X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חלוצת הנפקות האג"ח המוניציפלי בישראל חוזרת לשוק ההון 10 שנים לאחר שהנפיקה אג"ח לראשונה מנצלת כעת את סביבת הריבית הנמוכה למחזור ולפריסה של יתרת החוב לתקופה של 13 שנים
▪  ▪  ▪
יואל לביא, ראש עיריית רמלה

עיריית רמלה, חלוצת הנפקות האג"ח המוניציפלי בישראל, חוזרת לשוק ההון. 10 שנים לאחר שהנפיקה אגרות חוב מוניציפליות בסכום של כ-140 מיליון שקל, מנצלת העירייה, בראשות יואל לביא, את סביבת הריבית הנמוכה למחזור ולפריסה של יתרת החוב לתקופה של 13 שנים.
אגרות החוב הונפקו בשנת 2005, לתקופה של 15 שנים, באמצעות חברה ייעודית - החברה למימון רמלה (2005) בע"מ - וזכו לדירוג "A+". במהלך השנים הועלה דירוג אגרות החוב ל-"AA". בשנים האחרונות מימון העיריות התנהל בזירת הבנקים והגיוס הנוכחי מחזיר למגרש המוניציפלי את ערוץ המימון המוסדי תוך גיוון מקורות המימון.
את מהלך הגיוס החדש מוביל כאמור ראש עיריית רמלה יואל לביא, בשיתוף עם מנכ"ל העירייה עופר תודר וגזברית העירייה רוזה עללאל. יועצי הגיוס הם שאול בן שימול, שותף בחברת הייעוץ BDO Consulting Group ו- Head of Project Finance & Corporate Debt Practices ורונית כהן, מנהלת יחידת חוב תאגידי. יועציה המשפטיים של עיריית רמלה הם עוה"ד מירי קמחי ודיקלה לביא פישר ממשרד פישר, בכר, חן, וול אוריון ושות'. מטעם מיטב דש מובילים את הגיוס ברק בנסקי מנהל ההשקעות הראשי ואבי ברקוביץ מנהל מערך האשראי. הרמטיק נאמנות המשמשת כנאמן למחזיקי אגרות החוב הנוכחיים תשמש כנאמן בטוחות גם למיטב דש.
מיטב דש וחברת הייעוץ BDO Consulting Group נבחרו לאחר הליך של קול קורא. המתווה המשותף שאושר בוועדת האשראי וההשקעות כולל ריבית אטרקטיבית ומשלב שיטה חדשה.
ע"פ המתווה, תפנה החברה למימון רמלה למחזיקי האג"ח בהצעה לרכוש מהם את אגרות החוב. החידוש במבנה המימון מתבטא בכך שהצלחת המתווה אינה תלויה במידת ההיענות של המחזיקים, היות שמיטב דש מתחייבת להעמיד לחברה הייעודית את התזרים הדרוש לפרעון האג"ח של מחזיק שיבחר שלא להיענות להצעה. כך, תראה העירייה לנגד עיניה לוח סילוקין אחד, פרוס ל-13 שנה, הזהה לחלוטין בכל שיעור היענות להצעה לפדיון המוקדם. משרדי הפנים והאוצר נתנו אישורם העקרוני למתווה.
ב-26 באוגוסט 2015, אשררה מעלות את הדירוג "AA" של החברה למימון רמלה ושינתה את תחזית הדירוג מ"יציבה" ל"חיובית". בסקיר נכתב כי "ביצועיה התקציביים של העירייה ישתפרו בשנים 2015-2017. אנו מניחים כי עלייה בהכנסות מארנונה ומסים אחרים בעקבות השלמתם של כמה פרויקטי בנייה, וכן החזר הוצאות על השקעה מהממשלה יסייעו לרמלה לחזור לעודף תפעולי ולעודף אחרי הוצאות בתקציב הבלתי רגיל", מעריכים בחברת הדירוג מעלות".
במעלות מציינים כי "ביצועיה התקציביים של עיריית רמלה עשויים להתחזק אף יותר, אם תצליח להשיג מענקים רגילים גבוהים יותר מהממשלה ולהקטין את עלויות המימון באמצעות המחזור המתוכנן של איגרות החוב של החברה למימון רמלה".

תאריך:  13/10/2015   |   עודכן:  13/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רמלה תגייס כ-90 מלש"ח למחזור ופריסת אג"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עד המדינה: חיים אייזנשטט, נהגו ומקורבו של הרב הראשי לשעבר    המדינה: הרב מצגר קיבל מאות אלפי דולרים תמורת השתתפות באירועים ותמורת הפניית מתגיירים לרב בלוס אנג'לס
מחלקה ראשונה
מבחני התיאוריה מבוצעים כיום בשש שפות שונות: עברית, ערבית, אנגלית, צרפתית רוסית וספרדית ומעתה גם בשפה האמהרית
יוסי הטוני
הרכישה נעשתה כשדל היה כבר בחוב של 11 מיליארד דולר, ועל השלמת החוב אמר כי "בשנה וחצי-שנתיים הקרובות נהיה מאוד ממוקדים בצמצום משמעותי של החוב כאשר הירידה תגיע מתזרים המזומנים החזק של שתי החברות - יהיו עלויות לסינרגיה, אבל ההכנסות שתגענה מכך תהיינה פי 3 מהעלויות"
עופר וולפסון
האישור לתוכניות מערכת הולכת הגז הטבעי של המועצה הארצית לתכנון ולבניה מאפשר העברת צנרות דלק בתחום רצועת צינור הגז, לצורך ייעול השימוש בקרקע
אלעזר לוין
הסיבה: ועדת הערר המחוזית הוציאה הוראה חדשה, המקטינה בשיעור ניכר את גודלם של הבניינים שיבנו    העירייה תפנה ליועץ המשפטי לממשלה ולמינהל התכנון במשרד האוצר, כדי שיוציאו הוצאות מעבר לגבי בקשות שכבר הוגשו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il