X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמדות טעינת הרב-קו החדשות ל מטרופולין [צילום: יח"צ]
בקרוב: שדרוג משמעותי לרב-קו
יו"ר ועדת המדע: "הרב-קו הוא כרטיס לא-מתקדם, לא-יעיל ובטח שאינו חכם. בקווים מסוימים זמן העלאת הנוסעים ארוך יותר מהנסיעה עצמה" חדש במטרופולין: עמדה אוטומטית לטעינת רב-קו בכרטיס אשראי באוטובוסים עירוניים
המטרומט של מטרופולין
חברת מטרופולין הציבה 40 עמדות אוטומטיות לטעינת כרטיסי רב-קו באמצעות כרטיס אשראי, בעשרות אוטובוסים עירוניים באזור השרון. המכשירים המכונים "מטרומט", הותקנו מול הדלת האחורית, ומאפשרות לנוסעים לטעון את הרב-קו ב'ערך צבור' או בערך חוזי (חופשי חודשי וכד'). מטרומטים הותקנו בקווים 29 ו-39 בהם ניתן לעלות מכל הדלתות ובהמשך תורחב הפריסה לאוטובוסים נוספים. המכשירים מצוידים גם באופציה לתיקוף אוטומטי.

60 אלף כרטיסים לסטודנטים
משרד התחבורה מדווח כי כ-60 אלף כרטיסי רב-קו סטודנטיאליים הונפקו בשבוע הראשון של שנת הלימודים האקדמאית באוניברסיטאות ובמכללות. כעשרת אלפים סטודנטים עדכנו או שינו את פרופיל הסטודנט של המנוי בעמדות השירות שהועמדו לרשותם בכ-30 מוסדות ובנקודות שירות אחרות. מנתוני חברות התחבורה הציבורית עולה, כי כמחצית מהסטודנטים רכשו מנוי סטודנטיאלי, כ-25 אלף מתוכם רכשו כרטיס תקופתי שנתי והיתר, רכשו כרטיס סמסטריאלי, חוזה שיאפשר להם ליהנות מרפורמת התעריפים שתחל ב-2016. במספר אוניברסיטאות, עודכנה תוכנה לזיהוי סטודנטים לצורך עידכון הפרופיל. התוכנה הופעלה בהצלחה יתרה באוניברסיטות תל אביב ובר-אילן וכן בטכניון, במכללת לוינסקי ובמכללה האקדמית בתל אביב. השנה הורה מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, על היערכות מוקדמת.

כבר בחודשים הקרובים יהיה שדרוג משמעותי במערכות הטכנולוגיות של הרב-קו. כך בישר (יום ג', 28.10.15) מנהל אגף טכנולוגיות ברשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, שי ג'רבי. הוא דיבר במהלך דיון שקיימה ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.
"הטכנולוגיה מיושנת והולכת לאחור"
בפתח הדיון, אמר היו"ר אורי מקלב כי "הרעיונות הטכנולוגיים של משרד התחבורה וחברות התחבורה הציבורית מתקדמים, אך יישומם איטי". לדבריו, "ישנם כיום למעלה משני מיליון כרטיסי רב-קו בישראל ועלינו לוודא שהם פועלים וממלאים את ייעודם בעת שהושק הכרטיס החכם, אבל בפועל לפי התלונות שאנו מקבלים כל העת, אנו מבינים שמדובר בכרטיס שאינו מתקדם, אינו יעיל ובטח שאינו חכם".
מקלב סיפר לנוכחים שפגש לפני ימים אחדים את שר התחבורה ישראל כ"ץ, שסיפר לו על ההשקעה הרבה בתשתיות התחבורה, אבל בשורה התחתונה - אמר - התחבורה הציבורית אינה עומדת ביעדיה, וכוועדת המדע והטכנולוגיה נתמקד בסוגיית הרב-קו. מקלב: "הנוסע שבקצה, משתמש הרב-קו, אינו מעוניין בגרפים, מצגות, תקציבים או דיבורים. מעניינת אותו הנסיעה והנוחות. במבחן התוצאה, מאז כניסת הרב-קו לשימוש בתחבורה הציבורית התארך זמן הנסיעה ובקווים מסוימים זמן העלאת הנוסעים ארוך יותר מהנסיעה עצמה - רק בשל הצורך בתיקוף הכרטיסים והתקלות. למרות תאריכי היעד לפתרון התקלות ברב-קו לא רק שלא התקדמו מבחינה טכנולוגית אלא שבמובנים מסוימים הטכנולוגיה כבר הלכה לאחור, היא מיושנת", הוסיף.
נוסעים ונציגי ארגוני התחבורה הציבורית הציגו שורה של תקלות הקיימות ברב-קו החל מקשיים טכנולוגיים, חוסר סנכרון, חוסר היכולת להזדכות על החוזים הקיימים, חוסר במוקד שירות אחיד לכלל חברות התחבורה הציבורית והצורך להיטלטל כדי לקבל שירות לכל חברת תחבורה ציבורית אחרת, שקיפות ועוד. הנקודה המרכזית שהועלתה בדיון עסקה בעניין הכסף הצבור והקמת מסלקת "ערך צבור" המשותפת לכלל חברות התחבורה הציבורית, מה שאמור להפוך את הכרטיס החכם למעין 'ארנק' לתחבורה הציבורית מבלי שיהיה צורך בהטענת חוזים שונים או כרטיסיות.
שי ג'רבי מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית הציג את הטכנולוגיות השונות הקיימות בתחבורה הציבורית וציין כי האגף פועל באופן מתמיד להסדרת הטכנולוגיה בתחבורה הציבורית, כאשר על הפרק הם פועלים לאפשר הטענת כרטיסי רב-קו גם מרחוק. עוד ציין כי משרד התחבורה פועל להתאמת עמדות הטעינה לרב-קו עבור כלל חבורת התחבורה הציבורית וכבר כיום קיימות ברחבי הארץ 100 עמדות 'כל קו', לצד עמדות טעינה שיוצבו בחנויות שונות ברחובות הערים.
"אנשים חוששים ורועדים"
במהלך הדיון העלה מקלב את החסם הטכנולוגי המגביל תיקוף של מספר נוסעים בנסיעת המשך ברכבת הקלה בירושלים באותו כרטיס רב-קו. "אנשים רועדים וחוששים מעלייה על הרכבת הקלה, משום שהנוסעים הנתפסים נקנסים בסכומים גבוהים. זה בלתי אפשרי", ציין.
על כך השיבה עו"ד חוה ראובני, סגנית יועמ"ש משרד התחבורה, כי ישנה הגבלת פרק זמן בין תיקוף לתיקוף ברכבת הקלה על-מנת שכרטיס לא יתוקף פעמיים. גם עזאל ותיק, דובר חברת 'סיטיפס', הסביר כי המערכת הנוכחית פועלת לפי הנחיה של משרד התחבורה על-מנת למנוע חיובים כפולים, וכי הם נמצאים בדיונים עם משרד התחבורה על-מנת לשנות את ההנחיה. על כך תהה יו"ר הוועדה ח"כ מקלב מדוע הרכבת הקלה הינה גוף התחבורה הציבורית היחיד שאוכף את ההנחיה, לעיתים תוך מעורבות של המשטרה. "מצער שנסיעה תמימה ברכבת הקלה עלולה להסתיים במעצר", נזף מקלב בנציג סיטיפס.
בישיבה השתתפו גם האחראים על הטכנולוגיות בחברות התחבורה הציבורית אגד, דן, רכבת ישראל, אגד תעבורה, קווים, מטרופולין ופורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות. הם הציגו את היוזמות הטכנולוגיות השונות לפישוט מערכות התיקוף וההטענה של כרטיסי הרב-קו באותן חברות, לצד הרחבת השימוש ב'ערך צבור'.
את הדיון סיכם יו"ר הוועדה מקלב, שציין כי "ישנן טכנולוגיות רבות וחבורת התחבורה הציבורית ומשרד התחבורה הציגו שורה של פתרונות, אך לצערי יישום הדברים מתעכב. ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת רואה בנושא רב-קו כמהלך ראשון במעלה, ותקיים ישיבות מעקב לפתרון הקשיים הטכנולוגיים העומדים בפני נוסעי התחבורה הציבורית".

