X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דבקיות הנגישות החדשות באוטובוסים
חדש: מוקד טלפוני יסייע לנוסעים מוגבלים
ידריך ויעודד שימוש בתחבורה הציבורית הפעלת המוקד תתבצע על-ידי מוקדנים עם מוגבלויות פיזיות, נפשיות וחושיות בשלוש ערים בדרום מופעל מערך מתנדבים לליווי פיזי של מוגבלים

אם זה נכות פיזית, שכלית או נפשית, אנשים מוגבלים תלויים פעמים רבות אך ורק בתחבורה הציבורית, אופציית הניידות היחידה עבורם. עם זאת, דווקא אלה שזקוקים לה אולי יותר מכל, מתקשים להתנהל בה וממעטים להשתמש בה.
מוקד טלפוני מאויש יסייע ויעודד אנשים מוגבלים להשתמש בתחבורה הציבורית ובכך לתרום ליציאה מהבית, להרחבת אפשרויות תעסוקה ולהשתלבות בקהילה.
המוקד הוא אחד מפירות פרויקט "גלגלי דרום וצפון" - תוכנית להנגשת המרחב הציבורי לאנשים עם מוגבלות. מטרת התוכנית, של מסד נכויות (מיסודם של ג'וינט ישראל, ממשלת ישראל וקרן משפחת רודרמן), הקרן למפעלים מיוחדים של הביטוח הלאומי, ותחבורה היום ומחר, לסייע לאלפי אנשים עם מוגבלות המרותקים לביתם לצאת אל המרחב הציבורי, לנהל אורח חיים עצמאי יותר ולהשתלב בקהילה.
המטלפנים למוקד יקבלו מענה בנושאים הבאים:
  • תיווך בין הפונים לבין מתנדבים אשר ילוו אותם בתחבורה הציבורית, ברגל, או ברכב פרטי - ביישובים בהם פועל מערך המתנדבים (בשלב זה אשדוד, אשקלון ונתיבות. יורחב בהמשך).
  • סיוע בתכנון נסיעה פרטנית המורכבת משימוש באוטובוסים, רכבות ומוניות. תוכנית הנסיעה תותאם לצרכי הנסיעה של הפונה וכן לצרכיו המיוחדים, כגון כיסא גלגלים, מוגבלות ראייה וכיו"ב, ותכלול מידע כגון לו"ז של אוטובוסים נגישים, מידע על הצורך בתיאום עלייה עם כיסא גלגלים או סיוע לכבד ראייה ברכבת ישראל, הזמנה מוקדמת של כרטיס נסיעה וכו'.
  • הגשת תלונה עבור הפונה על התחבורה הציבורית - אי-הגעת אוטובוס נגיש, התנהגות לא נאותה של הנהג, היעדר מידע נגיש על גבי התחנה או באוטובוס והיעדר מערכת כריזה כמתחייב בחוק וכו'.
  • מתן מידע על מימוש הנחות וזכויות שונות - הסבר מפורט על הזכאויות להנחות בתחבורה הציבורית והנחיה במימושן, עלייה לאוטובוס עם כלב נחייה לכבדי ראייה, קבלת עזרה מהנהג בעלייה למונית וכו'.
הפעלת המוקד תתבצע באמצעות חברת Call-יכול אשר מונה כ-150 עובדים עם מוגבלויות פיזיות, נפשיות וחושיות. החברה היא המעסיק הגדול ביותר של אנשים עם מוגבלויות בשוק החופשי.
המוקדנים יעברו הכשרה על-ידי "תחבורה היום ומחר" ויקבלו חוברת עזר. ההכשרה תאפשר למוקדנים הייעודיים הענות נאותה לצרכי הפונים ותכלול הכרות עם מאפיינים וצרכים של בעלי מוגבלויות מסוגים שונים, הכרות עם מערך התחבורה הציבורית באזור ונגישותה ופתרונות נגישים נוספים, התמצאות ושליטה באתר אינטרנט לתכנון נסיעה בתחבורה הציבורית, הגשת תלונה למשרד התחבורה וזכויות וזכאויות בתחבורה של אנשים עם מוגבלויות. כל פנייה שתתקבל במוקד תישמר במאגר הנתונים של החברה, דבר שיאפשר הפקת דוחות מתקדמים לפי אפיונים וניתוחים שונים על-מנת לשפר עוד יותר את השירות ולמקדו לבעיותיהם של האנשים עם המוגבלות.

המוקד יהיה זמין החל בתאריך 15.10.15 בימים א'–ה' בשעות 17:00-08:00 בטלפון: 077-8994157
תאריך:  14/10/2015   |   עודכן:  14/10/2015
+חוששים מהתח"צ: 20% עלייה בהשכרות רכבים
15:56 14/10/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל קל אוטו: "הציבור מרגיש כי הוא חשוף יותר בעת נסיעה בתחבורה ציבורית. עונת השכרת הרכבים אמורה הייתה להסתיים"

קל אוטו. ביקושים גבוהים [צילום: יח"צ]
+שיפורים בקווי האוטובוס לקמפוס הר הצופים
13:11 14/10/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

קו 48 יתוגבר ויהפוך לסיבובי  ▪  קו 19א' ייסע ישירות לרחביה ללא עיכובים במרכז העיר  ▪  קו 102 יגיע ממחלף שפירים לקמפוס הר הצופים, דרך צומת שילת

אוטובוס אגד בירושלים

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חדש: מוקד טלפוני יסייע לנוסעים מוגבלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
צה"ל יעמיד את כוח האדם עד להקמת מערך אבטחה בבירה    תאובטח רק התחבורה הציבורית בירושלים אך לא ביתר חלקי הארץ    הכשרת המאבטחים תארך כחודש
עידן יוסף
משרד התחבורה מאריך את תוקף מינויי הסטודנטים עד 1 בנובמבר    במסגרת הרפורמה במבנה התעריפים בתחילת 2016, ייהנו הסטודנטים מהנחות רבות ומהרחבת אזורי הנסיעה
עידן יוסף
חברת דן ממשיכה לזלזל בחובתה להתנהל כנדרש ולמרות דוח מבקר המדינה שקבע כי עליה לתקן את הליקויים בתוכה ללא דיחוי היא אינה נוקפת אצבע    דן: תמונה הסותרת את המציאות הקיימת
עידן יוסף
אגד יחל בקרוב בהפעלת שני קווים - באר שבע-עפולה ותל אביב-קרית שמונה    אפשרות להזמנת מקומות מראש
תמר שטרצר
האם תהיו מוכנים לוותר על נסיעה למשרד ברכב הפרטי ולהגיע אליו בתחבורה ציבורית או באופניים? ומה אם תתוגמלו על כך בתלוש המשכורת?    מחקר חדש שנערך באשדוד בדק את הנכונות של עובדי העירייה לשנות את הרגלי התחבורה שלהם וגילה שהמהפך האמיתי לא יגיע מהכביש, אלא דווקא מהראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il