X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראשי רשויות בדואיות בנגב התכנסו והודיעו כי הם לא רוצים שהפיגוע בבאר שבע, שבוצע על-ידי בדואי מהכפר חורה, יקלקל את מערכת היחסים שנבנתה בין מדינת ישראל לבין העדה "מדובר במעשה של אינדיבידואל"
▪  ▪  ▪
הפיגוע. "הורס את שנבנה 67 שנים"

ראשי הרשויות הבדואיות בנגב גינו (יום ב', 19.10.15) את פיגוע הטרור בבאר שבע שבו רצח בדואי תושב חורה את סמל עומרי לוי ז"ל ופצע אחרים בירי בתחנה המרכזית בבאר שבע.
"התעוררנו לבוקר קשה ואנו רוצים לגנות באופן מוחלט את האירוע המצער שהתרחש אתמול בבאר שבע שבו אזרח ישראל בן העדה הבדואית פגע באזרחים חפים מפשע. הדבר אינו מקובל עלינו ואנחנו מוקיעים אותו", אמר טלאל אלקרנאוי, ראש עיריית רהט. "אנחנו בראש ובראשונה אזרחי מדינת ישראל, גשר לשלום. מעולם הבדואים לא נטלו חלק בסכסוך. אנחנו מחויבים לשמור על הסדר ועל החוק, אנו חיים אחד לצד השני, בכל מקום, לומדים ועובדים יחד, יום-יום, שעה-שעה ולא ניתן למקרה כזה לקלקל את מערכת היחסים", אמר.
ח"כ לשעבר טאלב א-סנע הוסיף כי ההנהגה הבדואית מגנה בכל תוקף את הפיגוע, שהיה לדבריו פעולה של מפגע בודד. "מדובר במעשה של אינדיבידואל. אנא מכם, אל תעשו הכללות ואל תכפישו את כל האוכלוסייה הערבית בנגב", אמר. לדבריו, לבדואים בנגב יש מחלוקות עם ממשלת ישראל. "אך גם המצב שאנחנו נמצאים בו אינו קל כאשר המדינה שלנו נלחמת בעם שלנו. ההסתה חייבת להיפסק, ולא נאפשר לאף אחד לפגוע במרקם החברתי החשוב בנגב", ציין.
מוצלח אבו-עסא, מנכ"ל מועצת אל-קסום, הזכיר בדבריו את החיילים הבדואים המשרתים בצה"ל ואת חללי צה"ל מבין בני העדה הבדואית. "יש ביננו חיילים וחללים ואנחנו לא נתן לאף אחד לפגוע במה שבנינו ויצרנו לאורך השנים. הטרור לעולם לא בונה אומה ואנחנו צריכים למצוא את הדרך כיצד לבנות ולוודא שאיש לא יהרוס את מה שכבר עשינו", אמר.
ד"ר מוחמד נבארי, ראש מועצת חורה שממנה יצא המחבל אתמול, ציין כי זו הפעם הראשונה שבה מתאספים בחדר אחד כל תשעה ראשי הרשויות הבדואיות בנגב בכדי לצאת במילת גינוי ברורה וחדה.
"יחד נוביל לחיים משותפים. הבדואים אינם נמצאים בשולי החברה בנגב, אנחנו שליש מהאוכלוסייה פה וזה האינטרס שלנו שהיחסים יהיו תקינים". לדבריו, המצב הקשה שבו נמצאת החברה הבדואית ידוע לכולם, צעירים ללא תקווה והיעדר תקווה יכול להוביל למצב קטסטרופלי ולהקצנה של אנשים. "רק אם נעשה מאמץ של מנהיגות מקומית ולאומית יחד, נוכל להוביל לאיכות חיים בחברה הבדואית ולגרום לכך שלאנשים יהיה מה להפסיד, וכך הם יירתעו ממעשים קיצוניים כאלו", טען.

תאריך:  19/10/2015   |   עודכן:  19/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראשי רשויות בדואיות: מוקיעים את הפיגוע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דורון פנחס ישלם לעו"ד רמי מרמלשטיין 20,000 שקל לאחר שהטיח בו בתלונה ללשכת עורכי הדין האשמות בוטות אותן לא הצליח להוכיח
עופר וולפסון
רשויות מקומיות יחויבו להעלות בתוך שנה מאישור החוק את כלל טפסיהן לאתרי אינטרנט    רשויות בעלות אתר קיים יחויבו לעשות זאת תוך 30 יום מאישור החוק
עופר וולפסון
ועדת הפנים תתנה את "מענק הבירה" - 300 מיליון שקלים שאמורים לאשר בתקציב לעיריית ירושלים, בהסדרת הסעות תלמידים עם צרכים מיוחדים
עופר וולפסון
תיקון 46 לחוק ההוצאה לפועל נכנס לתוקף ב-15.10 והוא מעלה את היקף התביעה ב-50%    המהלך - כדי להפחית עוד יותר את העומס בתי המשפט בעקבות פתיחת התיק ישירות מול ההוצל"פ
איציק וולף
יו"ר הבית היהודי טען כי יש להבהיר לערביי יהודה ושומרון שאין סיכוי להקמת מדינה פלשתינית    "להשתמש בחומת הרתעה ולא בחומות בטון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il