X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התחבורה. התקשרויות ללא מכרז
דוח מבקר המדינה
רשלנות וחובבנות בהתקשרויות משרד התחבורה
המבקר מגלה: 89% מההתקשרויות נעשו בפטור ממכרז תפקידי ליבה נמסרים לחברות חיצוניות בניגוד לכללים
עדליא. עיסוק בפעילות ליבה

הערה כללית לעירית שפרבר
המבקר חושף כי באוקטובר 2013 הגישו שלוש חברות את הצעותיהן למכרז. ועדת המכרזים מינתה צוות משנה לבחינת ההצעות. הצוות כלל חמישה עובדים של המשרד, ובראשו הועמדה מנהלת אגף התכנון עירית שפרבר. אחד היועצים בהתאגדות היחידים היה מנהל אגף התכנון לשעבר רונן ישעיהו אשר הוחלף על-ידי שפרבר, שעבדה תחתיו לפני שפרש מהמשרד באמצע שנת 2011. הקשר המיוחד של שפרבר עם ישעיהו בשל עבודתם המשותפת בעבר במשרד התחבורה עלול היה להציב אותה במצב של ניגוד עניינים כאשר תידרש לבחון את הצעתו. למרות החלטת ועדת המכרזים לתשתיות ותח"ץ לזמן את המציעים לדיון הוועדה לבירור הצעתם, הדבר לא נעשה, ושפרבר היא שנפגשה עם המציעים. מאחר שלא נכתב סיכום של פגישות אלה, לא יכלה הוועדה לבדוק מה נדון בהן ומה היו תוצאותיהן. המבקר מעיר כי אם היה מקום לקיים פגישה עם המציעים לאחר היוודע הניקוד שניתן להם - הייתה הפגישה צריכה להתקיים בנוכחות חברי הוועדה ולהיות מתועדת במלואה. משרד מבקר המדינה רואה בחומרה את דרך הפעולה הבלתי תקינה של מנהלת אגף התכנון ושל ועדת המכרזים.

מיליארדי שקלים זורמים תחת ידו של משרד התחבורה. לצורך ביצוע מיזמים הוא מתקשר עם יועצים, בעלי מקצוע ונותני שירותים מומחים. אולם ועדות המכרזים לבחירה בהם אינן פועלות כנדרש. כך קובע (יום ד', 28.10.15) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
המבקר מצא שורה ארוכה מאוד של ליקויים המצביעים על גישה ניהולית בעייתית של הנהלת המשרד בראשותו של המנכ"ל עוזי יצחקי. נעשה שימוש יתר ובלתי מוצדק בסעיפי הפטור ממכרז (89% ממכרזי ההתקשרויות!), ובכלל זה בתקנות הפטור ממכרז בנימוק של ספק יחיד. משך הארכות התקשרות בפטור ממכרז, בשל העדר היערכות בעוד מועד למכרז חדש, נע בין חודשיים לשנתיים, וב-12 מהם הוגדלו סכומי ההתקשרות בסכומים שהגיעו לכדי 38 מיליון שקל. יצחקי נדרש בין היתר לוודא פרסום מכרזים בזמן ולבצע בדיקה מעמיקה לגבי הליכי ההתקשרות ותפקוד ועדות המכרזים.
כך למשל הוארכה כמה פעמים ההתקשרות להפעלת מוקד המידע האחוד לתחבורה ציבורית שניתנה לאגד ללא מכרז. דוגמה נוספת היא הקמת מרכז שירותי סליקה ומתן שירות למחזיקי כרטיס הרב-קו בידי בנק הדואר תוך פטור הוגשה בלי שנעשו בדיקה מעמיקה ואומדן עלויות. משרד מבקר המדינה רואה בחומרה את דרך פעולתו הלא-מקצועית והרשלנית של משרד התחבורה בכל הנוגע לתהליך ההתקשרות.
המשרד מעביר במיקור-חוץ סמכויות לביצוע תפקידי ליבה ליועצים פרטיים, בניגוד לכללי התקשי"ר, בתהליכי התקשרות בלתי תקינים וללא שליטה ובקרה מספיקים עליהם. פעולות אלה גרמו לאובדן ידע, למחסור בכוח אדם מקצועי ואיכותי במשרד, ולאובדן הפיקוח והשליטה על ניהול תקציבי הייעוץ ותקציבי הפיתוח, קובע שפירא.
כך למשל, הועבר לחברה חיצונית הטיפול בתלונות הציבור נגד תחבורה ציבורית, אחד מתפקידי הליבה של משרד התחבורה, בניגוד להוראות התקשי"ר ולנוהל המשרד. גם פעילות מינהלת התחבורה הציבורית, האמורה להיעשות בידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מתנהלת בידי שתי חברות חיצוניות - עדליא (ADALYA) ו-AMCG.
ממשרד התחבורה נמסר כי "המשרד מחויב לשינוי מבנה ארגוני, שייצא לפועל עם השלמת יישום תוכנית פרישה מוקדמת לגמלאות וביטול כ-200 משרות, במסגרתו יוקם אגף מכרזים והתקשרויות".

