X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדיון בוועדת הכלכלה התקיים במסגרת ציון יום הבטיחות בדרכים בכנסת ד"ר דן לינק שבודק עבור משרד התחבורה את שיטת הניקוד: השיטה לא אפקטיבית - צריך להחמיר אותה השר התחבורה: היעד שלי בקדנציה הזו הוא הרפורמה בבטיחות הרכב
▪  ▪  ▪
יותר דוחות תנועה ופחות שוטרים בכבישים [צילום: פלאש 90]

ועדת הכלכלה של הכנסת סירבה לאשר תיקונים לתקנות התעבורה בעניין נקודות על עבירות תנועה, בדיון שהתקיים (יום ג', 3.11.15) במסגרת ציון יום הבטיחות בדרכים בכנסת.
במסגרת התיקון מציע משרד התחבורה, בין היתר, להוסיף ניקוד של 10 נקודות לנהג שיסרב לעבור בדיקת שכרות, 8 נקודות לנהג חדש שינהג בלי מלווה. עוד מוצע להעלות את הניקוד על דיבור בטלפון מ-4 ל-8 נקודות, הצעה נוספת מבקשת לבטל את 6 הנקודות שנרשמות כיום על נהיגה ברכב שרישיונו אינו בתוקף עד 3 חודשים ולהוסיף 2 נקודות חובה למי שלא ילבש אפוד זוהר, יחד עם שינויים רבים נוספים.
"לא נקבל החלטה ללא מתן המידע שהוביל לשינויים"
ח"כ איילת נחמיאס ורבין שמילאה את מקום היו"ר, אמרה כי "לא יכול להיות שחברי כנסת יקבלו החלטה על השינויים המוצעים מבלי לדעת על איזה בסיס מציע משרד התחבורה את אותם שינויים".
ח"כ נחמיאס ורבין דרשה ממשלה התחבורה ומהמשטרה להעביר מידע על פילוח העבירות, כדי להבין איזה עבירות מנוקדות גורמות לעיקר התאונות, "כדי להבין, למשל, אם הגיוני להשית ניקוד על אי-לבישת אפוד זוהר". היא הוסיפה כי משרד התחבורה הקים צוות לבדיקת ההשפעה של שיטת הניקוד על הנהגים, ותהתה האם התיקונים הובאו לוועדה בטרם עת, עוד לפני שהצוות מסר את המלצותיו.
"קל לעסוק בהחמרת הענישה"
החלק העיקרי של הישיבה הוקדש לציון יום הבטיחות בדרכים וח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) סיפר כי בדק את הנאומים שלו ב-7 השנים האחרונות וראה ששום דבר לא השתנה. הוא הזכיר כי לפני 5 שנים אישרה הכנסת חוק שאוסר על נהגים צעירים לשתות אלכוהול בכל רמה, אך אמר כי המשטרה לא אוכפת את החוק.
"תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים קוצץ ב-60% מאז 2008 והגיע הזמן לעצור ולבדוק איפה אנחנו מפספסים", אמר. ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא אמר כי צריך לתת דגש על התשתיות המשובשות במגזר הערבי ולהגביר את האכיפה במגזר. ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הוסיף כי "צריך להשקיע בשיפור תשתית, באכיפה ובחינוך".
הוא אף ציין כי 15 ילדים נהרגים כל שנה בתאונות חצר, שהיו יכולות להימנע עם התקנת חיישני רוורס. לדבריו, "קל לעסוק בהחמרת הענישה שלא הוכחה תועלתה במקום לעסוק בפתרונות מהותיים". ח"כ עיסאווי פריג' הוסיף כי טיפול בכבישים אדומים זה קשה, אז הולכים לטפל בנהג שזה קל.
ד"ר דן לינק, החבר בקבוצת החוקרים שקיבלה מענק ממשרד התחבורה לחקור את האפקטיביות של שיטת הניקוד, אמר כי הצוות יגיש את מסקנותיו בעוד כשנה אבל הוא כבר יכול לגלות לוועדה את הסוד שהשיטה לא כל כך אפקטיבית ויש מה לעשות. "השיטה לא נוגעת לנהג התמים שלא עובר עבירות, מה שמעניין אותה הוא העבריין הסדרתי שצריך להתייחס אליו. את השיטה צריך להחמיר, את זה אנחנו מתכוונים לבדוק. המחקר החל לפני חודש ובעוד כשנה יהיו לנו תשובות", אמר.
