X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט השלום בחדרה קובע:

השמאי בריל התרשל ושיקר

יצחק בריל נקט בשנת 2010 בהליך השגה על היטל השבחה שבוטל שנה קודם לכן - ואז ניסה להפיל את האשמה על לקוחותיו ושיקר בעדותו יפצה את הלקוחות ב-400,000 שקל
▪  ▪  ▪
קרקע בפרדס חנה [צילום: משה מילנר, לע"מ]

שמאי המקרקעין יצחק בריל ישלם ללקוחות-לשעבר 400,000 שקל בשל רשלנות קשה בה פעל. כך קובעת (22.10.15) שופטת בית משפט השלום בחדרה, קרן אניספלד, שגם מצאה שבריל שיקר בתשובה ישירה לשאלה שהציגה בפניו ושכל גרסתו אינה ראויה לאמון.
חמשת התובעים רכשו בשנת 2009 קרקע בפרדס חנה ונדרשו לשלם היטל השבחה בסך 900,000 שקל. הם שכרו את בריל כדי לתקוף את דרישת התשלום, ובפברואר 2010 הגיש בריל לוועדה המקומית שומרון "שומה אחרת לעניין היטל השבחה" בה קבע שהסכום צריך להיות 180,000 שקל בלבד. בריל לא נקט באמצעי אחר כלשהו להשיג על השומה, אשר הפכה לחלוטה ב-1.3.10. רק לאחר מכן ניסה בריל להשיג ארכה להגשת ערעור, אך נכשל.
בריל טען, כי שגה משום שבאותה עת שרר בלבול בקרב השמאים בעקבות כניסתו לתוקף של תיקון 84 לחוק התכנון והבנייה, אשר ביטל את האפשרות להגיש "שומה אחרת" וקבע מנגנון של שמאי מכריע. עוד טען, כי בעלי הקרקע ישבו בחיבוק ידיים ולא עשו דבר להקטנת נזקם. בריל גם הגיש הודעת צד ג' לוועדה המקומית, בטענה שהיה עליה להעמידו על טעותו.
לא היה שום בלבול
אניספלד אומרת, שהתיקון אושר בכנסת ביולי 2008, נכנס לתוקפו כבר במאי 2009, ומועצת שמאי המקרקעין הוציאה חודש קודם לכן חוזר שהבהיר את כל פרטיו ומשמעויותיו. גם דרישת התשלום של הוועדה המקומית, שנשלחה לתובעים בתיק זה והועברה לטיפולו של בריל, ציינה במפורש שאין להגיש "שומה אחרת" ופירטה את הדרך העדכנית להגשת ערעור על השומה מטעמה.
במצב זה, אומרת אניספלד, היה על בריל נטל מוגבר להוכיח מדוע פעל לפי הנוהל שעבר מן העולם. "תשובה על כך, לא כל שכן תשובה מניחה את הדעת, לא באה מפי הנתבע. הוא דבק בטענות עמומות בדבר 'אי-בהירות' ו'בלבול', מבלי שביאר כיצד אלה היו אפשריים בעת שפנו אליו התובעים". פעולתו השגויה הייתה כל-כולה באחריותו ואין הוא יכול לתלות אותה בכוחות גדולים ממנו, היא קובעת.
אניספלד ממשיכה וקובעת, כי בריל חטא כלפי לקוחותיו גם בכך שלא עשה במועד את הדרוש כדי להשיג על שומת ההשבחה, וישב בחיבוק ידיים למרות שידע שהשעון מתקתק ועומדים לחלוף 45 הימים המוקצבים להגשת השגה. רק חודשים לאחר שהשומה הפכה לחלוטה, ניסה בריל לשווא להשיג ארכה להגשת ההשגה.
לא ראוי לאמון כלשהו
בריל טען, כי התובעים - שאחד מהם עורך דין ואחר הוא רואה חשבון - היו צריכים להיות ערים לנדרש מהם. אניספלד דוחה מכל וכל טענה זו ואומרת, שאילו היו התובעים מתמצאים בנהלים - הם כלל לא היו פונים לבריל, שמומחיותו בכך. זוהי "טענה מיתממת ומקוממת, וראוי היה לה שלא תישמע". בהקשר זה מציינת אניספלד, כי בריל שיקר בעדותו: היא שאלה אותו האם ביקש מהתובע עו"ד אופיר רחבי הסבר לתיקון 84, והוא ענה מיד בחיוב; אך כאשר נשאל מדוע לא ציין זאת קודם לכן, חזר בו. אניספלד מותחת לאורך פסק הדין ביקורת חריפה ביותר על העדר אמינותו של בריל, וקובעת שאין הוא ראוי לאמון כלשהו.
לבסוף דוחה אניספלד את הודעת צד ג' של בריל לוועדה המקומית. לדבריה, לא היה כל מקום לצפות שהיא תפעל בניגוד לחוק ותקבל את ה"שומה אחרת" שהגיש לה; בריל מנסה להפוך אותה דה-פקטו למבטחת שלו; הוועדה לא הייתה אמורה ללמד אותו כיצד לבצע את עבודתו; ורשלנותו מנתקת ממילא כל קשר בין מעשיה של הוועדה לבין הנזק שנגרם ללקוחותיו.
הלקוחות טענו שהנזק שנגרם להם היה ההפרש בין שומת הוועדה לבין השומה שהגיש בריל, אך אניספלד העדיפה את הערכתו של מומחה בית המשפט בדבר ההשבחה שהיו אמורים לשלם. לפיכך קבעה, כי בריל ישלם 360,000 שקל בתוספת ריבית והצמדה משנת 2010, וכן הוצאות בסך 58,000 שקל לתובעים ו-26,000 שקל לוועדה. את התובעים ייצג רחבי, את בריל ייצג עו"ד שמואל קזס, ואת הוועדה - עו"ד ג'ובראן ג'ובראן.

