X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מומחה בכיר לצבאות ערב: "לאירנים יש טראומה לאומית מההתקפה הצבאית עליהם ב-1980 מצד עירק של סדאם. הם מאשימים את ארה"ב וישראל שעמדו מאחורי אותה ההתקפה. המלחמה עשויה הייתה לחסל את משטר האייטולות. לכן הם מבקשים לייצר נשק גרעיני"
▪  ▪  ▪
מנהיג אירן עלי חמנאי [צילום: AP]

"לאירנים יש טראומה לאומית מההתקפה הצבאית עליהם ב-22 בספטמבר 1980 מצד עירק, בהנהגת סדאם חוסיין. האירניים מאשימים את ארה"ב ('השטן הגדול') ואת ישראל ('השטן הקטן') שהם אלה שעמדו מאחורי אותה התקפה. המלחמה נמשכה שמונה שנים, ועשויה הייתה לחסל את משטר האייטולות. לכן הם מבקשים לייצר נשק גרעיני, כדי למנוע מישראל ומארה"ב לבצע התקפה שנייה, ואולי מסוכנת יותר".
דברים אלה השמיע ראש מחלקת מודיעין טכני לשעבר באמ"ן, אלוף משנה בדימוס, פסח מלובאני, שהוא היום המומחה הישראלי הבכיר לצבאות ערב. הוא דיבר בחלקה השלישי של סדנת אלפרדו למלחמה הבאה, שעסקה בהתבצרות הצבא המצרי בסיני, ובה השתתפו קצינים בכירים לשעבר מאמ"ן.
לפי מלובאני, "חצי-האי סיני היה פעמיים מלכודת מוות לצבא המצרי - במבצע קדש ב-1956 ובמלחמת ששת הימים ב-1967, וכמעט שהיה פעם שלישית במלחמת יום הכיפורים ב-1973. העניין העיקרי של שליטי מצרים הוא להפעיל את תעלת סואץ, שהיא מקור הכנסות עיקרי לכלכלה המצרית. תפקיד חצי-האי סיני מבחינתם הוא להגן על התעלה מפני מזימה ציונית נוספת, עם ארה"ב או בלעדיה. הנשיא סיסי ממשיך לראות בישראל יריב בעל יכולת צבאית אדירה. מבחינתו, אנחנו יכולים מחר בבוקר להתעורר ולעשות לו תרגיל שהוא לא חזה מראש, כמו ב-1967".
לשאלה מדוע מצרים מפרה בסיני את התחייבותה לא להכניס לשם כוחות צבא מעבר למה שנקבע בהסכם השלום, התייחס בסדנה מפקד יחידת פיענוח ומיפוי לשעבר באמ"ן, אלוף משנה בדימוס מיכאל וינטרשטיין: "אין הסכם בין מדינות שלא הופר. גרמניה הנאצית הפרה כידוע את כל ההסכמים וההתחייבויות שקיבלה על עצמה אחרי מלחמת העולם הראשונה. גם אנחנו מפרים הסכמים ולבטח הפלשתינים יפרו את הסכם הפירוז, אם תקום מדינתם ביהודה ושומרון ויוסכם שהיא תהיה מפורזת מצבא ומאמצעי לחימה. יש לקחת זאת בחשבון ולא להיות מופתע כשהם יעשו זאת. כשיש שטח צריך להגן עליו. צבא אינו יכול לשבת בטל. צריך להעסיק את החיילים. יש תקציבים וצריך להוציא אותם. אם אינך מוציא תקציבים אינך קיים. בדרך יש 'מאכערים' שמוכרים לצבא אמל"ח ומבצעים שירותים, וצריך לשלם להם. ה'מאכערים' קשורים לשלושה גנרלים ומשכנעים אותם להקים מחנות צבא, דרכים וקווי מים ולהרוויח מכך. התוצאה: התבצרות מצרית בסיני".
חבר פורום אלפרדו, איש המוסד לשעבר, ירון זכאי, סיפר ש"אחרי מבצע קדש ישראל סידרה למצרים תשע שנים של מלחמה בתימן. 'המוסד' שלח לתימן מטוסי דקוטה עם רובים ותחמושת עבור הכוחות שלחמו במצרים. כך המצרים נלחמו בתימן ושחקו את עצמם. הם זוכרים זאת היטב".

תאריך:  15/10/2015   |   עודכן:  15/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אירן רואה בישראל איום אסטרטגי"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אני חושב זה הדדי. ארהב מטפחת
הגוי..  |  15/10/15 17:07
2
אם ככה, אז כל התעמולה
לוליק  |  15/10/15 17:13
 
- כל תעמולה היא ל"ת
קשקוק  |  15/10/15 22:40
 
- אמנם קישקוש אבל מתסיס
לוליק  |  16/10/15 11:39
3
ישראל מהווה קוץ בעיני
ראומה  |  16/10/15 10:30
 
- ולכן יש להחליף את המיליציה
אורי מילשטיין  |  16/10/15 13:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
יראון פסטינגר
בסופו של דבר כל הבטחות הנשיא אובמה למנוע תשתית גרעינית מאירן וכל ההבנות הגלויות והחשאיות עם ישראל בנושא זה הופרו חיש קל ברגע שהיה לו נוח, ואין לבנות על התחייבויות נוספות של ממשל זה בנושא
מירב ארד
ממשלה אובמה הזהיר ממשלות זרות ובנקים אמריקנים מעשיית עסקים עם אירן בטרם הסרת הסנקציות על המדינה    מומחים מעריכים כי אם אירן תעמוד בהתחייבויותיה בהתאם להסכם הגרעין ניתן יהיה לקיים עימה עסקים כבר בשנה הבאה
איתמר לוין
"ההסכם עם אירן הוא שטר הנישואין בין איסלאם קיצוני ונשק גרעיני"    קורא לעולם לאכוף בתקיפות את ההסכם ולפעול נגד הטרור האירני    מצהיר על נכונותו למו"מ מיידי עם הפלשתינים
עמוס גלבוע
רוסיה היא זאת הנמצאת עכשיו בעמדת כוח באזור, ולצידה אירן בעלת בריתה    היא זאת שכנראה תנסה להכתיב תנאים לארה"ב במה שנוגע ל"הסדר מדיני" בסוריה    אבל, ההכרעה בסוריה תיפול בשדה הקרב ולא בפשרה מדינית. המעורבות הרוסית רק תאריך להרבה זמן את המשבר הסורי על כל צרותיו, הרוגיו ופליטיו
מנשה שאול
לראשונה מאשימים אחראים בצמרת השלטון באירן את הרוסים במעשה חבלה במתקני הגרעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il