תאריך:  28/10/2015   |   עודכן:  28/10/2015
+השר לא הסדיר באופן מושכל את ענף המוניות
16:53 28/10/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בקרה אפסית על מוניות, קנסות זעומים וחקיקת "טלאים" איפשרו דעיכה של הענף ופגיעה בשירות לנוסע

חריגות מקווי השירות [צילום: פלאש 90]
+נתיבי איילון משנה חוזים תוך כדי הפרויקט
16:06 28/10/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שפירא: זוהי פרצה העלולה לפגוע בטוהר המידות  ▪  קבלנים יודעים שיוכלו לקבל במהלך הביצוע תשלומים העולים על אלו שדרשו במכרז  ▪  שימוש מופרז ב"התקשרויות המשך" כדי להימנע ממכרזים

מינהל לא תקין [צילום: פלאש 90]
+מכרזים ציבוריים חסומים בפני עסקים קטנים
16:06 28/10/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הממשלה אינה מיישמת בצורה מלאה את ההחלטה משנת 2011 להגברת השתתפותם של עסקים קטנים ובינוניים במכרזים הממשלתיים

99% מהעסקים[צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+עשרות מיליונים ללא מכרז למכון הייצוא
16:04 28/10/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המדינה מתקצבת 75% מפעילות המכון, אך המגזר הפרטי שולט בו  ▪  בכירי המכון נוכחים בניגוד לחוק בישיבות ועדת הביקורת ואין כללי צינון החלים עליהם לאחר פרישתם ממנו

לסייע ליצואנים קטנים [צילום: AP]
+שפירא: לבחון האם מס הכנסה שלילי הצליח
16:02 28/10/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שליש מן הזכאים למענק לא מקבלים אותו, בעיקר בשל כשלים ברשות המיסים  ▪  הטיפול בבקשות נמשך זמן רב משום שהרשות קיבלה רק 14 מבין ה-46 המשרות להן היא זקוקה למימוש החוק

מיצוי נמוך [צילום: פלאש 90]
+סכנה להלבנות הון ופשיעה בפעילות הצ'יינג'ים
16:02 28/10/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קובע: למרות ממצאי מבקר המדינה לפני שש שנים - המערכת הפיננסית עודנה פרוצה בכל הנוגע למתן שירותי מטבע ולמתן אשראי חוץ-בנקאי  ▪  לממשלה ולבנק ישראל אין מידע של ממש על האשראי החוץ-בנקאי

דרוש פיקוח [צילום אילוסטרציה]
+ההחלטה על פינוי שדה דב - בלי חלופות
16:01 28/10/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חוסר תכנון ושנים של סחבת בתחום פיתוח שדות התעופה הפנים-ארציים  ▪  משרד הביטחון מונע את הקמת השדה בעין שמר  ▪  רש"ת אינה מנצלת את כל תקציב הפיתוח שלה

