X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ריבלין: נשיא שבא מן העם, והעם העריך ואהב אותו מאוד אדלשטיין: שהשקיע את כל מרצו בחינוך ובגישור שקד: הגיונו הבריא וערכיו הובילו אותו לאורך כל דרכו הציבורית
▪  ▪  ▪
יצחק נבון עם דוד בן-גוריון [צילום: לע"מ]
   יואב יצחק
יצחק נבון נפטר בגיל 94

ועדת השרים לסמלים ולטקסים, בראשות השרה מירי רגב, הודיעה כי בהתאם לנוהל חבצלת, נקבעו סידורי הלוויה של הנשיא החמישי יצחק נבון:
11:00-09:00 - מיטתו של יצחק נבון תוצב במשכן נשיאי ישראל, והקהל יוכל לעבור על פניה.
11:30 - טקס אשכבה בבית הנשיא. לבקשת המשפחה, ינחה את הטקס יהורם גאון.
12:30 - מסע הלוויה ייצא להר-הרצל.
13:00 - טקס קבורה בחלקת גדולי האומה. את הטקס ינהל הרב הראשי לצה"ל תא"ל רפי פרץ וינאמו בו הנשיא, ראש הממשלה והנשיא לשעבר שמעון פרס.
נשיא המדינה ראובן ריבלין: "יצחק נבון יצר סגנון והווי חדשים של נשיאות. יצחק היה אדם אציל, אריסטוקרט ללא גינונים, נשיא שבא מן העם, והעם העריך ואהב אותו מאוד. יצחק היה איש רוח ומעש, שעסק לצד בן-גוריון בהקמת המדינה וביסוסה, ויצר את אחת היצירות המשמעותיות בתרבות היהודית והארצישראלית, בוסתן ספרדי, שהפכה לאבן דרך בתרבות הישראלית. יצחק ירושלמי, בן בנם של ירושלמים, היטיב לשמור על המסורת היהודית ספניולית, מסורת שיצרה ישראליות חדשה, הגאה במקורותיה ואיננה שוכחת את שורשיה. במסלול חייו צעד יצחק יד ביד עם מדינת ישראל. פעם אחר פעם נמצא שם - בצמתים המשמעותיים בתולדותיה של המדינה. תמיד במקום משמעותי. תמיד כמצפן שלא מהסס לומר את אשר על ליבו, ולא מהסס להתערב כאשר חש שזוהי חובתו המוסרית והמצפונית, גם במחיר סיום תפקידו, כאשר איים להתפטר אם לא תוקם וועדת חקירה לאחר סברה ושתילה. מדינת ישראל איבדה היום בן אהוב, נשיא של העם, שמעולם לא ראה עצמו מורם מעם, אך עיני כולנו נישאו אליו בהערכה ואהבה".
ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נבון, כמזכירו של דוד בן-גוריון, כשר חינוך וכנשיא המדינה, היה שותף מלא לעיצובה של ישראל כמדינה חופשית, יהודית ודמוקרטית. תמיד התרשמתי מעומק השכלתו, מפתיחותו לבריות ומאהבתו העמוקה לעם ישראל ולמורשתו.
כנשיא, סופר ומחזאי, פעל לקירוב לבבות בין עדות ישראל, להנצחת יהדות ספרד ולהכרת תולדות ירושלים בה נולד והתגורר כל חייו. נבון ייזכר כאחד מאצילי האומה וכאחד מבכירי בניה".
יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ספד לנבון: ״נבון היה מלח הארץ, איש אשכולות, איש ירושלים ואיש תרבות שתרם רבות להעלאת קרנה של מורשת יהדות ספרד. בשנותיו הרבות כנבחר ציבור וכנשיא ייזכר נבון בעיקר כמי שהשקיע את כל מרצו בחינוך ובגישור בין הדתות, העדות והמגזרים בחברה. הכנסת וחבריה לדורותיהם מרכינים ראש לזכרו״.
