X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ניו-יורק. שומרת על המקום השני זו השנה ה-4 ברציפות [צילום: AP Photo/Mark Lennihan]
הכירו את הערים העוצמתיות בעולם
לונדון, ניו-יורק, פריז וטוקיו - ברביעיה הראשונה ברלין, אמסטרדם וווינה - סוגרות את העשרייה הראשונה טוקיו התחזקה בקטגוריית האינטראקציה התרבותית ולוס אנג'לס, סן פרנסיסקו ובוסטון שיפרו באופן משמעותי את הדירוג שלהן
פריז. נשארה במקום השלישי [צילום: AP /Christophe Ena]

לונדון, ניו-יורק, פריז וטוקיו - מדורגות ברביעיה הראשונה ברשימת 40 ערי המטרופולין העוצמתיות בעולם לפי ה"מגנטיות" שלהן, או יכולתן למשוך אנשים וארגונים יצירתיים מרחבי העולם.
את הדירוג חשף היום (ה', 15.10.15), מכון קרן הזיכרון ע"ש מורי לאסטרטגיות עירוניות, אשר פרסם את אינדקס הערים העוצמתיות הגלובליות (GPCI) לשנת 2015. המכון מפרסם את דוח-GPCI מדי שנה מאז 2008. GPCI נעזר ב-70 מדדים מתחומי הכלכלה, מחקר ופיתוח, אינטראקציה תרבותית, מחיה ראויה, איכות סביבה ונגישות, ניתוח נקודות החוזק והחולשה של הערים הגלובליות ועידוד התחרות ביניהן. הדירוג משקף גם את נקודות המבט של מנהלים, חוקרים, אמנים, מבקרים ותושבים.
מהדוח עולה כי לונדון, שהגיעה למקום הראשון בכל שנה מאז אירוח המשחקים האולימפיים והפאראלימפיים בשנת 2012, הגיעה לשלושת המקומות הראשונים בכל הקטגוריות למעט קטגוריית סביבה ומחיה ראויה השנה. לעיר דגש לטווח ארוך על פיתוח מחודש של העיר ומחויבותה לקידום פרויקטים של פיתוח, הכוללים יוזמות פוסט-אולימפיות כגון הקמתו של הפארק האולימפי ע"ש המלכה אליזבת ופארק הבנייה של קו Crossrail.
ניו-יורק, ביתן של רבות מהאוניברסיטאות המובילות בעולם והעיר בעלת המספר הגדול ביותר של תיאטראות ואולמות קונצרטים, היא סביבה מעוררת השראה לאנשים המוכשרים הבוחרים לגור בה. גם הפעם הגיעה ניו-יורק למקום השני, זו השנה הרביעית ברציפות, במאבק צמוד עם לונדון.
פריז הייתה במקום הראשון בקטגוריית מחיה ראויה ונגישות, במידה רבה הודות לריכוז הגבוה של אתרים תרבותיים, היסטוריים ומסורתיים במרכז העיר הקומפקטי, מה שהופך את הנכסים העירוניים שלה למאוד נגישים למבקרים ולתושבים כאחד. פריז נשארה במקום השלישי מאז 2008.
טוקיו התחזקה בקטגוריית האינטראקציה התרבותית, כפי שמשתקף בגידול המהיר של מספר המבקרים הזרים בעיר וחילופי הסטודנטים. טוקיו מחזיקה במקום הרביעי מאז 2008.
לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו ובוסטון שיפרו באופן משמעותי את הדירוג שלהן, בעיקר הודות להמשך ההתאוששות הכלכלית מהמשבר הפיננסי של 2008 מלווים בשיפורים בתחום מחיה ראויה.
הגדלת מספר הטיסות הבינלאומיות לנוסעים ולמטען הגדילה את מידת הנגישות של סינגפור, מה שאפשר לה לסגור את הפער מול טוקיו. בייג'ינג ושנחאי ירדו בדירוג שלהם, בדומה לשנים האחרונות, בזמן שהונג קונג שיפרה מאוד את הציון שלה בקטגוריית מחיה ראויה וקפצה מעלה בדירוג הכללי.
ז'נבה, פרנקפורט, שטוקהולם, ציריך וווינה הגיעו לחמשת המקומות הראשונים בקטגוריית סביבה הודות למדיניות איכות סביבה מתקדמת מאד. רחוק משם, העיר ונקובר התקדמה משמעותית בדירוג סביבתי וקפצה מ-23 ל-7.
"יותר מ-50 אחוזים מאוכלוסיית העולם מתגוררת כיום בערים. בשל זרם האנשים, הסחורות, הכסף והמידע, הפכו ערים למרכזי חדשנות וקובעות מגמות, יצירת אנרגיה חדשה שבתורה מושכת זרם אנשים נוסף," אומר ד"ר הירו איצ'יקאווה, מנכ"ל קרן הזיכרון ע"ש מורי. " GPCI הוא אחד הדוחות הבודדים שבוחן ערים מנקודת מבט מקיפה, ומספק לקובעי מדיניות ולמפתחים תובנות חודרות שעוזרות לתפוס את נקודות החוזק, החולשות ואת הפוטנציאל שגלום בערים מרכזיות בעולם."
"2015 GPCI מספק תובנות רבות ערך לא רק לדירוג התחרותי של הערים הגלובליות, אלא גם לגורמים המשפיעים על השינויים המשמעותיים שראינו בדירוג השנה," אמר וישאן צ'אקרבאטי, מנהל, SHoP משרד אדריכלים ומרצה באוניברסיטת קולומביה. "המסר הוא ברור למדי: על-מנת שערים גלובליות תתחרינה ביניהן על הון אנושי ההופך נייד יותר ויותר, עליהן לשפר את איכות החיים שהן מציעות לתושבים ולעסקים במונחים של עיצוב נהדר, תשתית יעילה, סביבה נקיה ושפע של מגוון תרבותי."

תאריך:  15/10/2015   |   עודכן:  15/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכירו את הערים העוצמתיות בעולם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הקלטה חשאית של דברים שאמר ראש הממשלה בישיבת הסיעה, שפורסמה בגלי צה"ל, הובילה להוראה לכלל חברי ועובדי הסיעה להפקיד את הטלפונים הסלולריים בעת כניסתם לישיבות הסיעה
יצחק דנון
חיים טייב מואשם שעסק בחקירות פרטיות ללא רישיון ונעזר בשוטר רוני יאיר כדי להוציא ממאגרי המשטרה מידע על אזרחים
איתמר לוין
לשכת היועמ"ש ביקשה מהמשטרה לבדוק האם המפכ"ל לשעבר יכול להתמנות כבר עתה ליו"ר מגדל
אלעזר לוין
התביעה חשפה את התעלול: הבנק הלווה לחברת "חפציבה חופים" של יונה בסוף כל רבעון, כדי לאפשר לו להסתיר הפסדיו
עופר וולפסון
בשינויים שהכניסה הוועדה במסגרת דיוני חוק ההסדרים: חיוב האוצר בדיווח לוועדה על ניהול תקציב המבוסס על תקציב אשתקד ועל האפשרות לניהול תקציב דו-שנתי גם בשנים הבאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il