X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתום דיון סוער במיוחד בוועדת הכספים שאף נקטע בעקבות עימות בין חברי הכנסת הוחלט כי רווחי היתר על משאבי הטבע ייגבו החל מרף של 14% תשואה על נכסי חברות יו"ר כיל: "אישור החוק הופך את ההשקעות העתידיות בישראל ללא כדאיות"
▪  ▪  ▪
ניר גלעד. מחייך פחות [צילום: משה שי/פלאש 90]

ועדת הכספים אישרה (יום א', 8.11.15) את חוק ששינסקי 2. אחרי שבועות של דיונים ממושכים ואחרי שהדיון האחרון היום נקטע מחמת עימות חריף במיוחד שפרץ בין חברי הכנסת בעקבות דבריו של יו"ר כיל, ניר גלעד, מהם עלה לכאורה, כי אם יאושר החוק, עתידה החברה להפסיק את השקעותיה העתידיות בישראל ואף לפטר עובדים, בין השאר, את עובדי מפעל המגנזיום.
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, חזר על עמדתו, ש"משאבי הטבע של המדינה שייכים לאזרחים ועליהם להרוויח מהם, תוך מתן אפשרות להמשך ההשקעות בישראל". גפני העלה את החוק להצבעה רק לאחר שהוועדה שמעה את עמדת 'ועדת הארבעה' הממשלתית שישבה אף היא על המדוכה בשבועות האחרונים במקביל לוועדת הכספים. הוועדה אישרה את החוק פה-אחד, קואליציה ואופוזיציה, חרף כל הקשיים בדרך.
עוד אישרה הוועדה במסגרת החוק אלמנט שלא היה בהצעת החוק הממשלתית המקורית שהוגשה לוועדה - את הצעתו של רכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), לפיה ההכנסות מהמיסוי על רווחי היתר יופנו לפיתוח התעסוקה והתשתיות ביישובי הפריפריה, בנגב ובגליל. הצעתו של זוהר זכתה לתמיכת כל חברי הוועדה, קואליציה ואופוזיציה, ויו"ר הוועדה גפני אף הודיע שיפעל להכניסה לגוף החוק.
חברי הוועדה אישרו את החוק לאחר ששמעו את עמדת 'צוות הארבעה' כאמור ביחס לחוק. סמנכ"ל כלכלה ותשתיות במשרד ראש הממשלה, אמיר ברקן, הציג את עמדת הצוות: "סוברים שאין צורך לשנות את המלצות ששינסקי 2 ביחס לפעילויות קיימות, אך כן לגבי השקעות חדשות שיש אינטרס למדינה שהן יבוצעו. מדובר בהשקעות של מיליארדי שקלים ויש מקום לוותר מעט על הכנסות עכשוויות לטובת הגדלת השקעות עתידיות. השקעות שעשויות להביא עוד אלפי מקומות עבודה במשק, הגדלת התוצר. מאשלג צפויה תוספת הכנסות של 2 מיליארד ש"ח ומנחושת עוד 650 מיליון ש"ח. אי-הוודאות מקשה על חברת מפעלי ים המלח לבצע השקעות חדשות. ישנה סבירות שההשקעות לא תבוצענה, תושבי הנגב יפסידו תעסוקה והממשלה לא תקבל ההכנסות של כמעט 3 מיליארד ש"ח. על-כן החלטנו לתת מספר הטבות שאינן סוטות ממסלול ששינסקי. אולי יקטין באחוזים בודדים את הכנסות המדינה, אבל מגדיל משמעותית את הצפי לביצוע ההשקעות העתידיות".
לגבי חברת 'ערבה מיינס', אמר ברקן: "במכרות הנחושת בתמנע אין לה יתרון גדול בישראל לעומת מקומות אחרים. לראיה, איש לא פיתח את המכרות שלושה עשורים מאז ננטשו ואם זה יבוצע, זה עשוי להגדיל את הכנסות המדינה ב-650 מיליון ש"ח. לכן ההטבות יסייעו גם לכך ונדרשת גם הכרה בהפסדי העבר, אחרת ישלמו מס על רווחי יתר כשאין כאלו. מדובר במיזם של חברה זרה שהחלה לבצע במצב מסוים ולא בטוח שתמשיך בחוסר ודאות". ברקן סירב לפרט אילו הטבות נשקלות על-ידי צוות הארבעה לגבי כיל: "עדיין מתלבטים בנושא ויש כאן ניהול סיכונים ולכן לא ראוי כרגע לדבר על זה".
האוצר: לאשר את הצעת החוק
מנכ"ל האוצר, שי באב"ד: "עמדת שר האוצר, היא שמאחר שגם צוות הארבעה לא הגיע להחלטות ויש גם שיקולים עסקיים לגבי הטבות אפשריות, על-כן יש לאשר את החוק כפי שהוא, כלשונו וככתבו". באב"ד הוסיף, שהמנגנון המוצע מבטיח שמפעל המגנזיום לא ייפגע".
