X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המפקחת על הביטוח אוסרת על מגדל לחלק דיבידנד של 200 מיליון שקל "בגלל חשש לחוסר של מיליארדי שקלים בהון" מגדל עשויה להתנגד מצד שני, אישרה את מינויו של המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו ליו"ר החברה
▪  ▪  ▪
אליהו. אין דיוידנד [צילום: יח"צ]

המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, אוסרת על קבוצת הביטוח מגדל לחלק לבעלי המניות, ובראשם לבעל השליטה שלמה אליהו, דיבידנד של 200 מיליון שקל. המפקחת הודיעה כי האיסור נובע מכך, שמגדל עצמה הודתה, לפני כחודשיים, שקיים חשש שיהיה לה מחסור של מיליארדי שקלים בהון העצמי. מאידך-גיסא, אישרה המפקחת את מינויו של עו"ד יוחנן דנינו ליו"ר חברת הביטוח.
דירקטוריון מגדל החליט בשבוע שעבר (יום ג, 27.10.15) לחלק דיבידנד של 200 מיליון שקל - 185 מיליון שקל מכספי מגדל-ביטוח ו-15 מיליון שקל מכספי החברה-האם מגדל אחזקות.
סלינגר אומרת, כי היא פועלת על-פי סעיף 65 לחוק הפיקוח על הביטוח, המתיר לה להתערב במקרים כאלו. לדבריה באחרונה הוחלט, שעל חברות הביטוח להציג הון עצמי מוגדל, על-פי תקנים שקבע האיחוד האירופי, כדי שיהיה להן כושר פירעון מוגדל. הוצאת 200 מיליון שקל מהחברה - אומרת המפקחת - עלולה לפגוע בכושר הפירעון. מגדל עצמה, היא אומרת, הודתה באחרונה שדרישות ההון המוגדל עלולות ליצור לה מחסור במיליארדי שקלים.
החוק מאפשר למגדל להתנגד לדרישה
סעיף 65 לחוק הפיקוח, שסלינגר מסתמכת עליו, מאפשר למגדל להתנגד לדרישה. החוק קובע כי אם המפקח סבור, שניהול עסקיה של חברת ביטוח עשוי לפגוע בניהול התקין של עסקיה, או בפירעון ההתחיבויות שלה, הוא רשאי לדרוש ממנה לתקן את הפגמים, תוך זמן שיקבע. החוק מתיר למגדל לערער על ההחלטה בפני המפקח, ולהשמיע את נימוקיה. ייתכן שהדירקטוריון יחליט לעשות כן.
סלינגר דורשת ממגדל תשובה עד מחר (יום ג, 3.11.15) מגדל הודיעה, שתכנס את הדירקטוריון כדי לדון בדרישה.
העודף עשוי להפוך לגרעון
לכאורה, למגדל יש עודף של 2.5 מיליארד שקל בהון העצמי: התקנות הנוכחיות דורשות הון של 4.3 מיליארד שקל, ואילו למגדל יש הון של 6.8 מיליארד שקל. אולם התקנות החדשות מצריכות להגדיל את ההון כדי שחברות הביטוח תוכלנה לפרוע את כל התשלומים לציבור המבוטחים, גם במקרה שיקלעו לקשיים גדולים. דרישות אלו יוצרות גרעון אצל מגדל, וגם אצל חברות אחרות. מגדל הודיעה שאינה יודעת להעריך כמה כסף חסר למילוי הדרישות, אך ייתכן שמדובר ב"מיליארדי שקלים".
מאידך-גיסא, הודיעה סלינגר היום שהיא מאשרת את מינויו של יוחנן דנינו, לשעבר המפקח הכללי של המשטרה, ליו"ר חברת הביטוח מגדל. הודעת סלינגר באה לאחר שמיצתה את התקופה של 60 יום המותרת לה, על-פי החוק, לאשר או לא לאשר את המיניו. מגדל עצמה החליטה על המינוי כבר לפני יותר מחודשיים, והודיע שהוא יכנס לתוקף רק לאחר שסלינגר תאשרו.
דנינו ייכנס לתפקידו מיד. הוא יבוא במקומו של עמוס ספיר, שימונה ליו"ר החברה-האם מגדל אחזקות.

תאריך:  02/11/2015   |   עודכן:  02/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סלינגר למגדל: לא לדיבידנד, כן לדנינו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אלעד מגורים, בבעלות יצחק תשובה, תבנה 330 דירות במערב העיר ליד הקניון החדש של עזריאלי ותחנת הרכבת ראשונים    דירות 4 חדרים - 1.79 מיליון שקל    דיסקונט יתן ליווי פיננסי    תדהר - הקבלן הראשי    "אנחנו בונים קהילה"
איציק וולף
נתוני אחת הקופסאות השחורות של מטוס הנוסעים הרוסי שהתרסק בשבת בחצי האי סיני מעידים כי לא היה סימן מקדים להתרסקות    מתחזקת ההשערה שמדובר בפעולת טרור
יפעת גדות
לנוכח הפגיעה בבעלי החיים: "רפורמת העודפים" תשונה או תבוטל    עמותות אנונימוס לזכויות בעלי-חיים ותנו לחיות לחיות: "אנו קוראים לשר משה כחלון - גורלם של מיליוני אפרוחים בידיים שלך"
עופר וולפסון
מיילן, שמניותיה כבר נסחרות בבורסת נאסד"ק, זכתה בשבוע שעבר בפסיקה של בית המשפט המחוזי שקבע כי פריגו לא תוכל לחסום את רישומה בבורסה    ע"י בעלי המניות של פריגו להשיב להצעת הרכש העוינת עד ה-13.11
יצחק דנון
החברה שבבעלות אמיר ברמלי מציעה שלושה מסלולים של החזר חובותיה ללא תספורת, תוך דחיית מועדים או המרת חלק מהחוב למניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il