X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה החליטה ב-2013 לעודד שימוש בתחבורה הציבורית למקומות העבודה ולהקים צוות בין-משרדי כסף לא היה חסר, אבל מחלוקות בין-משרדי ממשלה וחוסר חשיבה מקדימה גרמו לביטול דה-פקטו של ההחלטה ולקידום אחרת במקום
▪  ▪  ▪
מחכים לתחבורה בדרך לעבודה [אילוסטרציה]

החלטה 165 של הממשלה מיום 13.5.2013 קובעת כי יוקם צוות בינמשרדי בראשות מנכ"ל משרד התחבורה להכנת תוכנית למתן תמריצים לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית במקומות עבודה. על הצוות היה להגיש את התוכנית לשרי האוצר, הכלכלה והתחבורה בתוך 90 יום. בתאריך 24.7.2013 קיבלה הממשלה ה-33 את החלטה 599 שמאריכה את תוקף מועד הגשת התוכנית עד ליום 31.12.2013.
אפילו הכסף לא היווה בעיה. לצורך מימון התוכנית הוקצו 40 מיליון ש"ח. התוכנית הייתה אמורה להתבצע במהלך השנים 2018-2013, כך שהתמריצים שיתנו ילכו ויפחתו במהלך השנים האחרונות של התוכנית. ובכל זאת, התוכנית לא יושמה.
המרכז להעצמת האזרח, שביצע מעקב אחרי יישום החלטת הממשלה, מצא כי היא בוטלה דה-פקטו. מחלוקת מקצועיות בין משרד התחבורה למשרד הגנת הסביבה לגבי עיצוב התוכנית הסופית הביאה את המשרד להגנת הסביבה לקדם החלטת ממשלה חדשה (מס' 707 מיום 25.8.2013 - תוכנית לאומית למניעה ולצמצום של זיהום אוויר בישראל). החלטה זו, העוסקת בזיהום אוויר מהיבטים שונים - ייצור חשמל, תעשיה, וגם תחבורה - אף זכתה לברכת משרד התחבורה שכן, חל מהתוכניות שבה חופפות בחלקן למטרות התוכניות שהועלו במסגרת דיוני העבודה בהחלטה 165.
התברר כי ישנם פתרונות קיימים, ומאחר שהמשרד להגנת הסביבה העדיף לקדם את החלטת הממשלה השנייה, לא הוגשה תוכנית סדורה על-ידי צוות העבודה כפועל יוצא מעבודתו. עוד נמצא כי מחלוקות עלו בזמן עבודת הצוות והוא והמשרדים החברים בצוות לא הגיעו לכדי החלטה. יצוין כי לא קיים מנגנון הכרעה בממשלה במקרה של מחלוקות בין-משרדיות, ואין מנכ"ל אחד עולה או גובר על משנהו. במקרה דנן, המחלוקת הובילה לכך שלא גובשה תוכנית ולא יושמה החלטת הממשלה.
בימים אלו מקדם משרד התחבורה קול קורא לפתרונות טכנולוגיים, אך הטיפול בו טרם מוצה. מאחר שלא הוגשה תוכנית, לא היה תקצוב לתוכנית כנדרש, בהחלטת הממשלה.
תגובת מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי: "אחרי שהצוות הבין-משרדי התחיל לפעול, הוחלט לקדם בנפרד את החלק של משרד התחבורה ושל הגנת הסביבה. את הפעלת הקווים החדשים שגיבשנו לאזור במרכז, החלטתי לדחות מסוף 2014 לקיץ 2015, כדי שיתחילו לפעול במקביל לעבודות על הרכבת הקלה ויתנו פתרון לשיבושים האפשריים בעקבות העבודות. התקציב שקיבלנו מנוצל וביקשנו עוד 20 מיליון שקל ל-2016, כדי להרחיב את התוכנית".

עידוד עובדים לנסוע למקום העבודה בתחבורה ציבורית – סקירה משווה
מסמך זה נכתב עבור חבר הכנסת דב חנין, ומטרתו בחינת הסדרים בעולם לעידוד עובדים לנסוע אל מקום העבודה ובחזרה ממנו בתחבורה ציבורית ולא ברכב פרטי. כיום חלק ניכר מנסיעותיהם של עובדים למקומות התעסוקה שלהם הן ברכבים פרטיים. הנסיעה ההמונית ברכבים פרטיים גוררת נזקים והוצאות כספיות ניכרות, הן ליחיד והן למדינה. הה וצאות הן, בין השאר, עקב זיהום אוויר, בזבוז אנרגיה, בלאי של כבישים ותשתיות, תאונות דרכים, בעיות בריאות ועוד. לשם בירור הנושא הפצנו שאלון למדינות באמצעות המרכז האירופי למחקר ולתיעוד פרלמנטרי ( European Centre for Parliamentary Research and Documentation – ECPRD).
דו"ח מעקב: עידוד השימוש בתחבורה ציבורית בקרב עובדים / מעקב
דו"ח המעקב נכתב במסגרת פרויקט "המוניטור" של המרכז להעצמת האזרח המבצע ניטור ומעקב אחר יישום החלטת ממשלה מס' 165, מיום 13.5.2013 והחלטת ממשלה מס' 599, מיום 24.7.2013
תאריך:  10/11/2015   |   עודכן:  10/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך נקבר עידוד תחבורה ציבורית ב-40 מלש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
נהגי אוטובוסים בדיון של ועדת המשנה לתחבורה ציבורית: שעות העבודה הארוכות גורמות לנו לעשות את הצרכים בשטח, לא שומרים על תקנת המנוחה ונהגים עובדים חודשיים בחודש    ח"כ חנין: התנאים בלתי אפשריים ולא נשלים אם המצב הזה
עידן יוסף
עד סוף 2015 תתאפשר עלייה מכל דלתות האוטובוס ב-18 קווים עתירי נוסעים בגוש-דן, המהווים כרבע מן הנסיעות במטרופולינים
עידן יוסף
ההוזלה - בעקבות פתיחת קו הרכבת בין באר שבע לאשקלון והניסיון לעודד נוסעים להשתמש יותר ברכבת
עידן יוסף
מבוי סתום במו"מ על הסדרת תנאי העסקת מפעילי הרכבת הקלה, הם יחלו ביום שלישי בצעדים ארגוניים    ההסתדרות: "מדובר בעובדים אחראים הסובלים מתנאי העסקה ירודים"
איתמר לוין
החברה לא אפשרה לעובד שהועמד לדין להיות מיוצג בידי עורך דין, ביצעה "מסדר זיהוי" פגום שלו ולא הציגה את הראיה המרכזית נגדו    ביהמ"ש ביטל את פסקי הדין וקבע: דן תשלם למעלה מ-600,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il