X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יוסף יצחק אהרונוב יודה במסגרת הסדר טיעון שנטל את הכספים מתוך תרומות שנועדו לשיקום ילדי צ'רנוביל יודה גם בהעלמות מס במיליוני שקלים שלו ושל האגודה
▪  ▪  ▪
אהרונוב. מרמה מתמשכת [צילום: יוסי זליגר]
"לא נטל לכיסו"
סניגוריו של אהרונוב, עוה"ד נתי שמחוני ואסף קליין, מסרו בתגובה: תוך כדי ניהול המערכת המסועפת שבראשה הוא עומד, נעשו מעשים שהוא מביע את צערו עליהם ונוטל את האחריות לכך. הרב אהרונוב לא נטל מעולם כספים לכיסו ואף לא מואשם בכך. כל הכספים שהתקבלו מכספי התרומות, שימשו לצרכי פרויקט נעלה - להצלת ילדי צ׳רנוביל.
עוה"ד קובי גולדמן ואורי גולדמן, המייצגים את אהרונוב ואת העמותה בתיק השומה האזרחי, מסרו, כי אהרונוב הסיר את המחדל ושילם לרשות המיסים 2.5 מיליון שקל, באופן שסלל את הדרך לסיום ההליך הפלילי בהסדר טיעון מקל יחסית.

יו"ר אגודת צעירי חב"ד, יוסף יצחק אהרונוב, יודה שקיבל במרמה 3.5 מיליון שקל מכספי תרומות שנועדו לאגודה. פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב (יום א', 25.10.15) כתב אישום נגד אהרונוב במסגרת הסדר טיעון. ההסדר כולל גם הסכמה בעניין העונש, אשר תוצג לבית המשפט. ההקראה תתקיים ב-17.11.15 בפני השופט ירון לוי.
על-פי כתב האישום, אהרונוב הורה בשנים 2007-1999 למנהל החשבונות של האגודה שלא לרשום את מלוא התרומות שקיבלה מתורמים בחו"ל, לרשום בחסר את הוצאות השכר של חלק מעובדיה, לרשום חלק מהשכר על שמות אנשים שמעולם לא עבדו בעמותה ולרשום הוצאות כוזבות כמסווה לתשלום שכר של עובדים בעמותה.
עוד אומרת המדינה, כי אהרונוב שלט בחשבונות הבנק של האגודה: החשבון הרשמי שבו התנהלה פעילות של עשרות מיליוני שקלים, ושני חשבונות שהוסתרו מעיני חשב האגודה, רואה החשבון שלה, רשם העמותות ורשויות המדינה. אהרונוב הוא שהחליט אלו סכומים יירשמו באיזה חשבון ומתי וכמה יועברו מחשבון לחשבון.
אהרונוב מודה, כי ניצל את שליטתו במערכת הכספים כדי לקבל במרמה 3.5 מיליון שקל מתוך כספי התרומות שגויסו בארה"ב לצורך שיקומם בישראל של ילדים מנפגעי אסון צ'רנוביל. הוא יודה בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים בתאגיד.
באישום השני נטען, כי אהרונוב גרם לרישום כוזב במסמכיה של האגודה, כאשר הסתיר את הפעילות הענפה שהתנהלה בחשבונות הסמויים. בשנת 2004 הוסתרו תרומות מחו"ל בסך 5 מיליון שקל, כך שבדוחות האגודה נרשמו תרומות ב-22 מיליון שקל. בשנת 2005 נרשמו תרומות מחו"ל בסך 20.5 מיליון שקל - 2.5 מיליון שקל פחות מהסכום האמיתי. כמו-כן, בשנים 2007-1999 גרם אהרונוב לכך שבספרי האגודה לא יירשמו הוצאות שכר בסך 6 מיליון שקל.
בשל כל אלו, טוענת הפרקליטות, הצליחה האגודה לקבל במרמה אישור ניהול תקין של רשם העמותות, שכאמור לא ידע שספריה כוזבים. האישור גם אפשר לה לקבל ממשרד החינוך תמיכות בסך 17 מיליון שקל בשנים 2004-1999, אשר אותן לא היה מקבל בלא האישור שהושג כאמור במרמה. בשל-כך מואשם אהרונוב שוב בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, במרמה והפרת אמונים בתאגיד וברישום כוזב במסמכי תאגיד.
האישום השלישי הוא עבירות המס שביצע אהרונוב, כאשר משך מהאגודה שכר בסך 2.4 מיליון שקל בשנים 2005-1999 ולא דיווח עליו לרשויות המס. משיכות אלו, נאמר בכתב האישום, עמדו גם בניגוד לחוק העמותות. אהרונוב דיווח במרמה לרשם שהוא אינו מקבל שכר מהאגודה. האישום החמישי מייחס לאהרונוב עבירות מס בשל אי-דיווח על שכר של עובדים באגודה ובעמותת-בת שלה, בסך 5 מיליון שקל.
כתב האישום הוגש בידי עוה"ד טלי נג'רי, אסתי שלאין וליאת מנור. את אהרונוב מייצגים עוה"ד נתי שמחוני ואסף קליין.

תאריך:  25/10/2015   |   עודכן:  25/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר צעירי חב"ד יודה במרמה ב-3.5 מלש"ח
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בקיצור, לא מישהו שהרבי מלובביץ
לוינסקי  |  25/10/15 11:38
2
"הרבי חי וקים".... צא וחשוב...
דויד פיזאנטי  |  25/10/15 12:05
3
זה צואת אדם ולא יהודי ל"ת
צ'רנוביל, ילדים.  |  25/10/15 14:14
4
עוד רב גנב, אך מה עם מצגר?
הניה  |  25/10/15 16:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הגורם האחראי במשטרה על מתן היתרים לעבודה בזמן חופשת פרישה טרם החליט האם להיענות לבקשתו של המפכ"ל לשעבר    המשטרה כבר קבעה שדנינו אינו חייב בצינון לפני מעברו לחברת הביטוח
איציק וולף, עידן יוסף
ערבי תושב ג'לג'וליה עבר את הגבול לסוריה, באזור דרום רמת הגולן, בשבת אחר-הצהריים באמצעות גלשן רחיפה על-מנת שיוכל להצטרף לדאעש    חיל-האוויר ניסה להחזירו אך לא הצליח    שב"כ ואגף המודיעין מתחקרים את נסיבות האירוע
איתמר לוין
אישה סיפרה שמקובל דרש ממנה 400 שקל לחודש במשך עשר שנים, ואיים שאם לא תשלם - היא תחלה בסרטן ולא תתחתן לעולם    התגברות תופעת המקובלים הנוכלים מחייבת טיפול מצד רשויות האכיפה
איציק וולף
פעילים מרכזיים לעליית יהודים להר-הבית הגיבו על הודעת נתניהו בדבר איסור תפילת יהודים במקום: הצהרת ראש הממשלה אינה מחייבת כל יהודי נאמן. אנוסי ספרד ופורטוגל המשיכו להתפלל בסתר חרף האיסור הנוצרי - וגם אנו ננהג כך
אביתר בן-צדף
רוצים לשנות את תכולתן למזון בריא יותר    גם המסעדות בבסיסים יידרשו לשנות את תפריטיהן למזון בריא יותר    בינתיים, הן יידרשו להציג את הערך הקלורי של המנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il