X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הביטחון אומר בקונגרס הציוני: "כשחייל צריך לקבל החלטה שהיא במתח בין הערך 'לא תרצח' מעשרת הדיברות, לבין 'הקם להורגך, השכם להורגו', הוא פועל בדיוק בהתאם"
▪  ▪  ▪
יעלון. ערכי קדושת החיים [צילום: אריאל חרמוני]

"אנחנו לא רוצים לשלוט בהם, אנחנו אומרים את זה בצורה ברורה, וטוב שיש להם עצמאות פוליטית כדי שינהלו את החיים שלהם, גם ביהודה ושומרון וגם בעזה". כך אמר (יום ה', 22.10.15) שר הביטחון משה יעלון בנאום בקונגרס הציוני ה-37 בירושלים.
"הם יוכלו לזכות לפריחה עוד יותר ממה שיש להם היום. לא להשוות לאיך רמת החיים שלהם ביחס למדינות באזור, לאזרחים אחרים באזור. אבל אם הם בוחרים בטרור וברקטות, או בצלפים כמו בימים האחרונים מעזה, אז הם יזכו למכה הכי קשה של צבא ההגנה לישראל נגדם".
יעלון "ריכך" את המכה, והסביר כי ישראל אינה נוקטת כלפי הפלשתינים בעוצמה רבה: "באים בטענות על כאילו אנחנו מפעילים כוח מופרז, אני יודע בדיוק איזה כוח אנחנו מפעילים. אני יכול לספר לכם שהגיעו אלינו אחרי מבצע צוק איתן בקיץ, לפני למעלה משנה, משלחות של גנרלים ומומחים צבאיים מכל העולם ואחד הדברים ששמענו מהם: 'אנחנו איננו יכולים לעמוד בסטנדרטים של צה"ל. בכל מה שקשור בשימוש זהיר בכוח, להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים, איננו יכולים לעמוד בסטנדרטים של צה"ל'".
שר הביטחון מעריך כי ישראל תצלח את גל הטרור הנוכחי והתייחס לאופן נטרול המחבלים: "צה"ל הוא צבא של העם היהודי שערכיו מבוססים על קדושת החיים, וכשחייל צריך לקבל החלטה שהיא במתח בין הערך 'לא תרצח' מעשרת הדיברות, לבין 'הקם להורגך, השכם להורגו', הוא פועל בדיוק בהתאם. ואם לא, אנחנו יודעים לברר, אנחנו יודעים לבדוק, בין אם זה לבדוק חיילים שלא חתרו למגע כמו האירוע בבאר שבע, או בין אם זה מישהו שעשה מעשה שהוא לא יהודי שנראה כמו מעשה-שפטים או לינץ'. אנחנו לא עם שעושה פוגרומים, אנחנו לא עם שעושה לינצ'ים, אבל הקם להורגנו אנחנו משכימים והורגים אותם.
"אסור לנו שבמאבק הזה נאבד את ערכינו, ולכן אנחנו לכל אורך הדרך, גם כלפי חיילים, גם כלפי שוטרים, גם כלפי אזרחים, מקפידים קלה כחמורה. אנחנו לא עם צמא דם ולכן אנחנו צריכים להקפיד על ערכינו. זה נכון לגבי כל אויב שלנו, בוודאי ביחס למי שאחר גם בחברה שלנו, ללא הבדל מין, גזע, דת, נטייה מינית. ולכן יש חשיבות שגם המלחמה הזאת לא תבלבל אותנו, כי בסופו של דבר כוחנו במוסריות שלנו.
לעניין המלחמה בסוריה אמר יעלון: "אנחנו נוקטים במדיניות מפוכחת, אבל יותר מכל, כשמסתכלים על המצב הכאוטי הזה שבו אנחנו פועלים באופן שלוקח בחשבון אינטרסים, במדיניות מאוד ברורה לגבי סוריה, מה מתערבים ומה לא מתערבים. לא קובעים מי יהיה שם, אבל יש קווים אדומים שאנחנו לא נותנים שיחצו אותם, בוודאי הפרת ריבונות שלנו ברמת הגולן, ופועלים בהתאם כנגד כל מי שמפר ריבונות. גם בימים הללו אנחנו קולטים פצועים, יש לנו בית חולים שדה שנותן סיוע לפצועים שמגיעים משם, נשים, ילדים, גברים. אנחנו מציעים סיוע הומניטרי לכפרים שנמצאים מעבר לגבול על-פי הערכים היהודיים שלנו, ולא אדישים לסבל שלהם מעבר לגבול".

תאריך:  22/10/2015   |   עודכן:  22/10/2015
+חייל נפצע קל-בינוני בפיגוע דקירה
07:56 23/10/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מחבל בן 16 דקר חייל סמוך למחסום גבעות שבגוש עציון בזמן כניסת פועלים פלשתינים לשטח הישראלי  ▪  הוא נורה ברגלו על-ידי חיילים ונוטרל  ▪  החייל הפצוע והמחבל טופלו על-ידי כוחות רפואה

החייל נדקר בעת הבידוק [צילום: באדיבות רשת רוטרניק]
+ביתר עילית: פצועה קל מבקבוק תבערה
23:40 22/10/15  |  

ביציאה מביתר עילית לכביש עוקף חוסאן נפצעה נוסעת רכב באורח קל מבקבוק תבעה שהשליכו פלשתינים לעבר רכבה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יעלון: אנחנו לא רוצים לשלוט בפלשתינים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מכירים את הבדיחה ששואלים
נתין מדמנת ישראל  |  22/10/15 21:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוסי ברנע
תגובה למאמרו של שלמה אבינרי, "בין שתי תנועות לאומיות (3)", הארץ (16.10.15), ולתגובה של דימיטרי שומסקי "כן, עבאס לא ציוני", הארץ (19.10.15)
איתמר לוין
בשבוע שעבר כתב פוגלמן בפסק דין אחר בנושא הריסת בתים, כי לדעתו מדובר באמצעי שאינו מרתיע וכי הוא מודע לכך שעמדתו עומדת בסתירה להלכה המחייבת הנוכחית של בג"ץ
עידן יוסף
בצל גל הטרור בישראל נועדו בגרמניה ראש הממשלה ומזכיר המדינה האמריקני   במוקד השיחה - הפיגועים ודברי נתניהו על היטלר והמופתי של ירושלים
יעקב עמר
בעוד היטלר והנאצים נתפסים היום ע"י רב הגרמנים כסיוט רע שהשתלטו על מדינתם בעבר, הרי אמין אל-חוסייני הינו דמות מופת ל"עם" החדש שהמציאו הערבים. "עם" זה סוגד היום כמו אז למנהיגו הרוחני שדרכו הינה בדיוק דרכו של היטלר
אביתר בן-צדף
מאמר שלישי בסדרה על הלוחמה בטרור הסכינאים    ניתוח ההרתעה הישראלית מול ארגוני טרור מלמד על קשיינו הניכרים בהרתעתם    גם לנוכח מכות קשות שהונחתו על פתח, חמאס וחיזבאללה, הם לא הורתעו    זה קרה, בין השאר, כיוון שמערכת הביטחון לא מיצתה את יכולתה, ולא הראתה נחישות לפעול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il