X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כיל מבטיחה את המשך פעילות הפוספט שלה גם במצב בו שדה בריר לא יאושר ותעשיית הפוספט בישראל תיסגר השותפות האסטרטגית כמעט ומכפילה את נתח השוק הגלובלי של כיל בתחום הפוספט
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: איתמר לוין]

כיל ממשיכה להתרחב מחוץ לישראל, ומודיעה על השלמתו של הקמת המיזם המשותף עם קבוצת Yunnan Phosphate Chemicals, יצרנית הפוספט המובילה בסין. המיזם המשותף (YPH JV) כולל מכרה סלע פוספט בקנה מידה עולמי המפיק כ-2.5 מיליון טון פוספט בשנה ופעילות ענפה בתחום הפוספט, צפוי להיות שחקן מוביל בשוק הפוספט בסין. פלטפורמת הייצור המשותפת הינה בקנה מידה עולמי, הכוללת פעילות לאורך כל שרשרת הערך, מכריית פוספט, דרך דשנים בתפזורת ועד מוצרי המשך, וכן פוספט ליישומים מיוחדים בשוקי המזון והחומרים המורכבים.
פעילות הפוספט הנוכחית של כיל מתמקדת במילוי הצרכים החיוניים בתחומי החקלאות (סחורות ודשנים מיוחדים), מזון (מרקם ויציבות של מזון מעובד), וחומרים מורכבים (לשוקים תעשייתיים). החל מנכס הבסיס של ייצור סלע בעלויות תחרותיות, 75% ממוצרי הפוספט של יחידת הפוספט של כיל נמכרים דרך אינטגרציה אנכית מלאה בשרשרת הערך, מדשנים בתפזורת ועד ליישומים מיוחדים.
העסקה הושלמה לאחר קיום התנאים המתלים להשלמתה לשביעות רצון הצדדים, ובכלל זאת קבלת האישורים הנדרשים ותשלום של כ-180 מיליון דולר על-ידי כיל בתמורה לחלקה במיזם המשותף. רכישת 15% מהונה של Yunnan Yuntianhua על-ידי כיל (אחד התנאים להשלמת העסקה), אושרה על-ידי משרד המסחר של סין וכפופה לאישור סופי של רשות ני"ע הסינית.
לאחר השלמת הקמתו של המיזם המשותף, כל פעילות הפוספט הקיימת של כיל בסין, תעבור לפעול תחתיו, בהתאם ללוח זמנים שיוסכם בין הצדדים.
המיזם המשותף יאפשר להגדיל את פלטפורמת הפוספט של כיל ביותר מ-50%, להבטיח את עתודות הפוספט לטווח הארוך ולהרחיב את המודל העסקי של הפעילות הנפרש לאורך כל שרשרת הערך, תוך התמקדות באסיה.
באמצעות השותפות כיל צפויה להפוך למובילה בעולם בתחום הפוספט המיועד ליישומים מיוחדים וכמעט להכפיל את נתח השוק הגלובלי שלה בתחום. עוד צפויה השותפות לשפר את התחרותיות של פעילות הפוספט של כיל, הודות לגישה לסלע פוספט בעלות נמוכה עם עתודות נרחבות, כמו גם חומצה זרחתית בעלות נמוכה.
כיל מסרה כי היא רואה בשוק הסיני פוטנציאל רב לביקוש לפוספט המיועד ליישומים מיוחדים, הזדמנות עסקית אשר צפויה להתממש באמצעות המיזם המשותף. בנוסף, תוכל כיל להרחיב באמצעות המיזם המשותף את סל מוצרי הדשנים מבוססי-האמוניה, על-מנת להציע ללקוחותיה מגוון רחב יותר של פתרונות.
במהלך חמש השנים הבאות, צפויות כיל וקבוצת Yunnan Phosphate Chemicals להשקיע כ-340 מיליון דולר (בחלקים שווים), לבניית מפעלים ולהגדלת עתודת החומצה הזרחתית הלבנה שלהן פי שלושה. השתיים ייצרו וישווקו חומצה זרחתית לבנה בסין באמצעות השותפות באופן בלעדי במהלך חמש השנים הבאות.
