
אני1  |  11/10/15 12:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
עידן יוסף
ישמש חלופה למקרה של סגירת נתב"ג בחרום    דוח המבקר: התעופה האזרחית לא הייתה ערוכה בזמן צוק איתן, והשירות בשדה עובדה היה ירוד
איתמר לוין
שורה של גופים אחראים על מצבי חרום - אך לאף אחד מהם אין סמכות כוללת    הרגולטורים לא יכולים לכפות על הרשויות המקומיות לציית להוראותיהם    חלק מלקחי אסון הכרמל טרם יושמו
איתמר לוין
הליקוי המרכזי: העדר חקיקה וכתוצאה מכך - העדר גורם שיתאם בין כל המופקדים על הנושא    חשש מפני העדר תוצרת תעשייתית מספיקה לחרום    בעיות קשות בתחום התחבורה
עידן יוסף
הרשויות לא פעלו למיגון למרות סכנת הטילים    משרד התחבורה, משרד הביטחון וצה"ל נדרשים למגן ללא דיחוי את קו הרכבת אשקלון-שדרות כדי למזער את הסיכוי לפגיעה בחיי אדם
עידן יוסף
המבקר: בסופת השלגים לא נקבע גורם מתכלל והיה מחסור בנהלים לחרום, לרבות באשר לאופן הפעלת תחבורה ציבורית    נוסעים התקשו להגיע לרכבות כדי לצאת מירושלים בשל הצירים החסומים
רשימות נוספות
אין גורם אחד האחראי לשעת חרום בעורף   /  איתמר לוין
סכנה למחסור במזון חיוני בשעת חרום   /  איתמר לוין
4.7 מיליארד דולר יותר מהמתוכנן  /  אריאל י. לוין
הבלופרים  /  איתמר לוין
כדורים ושקלים  /  ד"ר שמואל אבן
עיתונות במירעה  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il