X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדינה תשלם 800,000 שקל לתושב לשעבר בגני טל, לאחר שבית המשפט קבע שהיא התרשלה בכך שלא שמרה בשעות הלילה על המכולות בהן אוחסן רכושם של המפונים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

המדינה תשלם פיצוי של 800,000 שקל לאחד ממפוני גוש-קטיף, לאחר שנעלמו שלוש מכולות בהן אוחסן ציוד חקלאי שהיה בבעלותו ביישוב גני טל. כך קובע (5.11.15) שופט בית משפט השלום בירושלים, מרדכי בורשטין.
שלמה וסרטייל הגיש תביעה בסך 1.1 מיליון שקל בשל היעלמות המכולות, ובורשטין קיבל את התביעה למרות שלכאורה חוק ההינתקות קובע שהמדינה לא תשא באחריות לרכושם של המפונים שייוותר בגוש-קטיף לאחר יום הפינוי. ועדת החקירה הממלכתית לעניין הפינוי קבעה עוד בשנת 2010, כי פרשנות זו אינה היחידה האפשרית ולכן על המדינה לפצות את המפונים על נזק לרכושם בעת העברתו מגוש-קטיף.
בורשטין מוסיף, כי חובת המדינה לשלם פיצוי במקרה זה נובעת גם מכך שהיא לא דאגה להציב שמירה בשעות הלילה על המכולות, דבר המהווה התרשלות והפרת חובת זהירות שהייתה מוטלת עליה. הוא מציין, כי גוש-קטיף היה שטח צבאי סגור ולאזרחים לא הייתה כל אפשרות לשמור בעצמם על רכושם, דבר המגביר את אחריותה של המדינה לשמור עליו.
עוד התייחס בורשטיין לחתימתו של וסרטייל בשנת 2006 על מסמך לפיו אין לו טענות נוספות כלפי המדינה. וסרטייל העיד, ועדותו לא נסתרה, שהוא חתם על המסמך בחוסר תשומת לב וביקש יומיים לאחר מכן לבטל את חתימתו. עוד מציין בורשטין, כי המדינה הגישה רק שניים מתוך 13 עמודי המסמך, ולא טענה שוווסרטייל קיבל תמורה כספית כלשהי בגין מסמך זה.
את סכום הפיצוי קבע בורשטין לאחר שאימץ בעיקרה את חוות דעתו של השמאי מטעם המדינה, אם כי לא מצא שיש להפחית חלק מכמות המטלטלין שהיו במכולות. המדינה גם חויבה בתשלום הוצאות בסך 140,000 שקל. את וסרטייל ייצג עו"ד י' גנן, ואת המדינה - עו"ד נ' ביננבאום.

תאריך:  11/11/2015   |   עודכן:  11/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיצוי על גניבת מכולה בעת ההינתקות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תוכנית ההינתקות
רון בריימן
בימים אלה מתלהט הוויכוח לגבי יחסי הכוחות בין הרשויות השופטת, המחוקקת והמבצעת. רבים מהנוטלים חלק בדיון נזעקים להגן על בית המשפט העליון, שאמור להגן על הזכויות של מיעוט הנפגעות על-ידי שרירות השלטון. בפרשת ה"הינתקות" - לא קיים בית המשפט העליון את תפקידו כמגן מפני שרירות וכוחניות, והתוצאה: הידרדרות ערכית ומוסרית שהתבטאה בגירוש, ושחיקה באמון הציבור במערכות המשפט
מערכת ארגון גישה
ב-11 בספטמבר 2005 ננטש הבסיס הצבאי הישראלי האחרון ברצועת עזה. המדיניות הישראלית מאז דנה את תושבי הרצועה לחיים משובשים, מסוכנים וחסרי תקווה. דומה שכעת מכירים רבים בטעות הזאת. אפשר, נחוץ וראוי לערוך תיקון מיידי
אסתר שניאורסון גרי
בתקופת ההינתקות אמר אחד התושבים למראיין בגלי צה"ל, אתם לא שואלים האם נחוצה ההינתקות, לא מביאים מומחים לאולפן שיסבירו, שמהלך כזה עשוי להגביר את האלימות    המראיין אמר כי "אין מה לשאול על מהלך שכבר ידוע שהוא מבריק"
יוסף מנדלביץ
לולא אומנו החיילים להקהות את רגשותיהם, הרי שבהתנגשות בין חיילים ומתנחלים, החיילים עם לב יהודי היו נסוגים. הגירוש היה טרגדיה לאומית, ועל כך אפשר ללמוד עד היום מניתוחים אסטרטגים, מסיפורי מגורשים ומן החיילים עצמם
תרצה הכטר
השאלה העומדת על הפרק אחרי עשור ל"הינתקות" איננה האם רוב הציבור מוכן להודות כיום ששגה לפני עשור כשתמך ב"תוכנית ההינתקות" פרי יוזמתו של ראש הממשלה דאז, אריק שרון? נכון יותר לשאול איך קרה שרוב הציבור לא השתכנע לפני עשור שאין לגרש 10,000 מבתיהם? במה שגו מארגני המחאות כנגד יישום תוכניתו של שרון?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il