תאריך:  01/11/2015   |   עודכן:  01/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשלנות
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השמאי בריל התרשל ושיקר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
החלטה אומללה.בעלי הקרקע הם ש..
קיבלו השומה  |  1/11/15 08:43
2
מועצת השמאים לא קיימת
משרד המשפטים אשם!  |  1/11/15 15:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
עוברים לנהיגת חורף - כל כלי הרכב הנוסעים בדרכים בין עירוניות חייבים לנסוע באורות דלוקים    התקנה תהיה בתוקף עד ל-31 במרס 2016
אלעזר לוין
ראש המוסד לשעבר מאשים: נתניהו הסב את תשומת לבה של רוסיה לרווחי אירן מהסרת הסנקציות וכך סייע להפוך אותה לספקית נשק ראשית של אירן    " אין לי הסבר מדוע לא הייתה אף מילת ביקורת של ישראל על תמיכת רוסיה וסין בהסכם הגרעין"    חושף פגישה חשאית של בן-גוריון
איציק וולף
מועצת הוואקף המוסלמי היושבת בירדן פרסמה מסמך רשמי שעל פיו היא מגדירה את הסטטוס-קוו בהר-הבית כמצב שהיה לפני שחרור ההר בידי ישראל    משמעות המסמך - כל ניסיון הרגעה נועד לכישלון
איציק וולף
נשיא המדינה נאם בעצרת לציון 20 שנה לרצח רבין    מתייצבים היום יחד, מול הכוונת של אותו רוצח, אנחנו לא מפחדים ממניפי האגרופים הקפוצים ויוצרי תמונות אס אס    קלינטון: תחליטו האם אתם ממשיכים את מורשת רבין - סיכוני השלום אינם חמורים כמו ההימנעות ממנו
איתמר לוין
מאות שוטרים ולוחמי משמר הגבול, ובהם שומרי מצוות, נאלצו לחלל שבת בהיערכות לקראת העצרת לזכר רבין - אותה ניתן לקיים בכל יום אחר, כך שהיא אינה צורך מבצעי דחוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il