בנוסף, בחודש אוגוסט 2015, הקימו כיל וקבוצת Yunnan Phosphate Chemicals פלטפורמת מו"פ בתחום הפוספט בקונמינג שבמחוז יונאן, לפיתוח טכנולוגיות מבוססות פוספט חדשות וכן לספק תמיכה טכנית לפעילות הפוספט של המיזם המשותף, כמו גם לפעילותן של שתי השותפות בתחום. קרוב לתריסר פרויקטים הושקו על-ידי יחידת המו"פ מאז הקמתה.
כיל תהיה בעלת השליטה במיזם המשותף, שתוצאותיו, לרבות הנכסים וההתחייבויות, יאוחדו לתוך דוחותיה הכספיים של כיל. כיל תוביל את פעילות המיזם המשותף שיפעל כיחידה עסקית פעילה של כיל, תמזג לתוך המיזם המשותף את פעילותה הקיימת בסין, באינטגרציה מלאה עם פעילותה הגלובלית של ועם המדיניות התאגידית של החברה.
יו"ר YTH, בעלת השליטה ב-Yunnan Yuntianhua, טה שנגואה: "אנו שמחים על השלמת השותפות האסטרטגית שלנו עם כיל, המובילה את תעשיית הפוספטים בעולם. אנו מלאי ציפייה לקראת האינטגרציה המלאה, על-מנת להוביל את שוק הפוספט לאורך כל שרשרת הערך, מכרייה ועד ייצור מוצרי המשך. יחדיו, נפעל על-מנת לשנות את מפת השוק בסין ובשווקים נוספים באסיה, וכן לתרום לתעשיה ולחברה בסין".
מנכ"ל כיל סטפן בורגס: "אנו שבעי רצון מהשלמתה של השותפות האסטרטגית, תוך הקדמת לוחות הזמנים, הודות למאמץ המשותף של שני הצדדים, וכן לרשויות בסין אשר מכירות בפוטנציאל הגלום בשותפות בין שתי שחקניות מובילות בתעשיית הפוספטים הגלובלית. המיזם המשותף עם Yunnan Yuntianhua מספק לכיל גישה לעתודות פוספט עשירות ולפלטפורמה חזקה, שיאפשרו לנו להקים את פעילות הפוספט הייחודית בשווקים הצומחים של סין ובאסיה. השותפות משקפת ביתר שאת את מחויבותה של כיל למילוי הצרכים החיוניים של האוכלוסייה הגדלה בסין, וזאת באמצעות הדשנים הייחודיים שיסופקו לשוק החקלאות הגדול של סין, מוצרי פוספט ייחודיים לשווקים השונים בתחום החומרים המורכבים וכן תוספי מזון לתעשיית המזון המעובד ההולכת וצומחת. אנו מברכים את המשך שיתוף הפעולה המוצלח עם Yunnan Yuntianhua, לטובת השווקים הקיימים והצומחים ברחבי אסיה ולשיפור הרווחיות של שני הצדדים".

תאריך:  12/10/2015   |   עודכן:  12/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סטפן בורגס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיל תשקיע כ-300 מיליון ד' בפוספט סיני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יפעת גדות
מחקר חדש בשיתוף פעולה בין תחומי איפשר פיתוח שיטות ביולוגיות בזן שמרים לצורך יכולת מוגברת לקליטת מתכות
עידן יוסף
יו"ר ועדת הפנים: ילדים בני 13 מוסתים. הח"כים הערביים יודעים מי הצד האלים ומי מתסיס    מ"מ המפכ"ל: הקמנו מפקדה ייעודית לביטחון כביש 6. המטרה - לצמצם כמות נפגעי יידוי אבנים וגם בין מפרי הסדר
איתמר לוין
בית המשפט: הרופאים בבית החולים מאיר בכפר סבא לא התחשבו במצב בריאותו הרעוע של החולה והחליטו לנתח אותו, במקום להסתפק במעקב אקטיבי אחרי מצבו
עידן יוסף
נציג השב"כ בדיון בחוק המאבק בטרור: החוק שאנו עובדים איתו היום, מתאים לאיומים שהיו לפני 50 שנה    חנין: "יש עודפי חקיקה למאבק בטרור, ולא מחסור"    סלומינסקי מזרז חקיקת החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il