X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוענת בבג"ץ: הדרג הביטחוני והדרג המדיני תמימי דעים שהריסת הבתים יכולה להרתיע מחבלים פוטנציאליים מדווחת על גידול ניכר בפיגועים בכלל ובירושלים ויו"ש בפרט מאז תחילת 2014
▪  ▪  ▪
שישה בתים להריסה [צילום: סולימאן חאדר, פלאש 90]

הריסת בתי מחבלים שרצחו ישראלים בגל הטרור האחרון היא חיונית כדי להרתיע מחבלים אחרים מביצוע פיגועים דומים. כך טוענת המדינה (יום ג', 27.10.15) בתגובתה לעתירות שהוגשו לבג"ץ נגד הריסתם של שישה בתים כאלו.
"מחבל פוטנציאלי היודע, כי בני משפחתו עשויים להיפגע אם יבצע
את זממו - עשוי להירתע בשל כך מלבצע את הפיגוע שתיכנן. לעיתים, ההרתעה פועלת גם כלפי בני משפחתו של מפגע, שייתכן שיודעים על תוכניותיו, על-מנת לגרום להם שיפעלו למניעת הפיגוע אם יחששו שיבולע לביתם אם לא יעשו כן", אומרת המדינה.
השופט עוזי פוגלמן עיכב זמנית את ההריסות עד להחלטה אחרת. בית המשפט העליון ידון בעתירות (יום ה', 29.10.15) בהרכב בראשותה של הנשיאה מרים נאור ולצידה השופטים חנן מלצר ונעם סולברג. מדובר בבתי רוצחיהם של נעמה ואיתם הנקין, מלאכי רוזנפלד ודני גנון.
הפרקליטות אומרת כי מאז תחילת 2013 ניכרת מגמה מתמשכת (ביחס לשנים שקדמו לה) של החמרה במצב הביטחוני ועלייה מתמדת בפעילות טרור, וזאת הן בשטח המדינה והן ביהודה ושומרון - הן במספר הפיגועים והן במספר הנפגעים. עלייה משמעותית נוספת ניכרת החל ממארס 2014, מוסיפה המדינה, בעיקר בפיגועים שבוצעו במתווים חמורים, בהם נהרגו אזרחים או שנעשה בהם שימוש בנשק חם, וכן בניסיונות לבצע פיגועים חמורים.
על-פי הנתונים המובאים בתגובות, השנה בוצעו כבר 1,703 פיגועים, לעומת 1,650 בכל השנה שעברה ו-1,414 בשנת 2013. לצד זאת, נמסר עוד, סוכלו מאות פיגועים חמורים בירושלים וביו"ש. מאז תחילת 2013 גם נרצחו 35 ישראלים בידי מחבלים תושבי ירושלים ויו"ש, לעומת אפס בשנת 2012. בגל הטרור הנוכחי בוצעו 778 פיגועים, בהם נהרגו 11 אזרחים וחיילים ונפצעו כ-100.
"הנתונים דלעיל מצביעים על שינוי נסיבות משמעותי ועל הסלמה בהיקף, בעוצמה וברמת הטרור הרצחני, המחייבים לדעת הדרג המדיני וגורמי הביטחון נקיטת אמצעים להרתיע מפגעים פוטנציאליים מלבצע פיגועים בכלל, וכדוגמת אלו אשר נפוצו לאחרונה, בפרט", אומרת המדינה.
"הערכתם המקצועית של גורמי הביטחון - לה שותפים גם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל - היא כי חיוני כיום ליצור הרתעה מקסימאלית מפני ביצוע פיגועים נוספים. בשל גל הפיגועים ההולך ונמשך והמצב הביטחוני", נאמר עוד, הריסת הבתים היא חיונית, לדעת הדרג המדיני וגורמי הביטחון, כדי להרתיע מפגעים פוטנציאליים נוספים מלבצע פיגועים דומים נוספים.
עוד מזכירה הפרקליטות, כי בית המשפט העליון דחה לפני עשרה חודשים עתירה עקרונית שתקפה את עצם השימוש בהריסת הבתים ככלי הרתעתי. לדבריה, ההריסות המתוכננות עומדות במתווה שקבע בג"ץ בעבר לביצוע צעד זה, ולפיכך אין כל מקום להתערבותו בהחלטות אלו.
התגובות הוגשו באמצעות עוה"ד יוכי גנסין, יובל רויטמן, אבינעם סגל-אלעד ויונתן ציון-מוזס.

תאריך:  27/10/2015   |   עודכן:  27/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה: הריסת בתי המחבלים חיונית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אביתר בן-צדף
מאמר חמישי בסדרה על הלוחמה בטרור הסכינאים    עקרונות ללוחמה פעילה בסכינאים
עידן יוסף
ריצ'ארד לייקין נורה בראשו ונדקר בחזהו על-ידי שני מחבלים שעלו לקו 78 לפני כשבועיים והחלו לתקוף את הנוסעים    הוא נפצע בתחילה אנושות והבוקר מת ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם
אהרון שחר
אי-אפשר לומר ששאלת הקרדיט לשואה איננה חשובה, אך אם העיסוק בה מסתיר שאלה אחרת, אין לאפשר הסתרה זו
דרור אידר
עשרים שנים עפו וגזו מאז נרצח ראש הממשלה יצחק רבין. אותה קבוצה שדימתה לנצח את ההיסטוריה באמצעות זבנג אוסלו וגמרנו, רואה כיצד מעשי ידיה טובעים בים השיגעון האזורי
יוני בן-מנחם
בקרב הפלגים הפלשתינים יש קונצנזוס על המשך גל האלימות עד לקבלת תמורה מדינית הולמת מישראל    יו"ר הרש"פ חזר בו מכוונתו להתפטר והוא יוביל את המאבק המדיני בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il