X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השר ארדן אישר שורת הקלות בהליכי הוצאת רישיונות נשק בין הזכאים לרישיונות - חיילים וקצינים בסדיר ובמילואים ביחידות מיוחדות רשויות מקומיות הנחשבות ל'ישוב ראוי' יוכלו לספק אישורי החזקת נשק לתושביהן מסתמן: בעלי רישיון ירי יחויבו במטווח אחד בשנה
▪  ▪  ▪
"מכפילי כוח נגד הטרור" [צילום: פלאש 90]

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אישר (יום ד', 14.10.15) שורת הקלות משמעותיות בהליכי קבלת רישיון נשק. זאת, לנוכח טרור הסכינים והירי בערי ישראל.
״לאור המצב הביטחוני החלטתי להקל על קבלת רישיון להחזקת נשק. בשבועות האחרונים אזרחים רבים סייעו למשטרת ישראל לנטרל מחבלים שביצעו פיגועים. אזרחים מיומנים בהפעלת נשק הם גורם מכפיל כוח במאבק מול הטרור ולכן פעלתי למתן הקלות בתקופה זו", אמר ארדן.
על-פי המדיניות החדשה, יהיה זכאי כל אזרח ישראלי המשרת כקצין בדרגת סגן ומעלה או כנגד מדרגת רס"ר ומעלה בשירות סדיר או במילואים, ומקביליהם בשירותי הביטחון האחרים, לרישיון נשק.
תבוטל האבחנה בין דרגות הקצינים הזכאים המשרתים בקבע או בשירות מילואים פעיל, בהתאם לרמת קורס הקצינים. בוטלה גם הדרישה לוותק של שנתיים בדרגה על-מנת להיות זכאי לקבל רישיון נשק.
על-פי ההחלטה החדשה נקבעה רשימה של יחידות מיוחדות וגדודי סיור בכוחות הביטחון אשר מי שמשרת שם בשירות סדיר, מילואים או מי ששירת ביחידות מיוחדות אלה בעבר יהיה זכאי לקבל רישיון נשק.
מלבד הקצינים והחיילים ביחידות המיוחדות האמורים להיות מיומנים בנשיאת נשק, יוכלו גם אזרחים בוגרי הקורסים הבאים לקבל רישיון נשק: בוגר קורס מאבטחים אחיד בבית ספר להכשרת מאבטחים ברשות שדות התעופה, בוגר קורס מאבטחים בשב"כ ברמת הכשרה שנקבעה על-ידי הרשות המוסמכת ובוגר קורס מאבטחים במוסד הכשרה מונחה ומאושר משטרת ישראל, רמה מתקדם א׳ לפחות, שעבד בגוף מונחה משטרה שנתיים לפחות.
השר ארדן הנחה את ראש האגף לרישוי כלי יריה להסיר מגבלות ביורוקרטיות שהוטלו גם ביחס לבקשות להחזקת כלי יריה ביישובים ראוים ובמפעלים ראויים.
ברשויות שהוגדרו כ'ישוב ראוי', תוכל הרשות המקומית לתת הרשאה להחזקת כלי יריה לתושבי הרשות או לנמצאים בישוב, בכפוף להוראות החוק ולאישורים הנדרשים. כך, לדוגמה, תוכל עיריית ירושלים לתת למורים במגזר החרדי שהוא בין המותקפים ביותר, רישיון מיוחד להחזקת כלי יריה.
בשונה מבעבר, בעת החלפת נשק המוחזק מכוח הוראות מעבר לא תיבחן מחדש עילת הזכאות. עם זאת, המחליף עדיין ידרש להפקיד את נשקו הישן אצל הסוחר או בתחנת משטרה.
במטרה לצמצם את הסיכון בירי לא מקצועי שעלול לקרות כאשר יש תפוצת נשק גדולה מבעבר, הנחה ארדן את אנשי משרדו לבחון שיפור מיומנות ומקצועיות מחזיקי הנשק הפרטי לרבות קיצור פרק הזמן בין האימונים. על-פי המתווה המסתמן יחויב כל נושא נשק במטווח פעם בשנה במקום פעם בשלוש שנים.

תאריך:  14/10/2015   |   עודכן:  14/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשל הטרור: הקלות משמעותיות ברישיונות ירי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לתת נשק לחילים? לא הגזמתם ל"ת
ערבי יכול להיפגע  |  14/10/15 12:05
2
מומלץ לחפש בגוגל את "חוק האבן"
אקטואלי  |  14/10/15 15:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
עד עתה גויסו כ-850 לוחמי מילואים במשמר הגבול    אין שינוי בהוראות הפתיחה באש    ועדת החוץ והביטחון תומכת במתן פטור אוטומטי למגויסי המילואים מהגשת דוחות עיתיים
איציק וולף
הקבינט אישר אמש הצעה שלא להעביר למשפחות המחבלים את גופות מבצעי הפיגועים שחוסלו במהלך אותם פיגועים    תיבחן קבורת מחבלים בבתי עלמין לחללי אויב
איתמר לוין
מדגישה: לא תהיה בדיקה של שיקול הדעת המקצועי    "רוב התלונות הפרטניות שמוגשות אלינו הן פחות על התנהלות ספציפית של פרקליט זה או אחר"
אלעזר לוין
המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה להקים צוות מקצועי שיקבע מחדש את זכויות הבנייה בתוכנית תמ"א 38/2    הצוות, שיוקם על-פי המלצת בית משפט, יעבוד "מעל ראשם" של היועץ המשפטי לממשלה וראש מינהל התכנון באוצר
מערכת אנשים ומחשבים
וויטני בויל בת ה-23 מפלורידה לא הפגינה שיקול דעת, וכנראה גם לא הייתה מסוגלת להפגין כזה, כשתיעדה את עצמה בלייב-סטרימינג נוהגת בשכרות ומדברת אל המצלמה תוך כדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il