X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשות השיפוט בהסתדרות קובעת שלעיתים הוועד אף זקוק לעמותה כזאת לצורך מילוי תפקידיו, אך קבעה כללים ומגבלות בהם יש לעמוד לצורך הפעלת העמותה
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

רשות השיפוט של ההסתדרות קובעת, כי ועד עובדים רשאי לפעול באמצעות עמותה או באמצעות גוף משפטי חיצוני אחר, בכפוף למגבלות שונות. פסק דינה של הרשות הוגש (27.10.15) לאישורו של בית הדין האיזורי לעבודה בחיפה.
בשנת 1995 הקים ועד העובדים במרחב צפון של חברת החשמל אגודה עותומנית שפעלה לצידו של הוועד, ולאחר שנחקק חוק העמותות הפכה האגודה לעמותת "אגודה לעזרה הדדית בין עובדי החשמל - מרחב הצפון".
ועד המהנדסים והיו"ר, יעקב חי, ביקשו מרשות השיפוט לבטל את ההסכם משנת 2013 לפיו שכר ועד העובדים המרכזי את שירותי העמותה לביצוע פעילות בענייני נופש, תרבות, ספורט, רווחה ועזרה הדדית. עוד ביקשו המהנדסים לקבוע, כי אין להעביר כספים מהוועד לעמותה, וכי הוועד אינו רשאי להעביר לעמותה תפקידים המוטלים עליו.
התובעים לא פסלו באופן מוחלט את האפשרות שהוועד יפעל באמצעות העמותה, אך זאת - טענו - בכפוף לסדרת תנאים שיבטיחו, כי ההחלטות המהותיות יתקבלו בוועד, כאשר העמותה תפעל כגורם מבצע המוציא לפועל את החלטות הוועד. במקרה הנדון, טענו התובעים, לא התקיימו התנאים המגבילים הדרושים לפעולת עמותה לצידו של הוועד.
הוועד טען, כי התובעים מנסים להביא לפירוק העמותה כדי לזכות בחלק יחס מהסכום של 40 מיליון שקל שהצטברו בקופתה.
מותב רשות השיפוט - צבי כהנא, גיא סיגלוביץ וקרן קלפר - קבע, כי ועד עובדים אינו אישיות משפטית, וכי בהעדר כל הוראת דין האוסרת על ועד עובדים להקים עמותה או תאגיד אחר לצרכיו, הרי שהדבר מותר. עוד נקבע, כי אין להתנות את זכותו של הוועד להקים עמותה בחפיפה מתמדת בין רשימת חברי העמותה לבין רשימת העובדים הרלוונטית, שכן תנאי כזה יעניק לכל עובד זכות וטו על הקמת עמותה.
בפסק הדין נקבע, כי ועד עובדים רשאי - ובמקרים רבים צריך - להפעיל עמותה לצידו. העמותה חייבת להיות כפופה לשורה של מגבלות וכללים שישקפו את דרישות הדין, הפסיקה והגורמים המוסמכים בכל הנוגע לדרך הפעילות הראויה של ועד עובדים, לרבות כל העושים במלאכת ייצוג העובדים מטעם הוועד.
התביעה התקבלה באופן חלקי ונקבע, כי ההחלטות בענייני רווחה, נופש, תרבות, ספורט ועזרה הדדית יתקבלו בוועד העובדים אך לא בעמותה, וכי העמותה תתמקד בביצוע החלטות הוועד בעניינים הללו. הכספים שהוועד יקבל יופקדו בחשבונו, והעברת כספים מהוועד לעמותה תתבצע במסגרת החלטות הוועד ולצורך מימון ביצוע פעולות ספציפיות שביצוען יימסר לעמותה על-ידי הוועד.

תאריך:  28/10/2015   |   עודכן:  28/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועד עובדים רשאי להפעיל עמותה לצידו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי השפעה של החומר הפעיל של הקנאביס דומה לזו של הורמון האהבה ויכולה לסייע ביצירת קשרים    מקווים גם לטיפול עתידי באוטיזם
עידן יוסף
מוניות מיוחדות המונגשות לנכים החלו לפעול, אך אף לא מונית שירות אחת    כעת ממתינים לפרסום המפות ולהפעלת מוקדי השירות
אלעזר לוין
בין ההצעות: ערבות מדינה לבנקים במקום חלק מההון העצמי    הלוואות משלימות בריבית נמוכה    הקלה במשכנתאות תביא לגידול הביקוש לדירות ולעליית מחיריהן    הכל תלוי גם בהסכמת הבנקים
איציק וולף
תנועת 'דרך חיים' שבראשה עומד נשיא ישיבת עוד יוסף חי, הרב יצחק גיזנבורג, מנצלת את החשש מפני מחבלים ומשדלת אזרחים להימנע מהעסקת ערבים    "זה לא גזעני, לא צריך למות בשביל דו-קיום"
נחמה אלמוג
אפל קיבלה אישור לרישום פטנט, המתואר כתוסף בולם    מה זה אומר? במידה שהוא מזהה כי המכשיר בנפילה הוא ייכנס לפעולה, וזה כביכול אמור להגן על מכשירכם מכל נזק    האם זה יעבוד? ובכן, רק ימים יגידו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il