X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היו"ר והמנכ"ל החדשים של החברה הממשלתית מבקשים להפוך אותה מחברה מנהלת לחברה יזמית, שתבנה בשלב ראשון 4,000 דירות בפינוי-בינוי יש בעיות משפטיות ואחרות לא בטוח שרשות החברות הממשלתיות תאשר
▪  ▪  ▪
"התחדשות עירונית" [צילום: איתמר לוין]

חברת הנדל"ן הממשלתית עמידר, תהיה בעתיד הקרוב גם חברה יזמית שתבנה אלפי דירות. כך מקווים יו"ר החברה, עו"ד יצחק לקס והמנכ"ל החדש ראובן קפלן. הם מקדמים באחרונה את התוכנית למהפך זה, שפורסמה לראשונה ב-News1 ("איש הנדל"ן של השבוע" - 12.12.14). שר האוצר משה כחלון, המחפש כל דרך כדי להגדיל את הצע הדירות, תומך עקרונית. לא בטוח שרשות החברות הממשלתיות, שהיא אגף במשרדו, תאשר.
היו"ר יצחק לקס, כבר סימן ב-News1 את כיוון הפעולה החדש של החברה, בעיקר במסלול פינוי-בינוי (הקרוי גם "התחדשות עירונית"). התוכנית שגובשה בחודשים האחרונים היא להרוס בניינים ישנים בני 60-50 שנה, שבהם 1,000 דירות קטנות, ולבנות על המגרשים 4,000 דירות חדשות וגדולות. הדיירים יקבלו, כמקובל, ללא תשלום, דירה חילופית וגדולה, ויתר 3,000 הדירות, יימכרו בשוק החופשי. אם זה יצליח, יהרסו ויבנו עוד בניינים בעתיד.
בבעלות עמידר 43,000 דירות בעשרות ערים. הדבר מאפשר לה פעילות בנייה בהיקף גדול מאוד, יותר מכל חברת בניה. התוכניות הראשונות הן לקדם פינוי-בינוי, בין היתר, בחולון, רעננה, רמת גן והוד השרון.
עמידר תחויב לפתור כמה בעיות לפני שתוכל להתחיל בבניה בפועל:
  • האם ההליך חוקי: עמידר היא חברת ניהול, ולא חברה יזמית. ייתכן שיהיה צורך לתקן את תקנון ההתאגדות שלה, כדי לאפשר לה לפעול בפינוי-בינוי. זהו הליך משפטי לא פשוט ולא מהיר. בנוסף, אין לדעת אם רשות החברות הממשלתיות תאשר מהפך כזה בעמידר.
  • מי הם הדיירים? חלק מדיירי עמידר הם בשכירות, וודאי יסכימו לקבל ללא תשלום דירה חדשה בבעלותם. אולם חלק מהדיירים הם כבר בעלי הדירות (קנו אותן מעמידר במחירים נמוכים ב-15 השנים האחרונות), ויהיה צורך לנהל מו"מ עם כל דייר כדי לקבל הסכמתו.
  • דירות חילופויות: היה צורך לאתר דירות חלופיות לדיירים המתפנים. לעמידר אין ניסיון בכך ואין לה מנגנון לאיתור דירות ריקות בשוק הפרטי.
  • קבלנים: עמידר אינה קבלן. היא תפרסם מכרזים לבחירת קבלנים, ואגב גם יועצים. לעמידר אין ניסיון בתחום זה, כי היא, כאמור, רק חברה מנהלת.
  • מימון: איך תקבל עמידר ליווי בנקאי למימון הבנייה? היא תציע כנראה לבנקים, כביטחונות, בניינים ישנים שלה. אין ביטחון שהבנקים יקבלו ביטחונות אלו, כי שווי הדירות נמוך, וכולן תפוסות על-ידי דיירים.
הבעייתיות של סעיף המימון עשוי להביא לכך, שעמידר תבקש מהממשלה מימון ישיר או ערבות להלוואות בנקאיות. יש להניח ששר האוצר יתמוך בכך עקרונית, כדי להגדיל את הצע הדירות בשוק. לא ברור אם האוצר כמשרד יסכים לתת ערבויות כאלו, וודאי לא מימון ישיר.
כדי לממש את התוכנית, נוקטים לקס וקפלן בכמה צעדים. הם מכינים מפה מפורטת של שיכוני עמידר, שבהם 37,000 דירות וקובעים מהם הבניינים שיקבלו עדיפות ראשונה. פרויקט ראשון, באזור הצפון, כבר יוצא לדרך.
צעד נוסף של מידר במימוש התוכנית הוא גיוס אשראי בנקאי, לבניית הבניינים. עמידר מבקש מהבנקים אשראי לבנייה במתחם א', ותיתן כביטחון את הבניינים במתחם ב', וכן הלאה. מדובר על אשראי במאות מיליוני שקלים, העשוי במשך הזמן להגיע עד שני מיליארד שקלים.

תאריך:  28/10/2015   |   עודכן:  28/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התוכנית: עמידר תהפוך ליזם בנייה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הם טובים בלהרוס לא לבנות..
שרלי5859  |  28/10/15 20:22
2
אלה קבלני הריסה לא בנייה
שרלי5859  |  28/10/15 20:22
3
קודם שיבדקו מה קורה
פשוש15  |  28/10/15 23:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
החברה המפעילה את הבד"ץ קיבלה בשנת 2000 אישור לנכות הוצאות בלי אסמכתאות    על ההסכם חתם שוקי ויטה, אז פקיד שומה גוש-דן; נטלו בו חלק מי שמשמשים כיום כפקידת שומה חולון וכשותף במשרד KPMG
איציק וולף
חבר הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת פרסם הודעה: "נתניהו וישראל לא יכולים למנוע מאיתנו להיכנס למסגד"
איציק וולף
עמיר, שנעצר לאחר שפרסם פוסט ובו ייחל למותו של הנשיא ריבלין, אמר שאינו מתחרט על הפרסום    השופט גת: נשקפת ממנו מסוכנות שלא ניתן לצמצמה בחלופת מעצר
יצחק דנון
רשות השיפוט בהסתדרות קובעת שלעיתים הוועד אף זקוק לעמותה כזאת לצורך מילוי תפקידיו, אך קבעה כללים ומגבלות בהם יש לעמוד לצורך הפעלת העמותה
יפעת גדות
חוקרים גילו כי השפעה של החומר הפעיל של הקנאביס דומה לזו של הורמון האהבה ויכולה לסייע ביצירת קשרים    מקווים גם לטיפול עתידי באוטיזם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il