X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי: בעידן המודרני יש לקבוע שגם מי שרוכש מוצר לצורך עבודתו נחשב ל"צרכן" לצורך הגשת תביעה ייצוגית, שכן לא ניתן להפריד בין העבודה לחיים הפרטיים
▪  ▪  ▪
פערי כוחות [צילום: איתמר לוין]
שלב א' - שמונה שנים
התביעה המקורית הוגשה בשנת 2005, והוגשה שוב בשנת 2007 עם חקיקת חוק תביעות ייצוגיות. הדיון המקדמי בה - האם בכלל לאשר אותה כייצוגית - מסתיים בשלהי שנת 2015. היא עברה גלגולים שונים, הגיעה לעליון וסבלה מעיכובים בדרך. ואחרי כל זה: החלטה חלקית אחרי שמונה שנים - זה הרבה מעבר לגבולות שיכולים להיחשב איכשהו לסבירים.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל אגמון-גונן, אישרה (יום ד', 11.11.15) להגיש תביעה ייצוגית ב-25 מיליון שקל נגד רכבת ישראל, בשל איחורים שאירעו לפני כעשור.
עו"ד אבנר גבאי ביקש לתבוע את הרכבת בשל איחורים של למעלה מחצי שעה, בטענה שהפיצוי שניתן למי שהחזיקו כרטיס חופשי-חודשי - נסיעת חינם - היה ריק מתוכן, מאחר שממילא יכלו לנסוע ללא הגבלה באותו חודש. עוד טען גבאי, כי רוב הנוסעים כלל לא ידעו על זכותם לקבלת הפיצוי.
את רוב ההחלטה מייחדת אגמון-גונן לדיון בשאלה האם מי שנוסעים ברכבת לצורכי עבודתם (כמו גבאי) הם צרכנים הרוכשים את הכרטיסים לשימושם האישי, שכן החוק מאפשר להגיש תביעה שכזו רק בידי צרכן. מסקנתה של אגמון-גונן היא חיובית, בעיקר לנוכח השינויים הניכרים בסביבת העבודה המודרנית:
"מתן האפשרות ללקוח להגיש תובענות ייצוגיות בעילות שונות בהקשר הצרכני הולמת יותר את העולם של ימינו. ייתכן כי בעבר הייתה חלוקה ברורה יותר בין שימוש עסקי לשימוש אישי. כיום, אנו חיים בעולם משתנה... המחיצות בין העבודה לבית מטשטשות. גם השימושים של מוצרים ושירותים הופכים להיות מעורבים ובלתי ניתנים להפרדה בין שימוש במסגרת העבודה לעומת שימוש פרטי.. לא ניתן עוד לומר מה עיקר ומה טפל. שינויים אלה אכן הביאו להרחבת העילות בגינן ניתן להגיש תובענות ייצוגיות, כאשר מדובר בלקוח, במשתמש הסופי, ללא צורך להבחין עוד לאיזה צורך נעשה השימוש".
לעניין הנסיעה ברכבת אומרת אגמון-גונן, כי גם כאשר זו נעשית לעבודה וממנה - מדובר בשימוש צרכני. "צמצום הגדרת 'צרכן' כך שיוצאו ממנה עובדים הרוכשים שירות במהלך עבודתם, יגביל מעבר לנדרש את ציבור הצרכנים לפי חוק הגנת הצרכן". ההגדרה "צרכן", מוסיפה אגמון-גונן, אינה מתייחסת לשימוש במוצר אלא לפערי הכוחות בין המוכר לרוכש - והללו קיימים גם כאשר הרכישה היא לצורכי עבודה.
הרכבת חויבה בתשלום הוצאות בסך 50,000 שקל. את גבאי ייצג עו"ד ניר מילשטיין, ואת הרכבת - עוה"ד יצחק יונגר ויהונתן דה-שליט.
הרכבת מסרה בתגובה: "פסק הדין אינו מתייחס למציאות כיום אלא לשני מקרים בודדים שאירעו בעבר הרחוק. סוגיית הפיצוי בגין איחור ללקוחות אשר מחזיקים בכרטיס תקופתי, הוסדרה כבר לפני מספר שנים. כרטיס תקופתי חודשי אינו קיים ברכבת מזה שנים, נוהל הפיצוי בו דן בית המשפט בוטל ב-1.11.2013 ובנוהל החדש אין הבחנה בין מחזיק בכרטיס תקופתי לכרטיס אחר".

תאריך:  11/11/2015   |   עודכן:  12/11/2015
+גרמן: דקה של שבת שווה פחות מחיי מצוקה
22:51 11/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חברת הכנסת יעל גרמן טוענת כי "גלישת" שירות התחבורה הציבורית לתוך שבת היא נושא חברתי ולא דתי ולכן על הדתיים לאפשר הפעלת אוטובוסים בשבת  ▪  ועדת הכלכלה תקיים דיון בהפרת הסטטוס-קוו שמבצע משרד התחבורה

הנסיעות בשישי קצר ממשיכות לתוך השבת

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה ייצוגית על איחורים ברכבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הממשלה החליטה ב-2013 לעודד שימוש בתחבורה הציבורית למקומות העבודה ולהקים צוות בין-משרדי    כסף לא היה חסר, אבל מחלוקות בין-משרדי ממשלה וחוסר חשיבה מקדימה גרמו לביטול דה-פקטו של ההחלטה ולקידום אחרת במקום
עידן יוסף
נהגי אוטובוסים בדיון של ועדת המשנה לתחבורה ציבורית: שעות העבודה הארוכות גורמות לנו לעשות את הצרכים בשטח, לא שומרים על תקנת המנוחה ונהגים עובדים חודשיים בחודש    ח"כ חנין: התנאים בלתי אפשריים ולא נשלים אם המצב הזה
עידן יוסף
עד סוף 2015 תתאפשר עלייה מכל דלתות האוטובוס ב-18 קווים עתירי נוסעים בגוש-דן, המהווים כרבע מן הנסיעות במטרופולינים
עידן יוסף
ההוזלה - בעקבות פתיחת קו הרכבת בין באר שבע לאשקלון והניסיון לעודד נוסעים להשתמש יותר ברכבת
עידן יוסף
מבוי סתום במו"מ על הסדרת תנאי העסקת מפעילי הרכבת הקלה, הם יחלו ביום שלישי בצעדים ארגוניים    ההסתדרות: "מדובר בעובדים אחראים הסובלים מתנאי העסקה ירודים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il