אין תוכנית-אב [צילום: רשות שדות התעופה]
+מקורות ייזום נשענת על חברת-האם מקורות
16:01 28/10/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עמירם אוחיון נלקח בהשאלה ממקורות לתפקיד סמנכ"ל הכספים של מקורות ייזום ואף מונה לממלא-מקום המנכ"ל - וכך הוא מפקח על עצמו

איפה ההפרדה? [צילום: פלאש 90]
+ספקי מים מסכנים את בריאות התושבים
16:01 28/10/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קידוחים המספקים מים לתושבי תל אביב, נהריה, קריית אונו ונס ציונה פועלים ללא רשיון עסק  ▪  המים בתל אביב וקרית אונו לא חוטאו שנים רבות

לא מנקים כראוי [צילום: פלאש 90]
+לבחון מחדש את ההסדר להשבת בלו על סולר
16:00 28/10/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שפירא מגלה: חברות קיבלו החזרי בלו של מיליוני שקלים על סמך חשבוניות פיקטיביות - גם לאחר שהתברר לרשות המיסים שהן עשו שימוש בכלי בלתי חוקי זה

2.8 מיליארד שקל בשנה [צילום: AP]
+שפירא: להחליט סוף-סוף על מבנה בתי החולים
16:00 28/10/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מציין את חולשתם של מנהלי הכספים בבתי החולים הממשלתיים  ▪  משרד הבריאות ומנהלי הכספים אינם חשופים בזמן אמת למלוא הנתונים של חלק מבתי החולים

חולשה בבקרה [צילום: פלאש 90]
+הסכמי פשרה במיליונים בלי האישורים הנדרשים
15:59 28/10/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

רוב משרדי הממשלה חותמים על הסכמי פשרה בהליכים משפטיים בלי לקבל את כל האישורים  ▪  רק חלק מחברי הוועדה העליונה לפשרות טורחים להגיע לישיבותיה

הוראות סותרות [צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90]
+אחרי 13 שנים: אין פיקוח על הרכבת
15:59 28/10/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כישלון למיקור-החוץ של הקרונועים שנמסר לחברת אלסטום: יותר תקלות ויותר ביטולי רכבות  ▪  תחום הובלת המטענים ברכבת אינו מקבל את תשומת הלב הראויה

ההפעלה נפגעה [צילום: עידן יוסף]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשלנות וחובבנות בהתקשרויות משרד התחבורה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אוטובוסים נוסעים ריקים מי משלם
יוסי ארגואן  |  29/10/15 06:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בקרה אפסית על מוניות, קנסות זעומים וחקיקת "טלאים" איפשרו דעיכה של הענף ופגיעה בשירות לנוסע
עידן יוסף
כישלון למיקור-החוץ של הקרונועים שנמסר לחברת אלסטום: יותר תקלות ויותר ביטולי רכבות    תחום הובלת המטענים ברכבת אינו מקבל את תשומת הלב הראויה
עידן יוסף
מנכ"ל משרד התחבורה התחייב ב-2014 להגיש לוועדה לפניות הציבור של הכנסת את מתווה רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית, לשתף בה את הרשויות המקומיות ולקיים שימוע ציבורי    חודשיים לפני היישום מתברר כי ההבטחות נותרו על הנייר
עידן יוסף
יו"ר ועדת המדע: "הרב-קו הוא כרטיס לא-מתקדם, לא-יעיל ובטח שאינו חכם. בקווים מסוימים זמן העלאת הנוסעים ארוך יותר מהנסיעה עצמה"    חדש במטרופולין: עמדה אוטומטית לטעינת רב-קו בכרטיס אשראי באוטובוסים עירוניים
עידן יוסף
מוניות מיוחדות המונגשות לנכים החלו לפעול, אך אף לא מונית שירות אחת    כעת ממתינים לפרסום המפות ולהפעלת מוקדי השירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il