X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון קבע שהמדינה החמיצה את ההזדמנות להעלות את טענתה לפיה תביעת חוקרו של דיראני התיישנה - אך בשל חוק הנזיקים האזרחיים ידון המחוזי רק בטענותיו של דורון זהבי ללשון הרע
▪  ▪  ▪
זהבי. קלטות נחשפו [צילום: פלאש 90]

בית המשפט המחוזי בתל אביב ידון חלקית בתביעתו של דורון זהבי ("קפטן ג'ורג'"), הטוען לנזקים שונים שנגרמו לו בשל שחרורו מצה"ל לאחר שהיה בין חוקריו של מוצטפא דיראני. כך קובע (יום ב', 12.10.15) בית המשפט העליון.
דיראני, מבכירי ארגון אמל, נחטף בידי צה"ל בשנת 1994 וזהבי היה בין חוקריו. בשנת 2000 הגיש דיראני תביעה נגד המדינה בטענה שחוקריו, ובראשם זהבי, עינו אותו בעינויים בעלי אופי מיני. שנה לאחר מכן קבע הפרקליט הצבאי הראשי, כי אין ממש בתלונה זו של דיראני, אך המליץ לשחרר את זהבי בנימוק שביצע פעולות חקירה פסולות. במאי 2002 שוחרר זהבי, לטענת המדינה - ללא קשר להמלצת הפצ"ר.
בדצמבר 2011 נחשפו בתוכנית "עובדה" קלטות המתעדות את חקירתו של דיראני, והמדינה טענה שזו הפעם הראשונה שהיא לומדת על קיומן. חצי שנה מאוחר יותר הגיש זהבי תביעת נזיקין נגד המדינה, בטענה שהקלטות מוכיחות שלא היה רבב בהתנהגותו ולפיכך הוא זכאי לפיצויים על שחרורו המוקדם, על נזקי גוף ועל פגיעה בשמו הטוב.
שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דליה גנות, קיבלה את המדינה ודחתה על הסף את התביעה בנימוק של התיישנות. השופטת אסתר חיות קיבלה עקרונית את ערעורו של זהבי בנושא ההתיישנות אך קבעה, כי המחוזי ידון רק בחלק של התביעה בו נטען שהמדינה הוציאה את דיבתו רעה.
חיות קובעת, כי המדינה לא העלתה כנדרש את טענת ההתיישנות בהזדמנות הראשונה שהייתה לה, אלא ניהלה במשך חודשים הליכים מול זהבי מבלי להעלות טענה זו - אותה העלתה רק כשנה לאחר שהחלו ההליכים. עם זאת אומרת חיות, כי חוק הנזיקים האזרחיים מקנה למדינה פטור מתביעות על פגיעות גוף שנגרמו עקב השירות הצבאי, שכן הפיצוי עליהן מוסדר בחוק נכי צה"ל. לפיכך, לא יכול זהבי לתבוע את המדינה על נזקיו משחרורו המוקדם, אלא רק על טענתו לפיה מעשי המדינה היוו לשון הרע.
חיות הורתה להחזיר למחוזי את הדיון בתביעתו של זהבי, לאחר שזו תתוקן ותעסוק רק בטענותיו בתחום לשון הרע. היא גם מציעה למחוזי לדון בטענותיה של המדינה בנוגע לפורום בו יש לדון בטענות שהעלה זהבי לגבי תקינות הליך שחרורו מצה"ל.
השופטים דפנה ברק-ארז ועוזי פוגלמן הסכימו עם חיות. את זהבי ייצגו עוה"ד אפי נוה והילה בודיק-קוכמן, ואת המדינה - עוה"ד חיה זנדברג ואירית קלמן-ברום.

תאריך:  12/10/2015   |   עודכן:  12/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחוזי ידון חלקית בתביעת "קפטן ג'ורג'"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שרת המשפטים הודיעה כי למרות ההבנה לאבסורד שבאיסור תפילת יהודים על הר-הבית, אין להפר כעת את הסטטוס קוו    כשנשאלה מדוע לא נפגשה עם נתניהו מאז כינון הממשלה השיבה: אין זמן וצורך
עופר וולפסון
השלימה את עסקת הרכישה לחברה של מיכה אבני, המספקת אשראי לחברות קטנות ובינוניות    בימים הקרובים אמורה ועדת שטרום לפרסם המלצותיה להרחבת התחרות בתחום האשראי
יפעת גדות
האם סיבות אבולוציוניות הן שגורמות להבדלים בתגובה של נשים וגברים לחוסר נאמנות או שדפוסים התפתחו עם השנים לאור חלוקה מגדרית של תפקידים
איציק וולף
המשטרה עצרה שני צעירים בני 18 מטירת הכרמל שהתרברבו ברשת החברתית כי הצטיידו בסכינים לצורך פגיעה בערבים    "יודעים לאתר ולהגיע לכל מי שמתכוון להפר את דו הקיום"
איציק וולף
ח"כ אורן חזן הודיע כי יגיש תביעת דיבה נגד העיתונאי עמית סגל בעקבות פרסום תחקיר הקזינו בבורגס    עיתונאים עזבו את מסיבת העיתונאים במחאה וטענו כי מדובר בהצהרה מביכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il