יותר דוחות פחות שוטרים בכבישים
תת-ניצב אלברט אוחיון, ממלא-מקום ראש אגף התנועה, אמר כי בשנת 2009 היו בכבישים 615 שוטרים והשנה ירד מספרם ב-40% ל-379, בעוד שמספר ההרוגים עד כה עלה ב-6% לעומת השנה שעברה. לדבריו, באכיפת המצלמות יש עלייה של 26% לעומת שנה שעברה, והשנה נרשמו 103 אלף דוחות. הוא הוסיף כי בסך-הכל נרשמו השנה 565 אלף דוחות, 23% יותר משנה שעברה. תנ"צ אוחיון התייחס לתאונות האחרונות בהן נהרג מתנדב בכביש החוף והתאונה בכביש 6 בה נהרגו שתי נשים שגלגל התנתק ממשאית. הוא סיפר כי נהג המשאית העמיס 10-12 טון מעל המותר למרות האיסור. לכן אמר תנ"צ אוחיון כי "חייבים משהו שמרתיע מעבר לקנס".
כאמור, ח"כ נחמיאס ורבין מתחה ביקורת על כך שהשינויים הוגשו לוועדה ללא מידע מספק, וסיכמה את הדיון בכך שבצורה זו הוועדה לא יכולה לקבל החלטה. בנוסף לבקשתה לקבל מידע על העבירות המנוקדות המהוות גורם לעיקר התאונות התייחסה ח"כ נחמיאס ורבין גם למיליארד וחצי השקלים שנמצאו בקרנית ואמרה כי הוועדה תפנה בעניין זה למשרד האוצר, בניסיון להבין מה ייעוד הכסף והאם ניתן להשתמש בו לצרכים אחרים לנוכח הירידה הדרמטית במשאבי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
"היעד בקדנציה הזו - הרפורמה בבטיחות הרכב"
"אחד היעדים שקבעתי לי בקדנציה השלישית כשר התחבורה הוא נושא קידום הרכב האוטונומי שהמוחות הישראלים הם המובילים בתחום הזה. אבל לא רק – גם רפורמה בבטיחות הרכב. מדובר גם על הגנה על הנהג ועל הולך הרגל על-ידי מכשור וטכנולוגיה מדהימה ובניגוד לשמועות שנפוצות, אני לא מקדם אף חברה. אני שמח שחברות ישראליות הן מובילות בעולם ולא צריך להתבייש בזה" - כך אמר שר התחבורה, ישראל כץ לרגל כינוס לרגל יום הבטיחות בדרכים שהתקיים בכנסת.
"הטכנולוגיה הזו יודעת להגן ולתת התראה מול רכבים ומול הולכי רגל. כבר לפני שנתיים קבעתי את זה כיעד ואנחנו מתמרצים עם רשות המיסים כל רכב חדש שמתקין את מערכות ההגנה הללו כאן בארץ. אבל זה הטריד אותי שהרכב המשומש לא מקבל את אותו ההגנה כמו שמקבל רכב חדש. אנחנו כבר חודשים במגעים עם רשות המיסים ועם משרד האוצר כדי למצוא מקורות מימון.
הכי קל שאני אחתום על תקנה שתחייב את כל הנהגים להתקין את המערכות אבל אני לא רוצה להטיל גזירות על הציבור ולכן אנחנו מפתחים שיטות של תימרוץ. בישיבת הממשלה האחרונה הצגתי עם שר האוצר את האפשרות להתקין את המערכות הללו", אמר השר.

תאריך:  03/11/2015   |   עודכן:  03/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא אושרו תיקונים בניקוד על עבירות תנועה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
שר התחבורה: משקיעים מיליארד שקל בשבילי אופניים. נושא האכיפה מחייב שינוי והעברת סמכויות לפקחי עיריות    המשטרה: אנו ממליצים להעלות את גיל הרוכבים ל-16, כי הוראת השעה מסתיימת והגיל המותר יהפוך ל-14
יהלה רוטרמן
לקראת יום הבטיחות בדרכים 2015: נהיגה במהירות נמוכה לא רק מורידה את הסיכוי לתאונות דרכים, אלא גם חוסכת כסף ומפחיתה פליטת גזים מזהמים    האם זה מספיק כדי לפתור את בעיית זיהום האוויר שמקורו בתחבורה?
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי החמיר את העונש לאחר שבית המשפט לתעבורה הסתפק בעבודות שירות, משום שמדובר בעבריינית תנועה סדרתית
סימון אזולאי
המלחמה היא אותה מלחמה, הנשמות הן אותן נשמות, הילדים הם אותם ילדים - אז למה מתעלמים מתאונות הדרכים?
נסים גבאי
מה יוצא לך מזה שאתה מאשים וחורץ דין כל פעם נגד גורם אחר, ותמיד משאיר פתח לעוד מנה מתבכיינת כדי להסביר לכל העולם ואשתו משהו שאינך מבין בו דבר וחצי דבר?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il