יו"ר כיל, ניר גלעד: "מדברי ברקן ניתן ללמוד שהיום אין כדאיות כלכלית להשקיע בישראל ולכן הצוות הבין-משרדי הודיע שיש לבצע תיקונים. האוצר לעומת זאת בעד השארת החוק כפי שהוא. עתה האחריות לעתיד הנגב בידי הממשלה וחברי ועדת הכספים, אם יאשרו את החוק". חברי הכנסת הביעו תרעומת על דבריו. ח"כ מיקי לוי (יש עתיד): "זה איום מפורש, שיחזיר את הזיכיון". ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני): "זו סחיטה באיומים. הוא בא לכאן ומתנהג כבריון שמאיים על המחוקקים". גלעד המשיך: "בחמש השנים האחרונות המדינה הפכה את ההשקעה כאן ללא כדאית, בתחילה החריגו אותנו מחוק עידוד השקעות הון, הטילו עלינו עלות קציר המלח ועתה ששינסקי 2. בסוגיית המגנזיום התשובה במצב הנוכחי, אין יכולת לשנות את החלטת ה- Board להפסיק את ההשקעות בישראל וזה יום עצוב לנגב וגם לחברה". לחברי הכנסת אמר: "ביד שתרימו בעד החוק, אתם תרימו יד על תושבי הנגב".
דבריו עוררו זעם רב בקרב רבים מהח"כים ובהמשך נוצר עימות בין חברי הכנסת. יחימוביץ': "פתאום הוא חש זהות מלאה עם הנגב. ממש בן-גוריון. זאת בעוד ניר גלעד הוא השכיר העשיר ביותר במשק, שעל כל שעה שלו כאן בוועדת הכספים הוא מרוויח 10,000 ש"ח ולכן התרברבותו כמייסד העבודה העברית בנגב מקוממים. כיל משתמשים בפרסומים שלהם להפעיל איומים על הערוצים המסחריים ואכן עצרו את פרסומיהם בערוץ 10".
ניר גלעד השיב: "התרומה שלי לנגב בעשרות השנים האחרונות גדולה לאין שיעור על זו של חברי הכנסת". יחימוביץ' קראה לעבר גפני: "יש מניית זהב למדינה בכיל ויש לקבוע מפורשות, שאם תיפגע שערה ומשערת ראשו של איזשהו עובד במפעל המגנזיום הם ימצאו אותנו שם". ח"כ מיקי לוי קרא "לעגן משפטית בתוך החוק את ההגנה על עובדי מפעל המגנזיום. יש למצוא שוט, שאם יפטרו את העובדים נפעיל נגדם. שלא יהיה מצב שאם נאשר את החוק, מחר בבוקר יתחילו לפטר עובדים". ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "ועדת הארבעה יכולה להתכנס מחר בבוקר אחרי אישור החוק ולכן צריך סייג בגוף החוק, שכל שינוי יחייב את אישור ועדת הכספים ואז לא יהיו תרגילים כאלו".
"הפכו את כיל לאויב העם"
עמדה מנוגדת לעמדת רוב חברי הכנסת, הביע ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי): "בדיונים על ששינסקי 2 קיבלתי שיעור מזורז בפופוליזם זול, טון מתנשא של ח"כים שהפכו את כיל לאויב. הדבר הכי לא אמיתי ולא חכם לקחת את כיל שהיא אחד הקטרים המוביל בנגב ולהופכה לאויב העם. הורידו את הדיון לרמה רדודה של כמה מרוויח היו"ר או המנכ"ל. בסוף זו חברה ציבורית שרווחיה מגיעים לכספי הפנסיה של כולנו. אפשר וצריך לדון ולהתווכח, אבל יש לאפשר דיון אמיתי. כבר למעלה מחודש שסותמים פה את הפה לכל מי שחושב אחרת. מאפשרים להשמיע רק קול אחד". דבריו עוררו עימות חריף וגפני נאלץ לקטוע את הדיון.
יועץ לחברת 'ערבה מיינס', יוסי שניר: "אנחנו חברה מקסיקנית שלא השקיעה ביחסי ציבור. פעם ראשונה שנייצר נחושת נקייה, סך הכל השקעה של 2 מיליארד ש"ח והעובדים מהפריפריה. 11 שנה מושכים אותנו עם כל הרישיונות וסוף-סוף הגענו לנחלה ואז ששינסקי 2. רצו למסות את כיל עם האשלג ועשו לנו טובה בסוף, שקראו לנו לשימוע. אם ששינסקי 2 יוחל עלינו אין לנו כדאיות כלכלית". שניר ביקש החרגה מהחוק. גפני דרש מראשי האוצר לפתור את הבעיה שלהם באופן פרטני.
נוכח החשש מפיטורי עובדי מפעל המגנזיום, דרש יו"ר הוועדה גפני לקיים 'איחוד דוחות' בין מפעל המגנזיום למפעלים אחרים. מנכ"ל האוצר ומנהל רשות המיסים הודיעו שיחזרו לוועדה עם מנגנון שיאפשר זאת עד סוף השנה האזרחית.