שרת התרבות והספורט, מירי רגב: "יצחק נבון יישם מנהיגות אידיאולוגית לצד היותו איש תרבות, חינוך ורוח. הוא גדל על ערכי החמלה, הסולידריות ואהבת האדם. ערכים אלו עיצבו את השקפת עולמו וכך ליוו את עשייתו ונתינתו לעם ישראל. פועלו ומסירותו למען המדינה ואזרחיה זכו להערכה רבה, דוד בן-גוריון ראה בו שותף להקמת הבית הלאומי בארץ ישראל ונבון היה לאחד ממייסדיה. הוא הקדיש לה את כל חייו ואת כל כשרונו. במשנתו הוא חיבר וגישר על כוח המחלוקת והפערים בחברה הישראלית. בנאומו לרגל יום העצמאות ה-35 למדינת ישראל הטיב לומר: "השוני בתוכנו אינו חדש וגם אינו צריך להבהילנו, השאלה איננה האם יהיו ויכוחים בתוכנו, אלה כיצד לנהל אותם. אני מאמין שאנחנו הרבה יותר טובים מכפי שאנו נראים". יצירותיו העוסקות בשימור תרבות ספרד הן נכס צאן ברזל בתרבות הישראלית. יצחק הלך מאיתנו בגיל 94 אך יחיה לנצח על בימות התאטרון ובלבבות רבים. מורשתו תלווה אותנו לעד".
שרת המשפטים, איילת שקד: "בנו ארז אמר עליו כי הוא היה אדם שאהב אדם. נבון היה דמות ידועה ביכולתו לגשר בין יהודים לערבים, בין דתיים לחילונים, בין ספרדים לאשכנזים. איש שהוא עולם ומלואו; מזכירו המדיני של ראש הממשלה דוד בן-גוריון, שר חינוך מיתולוגי, חוקר יהדות ספרד ומחבר המחזה בוסתן ספרדי. כחבר קבינט היה המתנגד היחיד לעסקת ג'יבריל. בספרו כל הדרך, סיפר נבון על מחשבותיו סביב עסקה זו ואמר: 'נחרדתי מן הכיוון שבו הולכת ישיבת הקבינט. אם ידעו הערבים שתמורת החזרתו של חייל אחד אנו מוכנים לתת כל כך הרבה, אנחנו נעודד בכך חטיפות בעתיד. במעשה כזה אנחנו משדרים לאויב חולשה, כניעה'. אך השרים לא השתכנעו. הגיונו הבריא וערכיו הובילו אותו לאורך כל דרכו הציבורית".
ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני): "הנשיא יצחק נבון היה מנהיג גדול, אך לא פחות מכך יוצר שהקדיש מזמנו ומפועלו לשימור תרבות יהדות ספרד, בכתבים ויצירות כבוסתן ספרדי. הנשיא נבון ידע לחבר ולשלב את המארג החברתי-ישראלי גם ביצירותיו וגם במעשיו כמנהיג וכפוליטיקאי. הציונות ומורשת ישראל היו אורח חיים עבורו וכך ראוי שייזכר".

תאריך:  07/11/2015   |   עודכן:  07/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נבון ייזכר כאחד מאצילי האומה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יצחק...
מריאן קפלון  |  7/11/15 20:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בדיקות שבוצעו על רשמקול תא הטייס הראו כי האירוע לא היה יכול להיגרם על-ידי תקלה טכנית או טעות של הצוות
עופר וולפסון
עשרות אלפי תיירים ומדינות רבות השעו את הטיסות למצרים בעקבות פיגוע הטרור האפשרי שאירע בטיסת מטרוג'ט שהתרסקה    מצרים השעתה קמפיין בינלאומי של 68 מיליון דולר לקידום התיירות במדינה
עופר וולפסון
צינור הנפט Keystone XL אמור היה להימתח לאורך 1,900 קילומטרים ולהוביל 800 אלף חביות ביום    אובמה מבקש לחזק את מעמדו כמוביל מדיניות כלל עולמית בנושא שינויי האקלים
עופר וולפסון
ראש ה-FSB, שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה, אמר כי זו צריכה להפסיק את הטיסות למצרים על-רקע חוסר הסדר המוחלט בשדה התעופה בשארם א-שייח'    אובמה: "קיימת אפשרות שמדובר בפצצה"
יואב יצחק
הפרקליט פעל בשיטה דומה לזו של רונאל פישר    הפרקליט הבכיר דרש וקיבל מיליונים (משני לקוחות לפחות) תמורת הבטחתו לנצל את קשריו עם אותו גורם בכיר במשרד המשפטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il