X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט: החברה חזרה בה בחוסר תום לב מהסכם עם חברת אקוסנס לפינוי הבוצה שהצטברה בשטחה בחיפה השופטת שושנה שטמר דוחה את כל ההסברים שנתנה בז"ן בדיעבד להפרת ההסכם
▪  ▪  ▪
יצרה מצג ברור [צילום: באסל עוויאת, פלאש 90]
"לא אדע מצג מהו"
"אם התנהלות זו של הנתבעת - כשהיא מודעת היטב להתייחסותה של התובעת לכך שהיא הזוכה, וכאמור היו לה נתונים מלאים לחשוב כך, וכשהיא מתייחסת אל התובעת כאל היחידה שעומדת לפניה כזוכה - איננה מצג ברור לכך שהתובעת היא הזוכה, לא אדע מצג מהו"

חברת בתי הזיקוק הפרה בחוסר תום לב התחייבות לחתום על הסכם לפינוי הבוצה שהצטברה במתקניה בחיפה, ולפיכך תשלם 2 מיליון שקל לחברה שעמדה לבצע את העבודות. כך קבעה (9.10.15) שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, שושנה שטמר.
בשטחי בז"ן הצטברו, מאז ימי המנדט, 35,000 טון בוצה ועיריית חיפה והמשרד להגנת הסביבה דרשו ממנה לסלק אותה. בשנת 2008 פרסמה בז"ן מכרז פרטי שהופנה ל-11 חברות וביקשה הצעות לסילוק הבוצה. בסופו של יום נותרה בהתמודדות רק הצעתה של חברת אקוסנס. על-פי הצעתה של בז"ן, יצרה אקוסנס קשר עם החברה האמריקנית RLC, מהמובילות בתחום בעולם, והשתיים הציעו יחדיו להפעיל מתקן בטכנולוגיה חדישה שטרם הופעלה עד אז בישראל.
המו"מ בין בז"ן לאקוסנס נמשך חודשים ארוכים, אך בינואר 2010 הודיעה לפתע בז"ן שהיא מפסיקה אותו ומחפשת פתרון אחר, שלא יחייב אותה להקים את המתקן שהציעו אקוסנס ו-RLC. שלוש שנים מאוחר יותר הקימה בז"ן את אותו מתקן באמצעות חברת אדמיר, שהתמודדה במכרז המקורי אך לא זכתה בו.
שטמר פותחת בקביעה לפיה אקוסנס קיבלה על עצמה את התנאים שהוצגו בסיור הקבלנים, ובהם נקבע בין היתר שבז"ן לא תהיה מחויבת לאיש מבין המתמודדים עד שייחתם עימו חוזה, ושדיני המכרזים לא יחולו על ההליך. אולם מדגישה שטמר, הסכמתה של אקוסנס אינה פוטרת את בז"ן מהחובה להתנהל בתום לב ולשמור על ההוגנות והשוויון שבבסיס דיני המכרזים.
המו"מ בין הצדדים הגיע לשלב בו יצרה בז"ן אצל אקוסנס את התחושה הברורה שהיא הזוכה במכרז, ממשיכה שטמר. היא מצטטת כמה דוגמאות מחילופי המיילים בין הצדדים ומגיעה למסקנה: "אם התנהלות זו של הנתבעת - כשהיא מודעת היטב להתייחסותה של התובעת לכך שהיא הזוכה, וכאמור היו לה נתונים מלאים לחשוב כך, וכשהיא מתייחסת אל התובעת כאל היחידה שעומדת לפניה כזוכה - איננה מצג ברור לכך שהתובעת היא הזוכה, לא אדע מצג מהו.
"מצב דברים זה, כאשר הנתבעת איננה טורחת להעמיד את התובעת על כך שהיא אינה בטוחה שהפרויקט יבוצע על ידה, על-אף שהיא חוזרת ומצהירה לפניה, כי הטכנולוגיה שהתובעת מציעה טובה בעיניה, והתובעת פועלת במלוא המרץ לתחילת העבודה, היא התנהגות ברורה של חוסר תום לב. זאת במקרה הטוב, שבו הנתבעת לא חשבה עדיין שהיא קשורה בהצעה. אני סבורה שהנתבעת ראתה עצמה כמי שקיבלה את ההצעה, ורק מאוחר יותר החליטה לחזור בה".
שטמר דוחה את כל הסיבות שנתנה בז"ן להפסקת הקשר עם אקוסנס. בין היתר היא מותחת ביקורת חריפה על הטענה כאילו למנהליה של האחרונה לא היה הידע הדרוש לביצוע הפרויקט, באומרה שבז"ן ניהלה איתם מו"מ במשך 15 חודשים ולא הסתייגה מהשכלתם או מהעדרה. עוד אומרת שטמר, כי נימוק אחר של בז"ן משמעותה שהיא ציפתה מאקוסנס ליטול על עצמה סיכון של 35 מיליון שקל - ולכן בוודאי שאין לקבלו. שטמר רומזת, שהסיבה האמיתית הייתה החלטתה של בז"ן לבחור במסלול זול יותר.
אקוסנס תבעה פיצוי של 4 מיליון שקל, אך שטמר אומרת שהיא לא הוכיחה את אובדן הרווח לו טענה. לכן בחרה שטמר בדרך חישוב חילופית שהציעה אקוסנס, אך הפחיתה ממנה 20% כך שהפיצוי עומד על 2 מיליון שקל. בז"ן גם חויבה בתשלום הוצאות בסך 130,000 שקל. את אקוסנס ייצגה עו"ד לימור בן-נון נחמני, ואת בז"ן - עו"ד גיורא אונגר.

תאריך:  18/10/2015   |   עודכן:  18/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שושנה שטמר  תום לב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הפרקליטות ניסתה להשתמש כחומר חקירה במסמכים שלא תפסה המשטרה ואשר החשודים הגישו לה במהלך השימוע    בית המשפט פסל את המהלך: על המדינה לבצע השלמת חקירה ולא לפגוע בזכויות הנאשמים
איציק וולף
בניגוד להנחה הראשונה שמדובר בהצתה על-רקע לאומני סבורים במשטרה ובשירותי כיבוי האש כי הגורם לדליקה הוא קצר חשמלי    הלהבות התפשטו בשל קרבת האוטובוסים זה לזה
איציק וולף
306,370 סטודנטים יתחילו ללמוד באוניברסיטאות ובמכללות    233,200 סטודנטים לומדים לתואר ראשון, 60,700 לומדים לתואר שני, 10,970 לומדים לתואר שלישי ו-1,500 סטודנטים רשומים ללימודי תעודה
איתמר לוין
רובינשטיין ועמית: ניתן להמשיך בהריסת בתי מחבלים אם הדבר נעשה משיקולי ביטחון ותוך הימנעות מפגיעה בדירות שכנות    פוגלמן: ההריסה אינה משיגה הרתעה ולכן אינה מידתית
איציק וולף
כתבת הפלילים של גלי צה"ל טוענת שהמגמה המסתמנת, של ירי מהיר במחבלים על ידי אזרחים ועל ידי חיילים מטרידה    "הם באים לרצוח, אבל רובם ילדים. חייבים להרגיע ולהירגע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il