X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה המפעילה את הבד"ץ קיבלה בשנת 2000 אישור לנכות הוצאות בלי אסמכתאות על ההסכם חתם שוקי ויטה, אז פקיד שומה גוש-דן; נטלו בו חלק מי שמשמשים כיום כפקידת שומה חולון וכשותף במשרד KPMG
▪  ▪  ▪
ויטה. זומן לתשאול [צילום: בוצ'צ'ו]

פקיד שומה גוש-דן לשעבר, שוקי ויטה, חתם בשנת 2000 על הסכם עם גוף חרדי, שאפשר לאותו גוף לנכות כהוצאות 35% מהכנסותיו בלא להציג אסמכתאות. כך קובעת (28.10.15) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר מיכל אגמון-גונן.
בהסכם - שלטענת המדינה כעת היה בלתי חוקי - היו מעורבים גם יעל מירון, כיום פקידת שומה חולון, ואילי פיטרמן, כיום שותף במשרד רואי החשבון KPMG סומך-חייקין.
ההסכם נחתם עם חברת ק.ד.ש שירותי דת וקהילה, המנהלת את בג"ץ העדה החרדית, לאחר שאיגדה כדין את ועד השחיטה שלה. החברה טענה, כי בשל אופיו של הציבור החרדי, לא תוכל להציג אסמכתאות כדין לכל הוצאותיה, ולכן ביקשה לאפשר לה להכיר בחלק מהן בלי קבלות וחשבוניות.
בשנת 2005 דרשה ק.ד.ש להכיר לה בצורה זו בהוצאות בסך 3.7 מיליון שקל, בשנת 2006 עלה הסכום ל-3.9 מיליון שקל, בשנת 2007 הסתכמה הדרישה ב-3.3 מיליון שקל, ובשנת 2008 היא הגיעה לשיא של 5.1 מיליון שקל. מחליפו של ויטה סירב לכבד את ההסכם, בנימוק שהוא התייחס רק למקדמות לשנת 2000, ודרש מהחברה תשלום מס מלא בצורה רטרואקטיבית לשנים אלו, ועל כך ערערה החברה לבית המשפט.
אגמון-גונן מתחה ביקורת על ההתנהלות הדיונית של רשות המיסים, שלא זימנה לעדות מטעמה איש מבין המעורבים בחתימת ההסכם. זאת ועוד: כאשר הוצאו הצווים לחברה בשנת 2011, זומן ויטה לתשאול במשרדי הרשות בנוגע לנסיבות חתימת ההסכם, אך הרשות סירבה להציג בבית המשפט את פרוטוקול התשאול. עובדות אלו, מציינת אגמון-גונן, מחזקות את טענתה של ק.ד.ש לפיה ההסכם לא היה לשנת 2000 בלבד.
אגמון-גונן קבעה, כי היה מדובר בהסכם חוקי, משום שהוא לא התיר לק.ד.ש לנכות הוצאות שאסור לה לנכות, אלא רק פטר אותה מחובת הצגת אסמכתאות. עם זאת, פקיד השומה היה רשאי לבטל אותו לאחר מכן במסגרת בחינה מחדש של שיקול דעתו - אך לא לעשות זאת למפרע. לאור זאת, בוטלו השומות שהוצאו לחברה לשנים 2008-2005.
בסיום פסק הדין אומרת אגמון-גונן: "אין לי אלא להביע את מורת רוחי מאופן התנהלות המשיבה בגדרי הליך זה ובכלל זה הימנעותה מלזמן עדים רלוונטיים והסתרת פרוטוקול התשאול שנערך למר ויטה, כמו גם הימנעותה מלבדוק, באופן בסיסי ביותר, האמנם שולמו על-ידי המערערת מקדמות בשנת המס 2000. התנהלות זו של המשיבה, כמו גם התנהלותה של המשיבה בשלב הוצאת השומות בצו, נועדה למנוע - בכל מחיר - כל דיון ענייני בסוגיית מהות ותוקף ההסכם, אף שזו הסוגיה המרכזית שהתעוררה בגדרי הליך זה".
ברמה העקרונית מעירה אגמון-גונן: "על אף הוראת סעיף 147, המאפשרת למנהל רשות המיסים לבחון שומות, לרבות שומות מוסכמות, הרי כל עוד ייוותרו ההסכמים נסתרים מעיני הציבור, לא יהיה מי שיתריע על הסכמים בלתי סבירים, או אף, כפי שטוענת המדינה היום, בלתי חוקיים. הליך זה מעורר את הצורך לשקול חשיפה מסוימת (ולו בהעדר שמות) של הסכמים עם רשות המיסים (ולו הסכמים בסכומים משמעותיים)".
המדינה חויבה בתשלום הוצאות בסך 25,000 שקל. את ק.ד.ש ייצגו עוה"ד משה דרוקר ואריאל דיאמנט, ואת המדינה - עו"ד יפעת גול (שושן).

תאריך:  28/10/2015   |   עודכן:  28/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטבות מס פסולות לחברה של הבד"ץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא סביר ששוקי ויטא קיבל שוחד? ל"ת
בבר  |  28/10/15 13:14
2
מהגדרה כל הטבות המס פסולות
אהרון שחר  |  28/10/15 13:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חבר הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת פרסם הודעה: "נתניהו וישראל לא יכולים למנוע מאיתנו להיכנס למסגד"
איציק וולף
עמיר, שנעצר לאחר שפרסם פוסט ובו ייחל למותו של הנשיא ריבלין, אמר שאינו מתחרט על הפרסום    השופט גת: נשקפת ממנו מסוכנות שלא ניתן לצמצמה בחלופת מעצר
יצחק דנון
רשות השיפוט בהסתדרות קובעת שלעיתים הוועד אף זקוק לעמותה כזאת לצורך מילוי תפקידיו, אך קבעה כללים ומגבלות בהם יש לעמוד לצורך הפעלת העמותה
יפעת גדות
חוקרים גילו כי השפעה של החומר הפעיל של הקנאביס דומה לזו של הורמון האהבה ויכולה לסייע ביצירת קשרים    מקווים גם לטיפול עתידי באוטיזם
עידן יוסף
מוניות מיוחדות המונגשות לנכים החלו לפעול, אך אף לא מונית שירות אחת    כעת ממתינים לפרסום המפות ולהפעלת מוקדי השירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il