X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאמצי ההצלה והחילוץ בסיני [צילום: עמר נביל, AP]
פינוי הגופות [צילום: עמר נביל, AP]
224 נוסעים ואנשי צוות נהרגו צבא מצרים הזרים כוחות גדולים למרכז סיני החשש: המטוס איירבוס A-321 התרסק בגלל פעולת טרור מחקירה ראשונית עולה: המטוס התרסק בגלל תקלה טכנית
▪  ▪  ▪

מטוס אזרחי רוסי מדגם איירבוס A-321 התרסק במרכז סיני זמן קצר אחרי השעה 09:00 (יום שבת). 224 נוסעים ואנשי צוות, נהרגו. לא התגלו ניצולים. מחקירה ראשונית עולה כי המטוס נפל בגלל תקלה טכנית. הנשיא ולדימיר פוטין הכריז על יום ראשון כיום אבל לאומי.
המטוס, שתופעל על-ידי החברה הרוסית קולוביה, המריא משדה התעופה בשארם א-שייח' בדרכו חזרה לסנט פטרבורג, רוסיה. הקשר עמו ניתק מיד לאחר ההמראה. החשש שעלה הוא כי המטוס נפל עקב פעולת טרור. לחשש זה לא נמצא ביסוס.
כוחות הצלה גדולים הוזרמו למקום. צבא מצרים סגר את האזור לתנועה חשש לאירועי טרור. שרידים של חלק מהמטוס התגלו במרכז סיני. צה"ל סייע למצרים באיתור שברי המטוס, שעל-פי העדויות התבקע ונחצה לשניים.
מידע עם היוודע דבר נפילת המטוס זימן ראש ממשלת מצרים, שריף איסמעיל, ישיבת קבינט דחופה. זימון הקבינט נעשה כאשר באותו שלב לא היה ברור מה גרם להתרסקות המטוס: תקלה או פעולת טרור. שכן כאמור, הקשר עם המטוס אבד מיד לאחר ההמראה.
צבא מצרים ערוך בסיני בהיערכות מיוחדת יותר משנה, נוכח הטרור הגובר. ארגוני טרור קיצוניים, ובהם דאעש, הצליחו לחדור לאזור ולהשתלט על חלקים מסיני. במתקפות ההדדיות נהרגו מאות חיילים מצרים ומחבלים מכמה ארגוני טרור.
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הורה, עם היוודע דבר התרסקות המטוס, על פתיחת חקירה. החקירה תנוהל גם נגד חברת התעופה קולוביה בחשד להפרת חוקי התעופה.
ממשלת מצרים הודיעה על הקמת ועדת חקירה. התובע הכללי, נביל סאדק, הורה על שיגור צוותים, באופן מידי, שיבחנו את השרידים באתר ההתרסקות. שר התעופה האזרחית של מצרים, מוחמד חוסאם כמאל, אמר כי ההתרסקות נגרמה, ככל הנראה, מתקלה טכנית ולא מפעולת טרור. הוא ציין, כי טייסי המטוס ניסו להנחיתו בשדה התעופה באל-עריש, וכשלו.

מד"א הציע עזרה

בעקבות התרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני פנה מנכ"ל מד"א, אלי בין, אל הסהר האדום המצרי ואל הצלב האדום הרוסי והציע להעביר 30 אמבולנסים של מד"א ואת מסוקי הארגון לצורך סיוע בהענקת טיפול רפואי ולפינוי נפגעים בזירת האסון - ככל שיידרש. עד עתה לא נענתה הפנייה.
"מגן דוד אדום כחבר בצלב האדום הבנלאומי המחויב בטיפול רפואי וסיוע הומניטרי, מושיט את ידו לסייע לנפגעים באסון התרסקות המטוס בסיני", אמר בין. "במידת הצורך כוחות מד"א הפועלים בתיאום מלא עם משרד החוץ יחברו לכוחות המקומיים על-מנת לסייע בטיפול ופינוי הנפגעים".

תאריך:  31/10/2015   |   עודכן:  31/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מטוס אזרחי רוסי התרסק במרכז סיני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הרוסים יפציצו את דאעש בסיני?
הגוי..  |  31/10/15 10:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
חוקרי המכס ביקרו במשרדי היבואנית בישראל ודרשו מסמכים    החשד: הטבות מס גדולות שהוצעו תמורת יבוא רכבים עם רמת זיהום נמוכה נוצלו בתרמית לרעה
אביתר בן-צדף
ערך החוזה 21.4 מיליארדי דולר - המכרז הגדול ביותר של הפנטגון מאז פרויקט מטוס-הקרב אף-35    המפציץ המתקדם, שיעלה 560 מיליון דולר לכל יחידה, יהיה ארוך-טווח וחמקן, ויוכל לפעול מארצות-הברית גופא נגד כל מטרה בעולם
עופר וולפסון
בכירים בשב"כ מסרו לראש הממשלה כי הם מאמינים כי הוצאתו מהחוק של הפלג הצפוני עלול להחריף את המתחים בין יהודים לערבים, על-אף מעורבותו בהסתה
עופר וולפסון
בנאום בפני יהודים הולנדים אמר יו"ר הרשות: "אני רק רוצה פתרון עבור הפליטים הפלשתינים    אומר כי חמאס וישראל ניהלו ביניהן מו"מ ישיר במדינה באירופה
עופר וולפסון
הנשיא האמריקני לשעבר נפגש עם ראש הממשלה נתניהו, עם נשיא המדינה ריבלין ועם הנשיא לשעבר פרס    ינאם במוצאי שבת בעצרת לזכר 20 שנה לרצח רבין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il