X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדינה הודיעה לשופט התעבורה רק לאחר גזר הדין, כי מדובר בנאשם שכבר מרצה עונש מאסר - והוא החליט למחרת שהעונשים ירוצו במצטבר המחוזי: הצעד נוגד את החוק ואת הפסיקה
▪  ▪  ▪
אהד. ביטלה [צילום: בוצ'צ'ו]

סגן נשיא בית המשפט לתעבורה בפתח תקוה, שוקי צימרמן, תיקן והחמיר גזר דין בניגוד לחוק בתי המשפט ובניגוד לפסיקה. כך קובעת (27.9.15) שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, נגה אהד.
עיינד אבו מבארק הועמד לדין על נהיגה ללא רישיון, ובהסדר טיעון הוסכם שהמדינה תבקש ארבעה חודשי עבודות שירות וההגנה תבקש להסתפק בחודשיים. אולם לפני שהתקיים הדיון נדון אבו-מבארק למאסר בפועל בתיק אחר והמדינה חזרה מן ההסדר. לאור זאת, גזר עליו צימרמן שלושה חודשי מאסר בפועל.
הן התביעה והן ההגנה לא דיווחו לצימרמן שאבו-מבארק מרצה עונש מאסר בפועל. צימרמן חתם על גזר הדין ב-1.4.15, אבו-מבארק הורד לתא המעצר וסניגורו עזב את בית המשפט. מאוחר יותר באותו יום נודע לתובע שאבו-מבארק הוא אסיר, הוא לא הצליח לאתר את הסניגור ולפיכך קבע צימרמן שיקבע למחרת כיצד ירצה אבו-מבארק את עונשו. בדיון למחרת טען הסניגור שצימרמן אינו יכול לפתוח מחדש את התיק, אך צימרמן החליט שמדובר בהשלמת הדיון לנוכח הנתונים שלא היו בפניו וקבע ששלושת חודשי המאסר שגזר על אבו-מבארק ירוצו במצטבר לעונשו בתיק האחר.
אהד קיבלה את ערעורו של אבו-מבארק וקבעה, כי צימרמן לא היה רשאי לבצע את השינוי. היא מזכירה שחוק בתי המשפט מאפשר לשופט רק לתקן טעויות טכניות לאחר שקם מכסאו, וכי הפסיקה קבעה שלא ניתן לתקן השמטה מהותית על-ידי הצגתה כטעות סופר גרידא. זאת, גם אם מדובר במידע שלא היה בפני השופט בזמן אמת, וגם אם פסיקתו המאוחרת משקפת את מה שהיה פוסק אילו המידע היה בפניו.
"בענייננו מדובר בגזר דין חדש, שונה", מדגישה אהד. "המניע לשינויו נבע ממידע חדש שנגלה לעיני בית המשפט, ולא משום ששכח בית המשפט לציין דבר מה, או להחליט בנוגע לדבר מה על בסיס מידע שהיה בפניו מבעוד מועד". לכן, לא היה צימרמן רשאי לתקן את גזר הדין.
בית המשפט אומנם רשאי לעיתים להכניס תיקונים מהותיים כל עוד לא קם מכסאו באותו יום, אך כאשר יצאו הצדדים מהאולם - צימרמן קם מכסאו בתיק זה, קובעת אהד. הדרך היחידה בה ניתן היה לתקן את גזר הדין היה באמצעות ערעור, תוך בקשת רשות מבית המשפט המחוזי להגיש לו ראיות חדשות בנושא העונש. לבסוף דוחה אהד את טענת המדינה לפיה היה על הסניגור להציג בפני צימרמן את המידע על מאסרו של אבו-מבארק, וקובעת שחובה זו הייתה מוטלת על המדינה עצמה. אהד ביטלה את ההחלטה על ריצוי העונש במצטבר.

תאריך:  15/10/2015   |   עודכן:  15/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופט שוקי צימרמן תיקן גז"ד בניגוד לחוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
מדגישה: לא תהיה בדיקה של שיקול הדעת המקצועי    "רוב התלונות הפרטניות שמוגשות אלינו הן פחות על התנהלות ספציפית של פרקליט זה או אחר"
איתמר לוין
סגנית פרקליט המדינה וסגנית פרקליט מחוז ירושלים סיפרו לבית המשפט המחוזי על הלכה בעליון - שלא הייתה ולא נבראה. האם אנחנו עדים לתרבות ארגונית של אי-אמירת אמת, המתחילה בבכירי הפרקליטות ומחלחלת כלפי מטה?
איתמר לוין
תביעה שבעצם הייתה צריכה להתברר בתביעות קטנות ותיק-דמוי-פח מעסיקים את השופט רונן פלג, המשכיל להביא את הצדדים במהירות לפשרות הגיוניות
איתמר לוין
העבריין הצליח לשכנע את הנרקומן להודות שהוא בעלי המגרש בו בוצעה הבנייה הבלתי-חוקית; עורך דינו ידע שהנרקומן כלל אינו קשור לפרשה - אך הודה בשמו; המדינה ועיריית ירושלים קיבלו את ההודאה ללא כל בדיקה
איתמר לוין
שרת המשפטים והיועץ המשפטי הודיעו בעקבות דוח גולדברג שהם מאמצים את "עיקרי ההמלצות העוסקים באופן ומבנה הביקורת"    ידונו עם ניצן וארגון הפרקליטים על אופן פעילות הנציבות עד ליישומן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il