תאריך:  28/10/2015   |   עודכן:  28/10/2015
+רשלנות וחובבנות בהתקשרויות משרד התחבורה
17:59 28/10/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המבקר מגלה: 89% מההתקשרויות נעשו בפטור ממכרז  ▪  תפקידי ליבה נמסרים לחברות חיצוניות בניגוד לכללים

משרד התחבורה. התקשרויות ללא מכרז
+השר לא הסדיר באופן מושכל את ענף המוניות
16:53 28/10/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בקרה אפסית על מוניות, קנסות זעומים וחקיקת "טלאים" איפשרו דעיכה של הענף ופגיעה בשירות לנוסע

חריגות מקווי השירות [צילום: פלאש 90]
+אחרי 13 שנים: אין פיקוח על הרכבת
15:59 28/10/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כישלון למיקור-החוץ של הקרונועים שנמסר לחברת אלסטום: יותר תקלות ויותר ביטולי רכבות  ▪  תחום הובלת המטענים ברכבת אינו מקבל את תשומת הלב הראויה

ההפעלה נפגעה [צילום: עידן יוסף]
+ההבטחה הופרה: רפורמת התעריפים חסויה
14:04 28/10/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל משרד התחבורה התחייב ב-2014 להגיש לוועדה לפניות הציבור של הכנסת את מתווה רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית, לשתף בה את הרשויות המקומיות ולקיים שימוע ציבורי  ▪  חודשיים לפני היישום מתברר כי ההבטחות נותרו על הנייר

יצחקי. האם הכנסת תדרוש קיום ההבטות? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מוניות מיוחדות המונגשות לנכים החלו לפעול, אך אף לא מונית שירות אחת    כעת ממתינים לפרסום המפות ולהפעלת מוקדי השירות
עידן יוסף
רכבת ישראל ועיריית אופקים הכריזו על שיתוף פעולה להקמת מעונות סטודנטים ליד התחנה החדשה ומרכז הדרכה טכנולוגי
איתמר לוין
יצרנית הקטרים CNR מבקשת לבטל את זכייתה של בומברדייה במכרז של הרכבת לאספקת 90 קטרים חשמליים ב-1.5 מיליארד שקל    טוענת שאיתנותה הפיננסית של בומברדייה מוטלת בספק
עידן יוסף
המכרז שפורסם כולל עשרות נסיעות עירוניות חדשות באשדוד    אחוז ניכר מהתוספת יינתן רק לאחר שיוחלט על הפיכה לעיר מודל    רמזים ליישום חלקי של התוכנית
עידן יוסף
זוהי חברת התחבורה הציבורית השלישית שעובדיה מתאגדים בכוח לעובדים    בקרוב: הפגנה לקראת השבתת מחאה כללית של התחבורה הציבורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il