תאריך:  08/11/2015   |   עודכן:  08/11/2015
+מסגרת מחייבת: הנומרטור התלת-שנתי
00:46 09/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכספים אישרה את 'נומרטור' התוכנית כלכלית התלת-שנתית לפיה תתנהל הממשלה  ▪  גפני: "טוב לניהול אחראי של התקציב אך תוך מתן אפשרות לח"ים להגיש הצעות חוק לתיקון עוולות חברתיות בעלות עלות תקציבית גם במסגרת התר"ש"  ▪  סייג לחוק: ועדת שרים לחקיקה לא תוגבל ביכולתה לאשר לקריאה טרומית הצעות חוק תקציביות

אילוסטרציה
+אושר הפיקוח הווטרינרי ב"רפורמת הקורנפלקס"
00:30 09/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הושגו הסכמות על העסקת הרופאים הווטרינריים בתאגיד ממשלתי

בשר המובל בניגוד לנהלים [צילום: יח"צ]
+רפורמת הפטם הוצאה מחוק ההסדרים
23:13 08/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה דרש מהחקלאים הוזלה של 10% במחיר ואמר להם: "חובת ההוכחה עליכם"  ▪  עוד דרש מהחקלאים להוזיל מחיר לאלתר, להגדיל את הרכישות מהמגדלים הקטנים ולשמור על זכויות בעלי החיים  ▪  האוצר: מקווים שההבטחה של החקלאים תתממש

[צילום: אליס אמנדולה/AP]
+קצבאות הילדים יעלו; תוכנית חיסכון לכל ילד
22:29 08/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אחרי שבועות של מו"מ מול האוצר קבעה ועדת הכספים: החיסכון על שם הילד, דמי הניהול על חשבון המדינה, בעת המשיכה יקוזז המס על הריבית ע"י מענק שיתוסף לחשבון הילד וההורים יוכלו להוסיף את אותו סכום המופקד ע"י המדינה להגדלת החיסכון

