X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תשלם 90,000 שקל לבעלי מוסך שזוכה, לאחר שהחלפים שתפסה כראיה נגדו ניזוקו ללא תקנה נדחתה תביעתו של בעלי המוסך בעקבות העמדתו לדין לאחר שנקבע שהיא לא הייתה נגועה ברשלנות
▪  ▪  ▪
[צילום: משטרת ישראל]
בניגוד לצו שיפוטי
המשטרה תפצה ב-4,200 שקל את האסיר מיכאל פראבר על השמדת שני מכשירי סמארטפון שנתפסו כראיה במשפטו, לאחר שלא הוכיחה שהם הושמדו לפני שבית המשפט הורה להשיבם לפראבר. כך קבע שופט בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, טל חבקין.
סניגורו של פארבר הודיע עם מתן גזר דינו ב-5.2.14 שהוא יבקש להחזיר למרשו את המכשירים. ב-16.3.14 החליט קצין משטרה על השמדתם, למחרת הסכים התובע המשטרתי שהם יוחזרו לפרבאר וכעבור יום נוסף קבע בית המשפט שכך יהיה. המשטרה טענה שהמכשירים הושמדו לפני החלטת בית המשפט, אך חבקין אומר שרק ברשותה ההוכחות לכך - והיא לא הציגה בדל של ראיה.
חבקין עומד על חשיבותו של מכשיר הטלפון בימינו (כפי שציין אותה בית המשפט העליון), וקובע שהסכום שתבע פראבר - 2,960 שקל - הוא סביר ואפילו נמוך. חבקין גם פסק לטובתו הוצאות בסך 1,200 שקל.

המשטרה תשלם 90,000 שקל לבעלי מוסך לאחר שחלפים שתפסה במוסכו כמוצגים בחקירה נגדו, ניזוקו כאשר הוחזקו ברשותה ושוב לא ניתן היה להשתמש בהם. שופטת בית משפט השלום בירושלים, תמר בר-אשר צבן, דחתה את רוב תביעתו של בעלי המוסך וקיבלה רק את החלק שנגע לנזק לחלפים.
יובל גילה, שטיפל בין היתר באופנועים של המשטרה, נחשד בשנת 2002 בהחזקת חלפים גנובים, הועמד לדין כעבור שנה וזוכה בשנת 2004. הוא תבע מהמדינה 600,000 שקל בטענה שהעמדתו לדין הייתה רשלנית, שהחלפים שתפסה המשטרה ניזוקו ושהמשטרה חדלה לעבוד עימו עד זיכויו.
בר-אשר צבן מייחדת את רוב פסק הדין לדחיית טענותיו של גילה נגד העמדתו לדין. היא קובעת, שהעובדה שזוכה אינה מלמדת על רשלנות בעצם הגשת כתב האישום, שכן בדיקת התנהגות הרשויות צריכה להתייחס למידע שהיה בידיהן בזמן אמת ולא בחוכמה שבדיעבד. במקרה זה, נתפסו במוסך למעלה מ-350 חלפים שגילה סירב להסביר את מקורם, ורק במשפט הוא מסר את גירסתו. לנוכח הראיות שהיו אז בידי המדינה, מסכמת בר-אשר צבן, העמדתו לדין של גילה לא הייתה נגועה ברשלנות.
בנוגע לחלפים, אומרת בר-אשר צבן כי אין מחלוקת שהם ניזוקו ללא תקנה כאשר היו בידי המשטרה וברור שהמשטרה הייתה אחראית לשלמותם. היא מאמצת את חוות דעתו של המומחה מטעם בית המשפט וקובעת, כי בערכים ריאליים מסתכם הנזק בקרוב ל-90,000 שקל.
בשאלת חידוש העבודה עם המוסך מציינת בר-אשר צבן, כי לאחר הזיכוי חזרה המשטרה לשלוח אופנועים למוסך של גילה, אם כי בהיקף נמוך מאשר לפני העמדתו לדין. אולם מדובר בנזק שולי בלבד, שכן עוד לפני פתיחת ההליכים נגד גילה הועבר הטיפול באופנועים של סאן יאנג למוסך אחר, והוא היה מקבל רק את הטיפול באופנועי הונדה. זאת ועוד: מאחר שלא הייתה רשלנות בהעמדתו לדין, ממילא הייתה המשטרה רשאית שלא לעבוד עימו בתקופה זו.
מאחר שהתביעה נדחתה ברובה הגדול, לא פסקה בר-אשר צבן הוצאות לטובתו של גילה. את גילה ייצג עו"ד יגאל חברוני, ואת המדינה - עו"ד מורן בראון.

תאריך:  16/10/2015   |   עודכן:  16/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה הרסה ראיות והשמידה סמארטפונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
יצחק דנון
חיים טייב מואשם שעסק בחקירות פרטיות ללא רישיון ונעזר בשוטר רוני יאיר כדי להוציא ממאגרי המשטרה מידע על אזרחים
איתמר לוין
לשכת היועמ"ש ביקשה מהמשטרה לבדוק האם המפכ"ל לשעבר יכול להתמנות כבר עתה ליו"ר מגדל
איתמר לוין
חטיבת דוברות המשטרה, המונה 90 שוטרים, פרסמה הודעה על הצעת נישואין של שוטר לחברתו השוטרת בעיצומה של משמרת ליד הכותל המערבי
איתמר לוין
החשוד מפקד על תחנה באזור חיפה    בית המשפט אסר לפרסם את שמו    ההגנה: ייתכן שיש לו הסברים לטענות כלכליות נגדו ומדובר לכל היותר בעבירות משמעת
יצחק דנון
המדינה: אברהם עזרייה רכש חשיש במהלך נסיעה מינהלית ועישן אותו יחד עם מאיר ססונוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il