כל ילד יוכל למשוך את הכספים מגיל 18 [צילום אילוסטרציה: בנדיק דרקו/AP]
+צדק מאוחר: מענק לכל יתומי הפיגועים
21:11 08/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האוצר נעתר לדרישה חד-משמעית של ועדת הכספים לתת מענק מיוחד של 200 אלף שקלים ליתומים מפיגועים שאירעו מקום המדינה ועד תחילת שנות האלפיים שאיבדו את שני הוריהם

[צילום: AP]
+ארנונה מופחתת על התקנים סולאריים לחשמל
20:40 08/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרדי האוצר והפנים נענו לדרישת יו"ר ועדת הכספים  ▪  התעריפים ינועו בין 0.06 ש"ח ל-2.4 ש"ח למ"ר  ▪  גפני: "יש לעודד כמה שניתן ייצור חשמל אלטרנטיבי, שיוביל לחיסכון ולהפחתת זיהום"

[צילום: אלון לויטה]
+עד 6 מלש"ח לא יידרש מקור תקציבי
19:20 08/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הישג ליו"ר ועדת הכנסת: הממשלה תוכל לתמוך בהצעות חוק שעלותן פחות משישה מיליון שקלים מבלי להצביע על מקור תקציבי

משחק סכום אפס
+הסעיף שמסרס את הח"כים גרם לפיצוץ
17:25 08/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן הפסיק דיון ודחה את ההצבעות בשתי טענות נושא חדש  ▪  הסיבה לפיצוץ: "למה סעיף שקושר את ידי הח"כים ומונע מהם חקיקה שעלותה מעל 6 מיליון נמצא בחוק ההסדרים בכלל? איזו עלות תקציבית יש לסעיף הזה?"

ח"כ דוד ביטן [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+מס שבח על מגרשים יוקטן ל-25%
16:51 08/11/15  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה

הקטנת המס תהיה לשלוש שנים, ותחול רק על מי שימכור מגרשים המיועדים לבניית 8 דירות ויותר  ▪  הריבית על משכנתאות ממשלתיות לחסרי אמצעים תוקטן ל-2.5%

אילוסטרציה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניר גלעד  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי באב"ד / Shai Baabad  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק ששינסקי 2 נתמך פה-אחד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לקחת מכי״ל את הזכיונות
אחד העם  |  8/11/15 20:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן הפסיק דיון ודחה את ההצבעות בשתי טענות נושא חדש    הסיבה לפיצוץ: "למה סעיף שקושר את ידי הח"כים ומונע מהם חקיקה שעלותה מעל 6 מיליון נמצא בחוק ההסדרים בכלל? איזו עלות תקציבית יש לסעיף הזה?"
אלעזר לוין
הקטנת המס תהיה לשלוש שנים, ותחול רק על מי שימכור מגרשים המיועדים לבניית 8 דירות ויותר    הריבית על משכנתאות ממשלתיות לחסרי אמצעים תוקטן ל-2.5%
יפעת גדות
בעקבות לחצי הוועדה יימשך תקצוב המענקים לרופאים שיעברו לפריפריה    נוכח התחייבות האוצר בנושא, אישרה ועדת הכספים את הרפורמה בבריאות: תיאסר פרוצדורת ההחזר הכספי ממבטחים למטופלים ברפואה הפרטית
נסים גבאי
בני גנץ, אדם מקסים ויתכן אפילו שהינו ברוך כשרונות. אך לא ככה מביאים מנהיג לקידמת הבמה הציבורית-פוליטית, כאילו הכל מסביב ממתין רק למנהיג
עידן יוסף
חברי האופוזיציה דורשים שלא לאשר את הרפורמה עקב הפגיעה המסתמנת ברופאי הפריפריה, לאחר שהתברר שהאוצר לא תיקצב את המענקים למעבר רופאים לפריפריה    גפני: "חייבים להמשיך לתקצב. אדבר על-כך עם שר הבריאות"    האוצר: "שוקלים להמשיך את התקצוב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il