המועצה להשכלה גבוהה החליטה (יום ג', 10.11.15) לאמץ את רוח דוח ועדת באב"ד, שהציג מודל לקידום ושיפור איכות ההוראה והערכתה במוסדות להשכלה גבוהה. בשורת ההחלטות ישנה שורת קריטריונים בסיסיים שמחייבים את כל המוסדות, במטרה לקדם את איכות ההוראה. יישומם של הקריטריונים ייבדק אחת לשנה ואי עמידה בהם תחשב להפרה של החלטת המועצה. בנוסף, החליטה המועצה לנסח שורת קריטריונים לתקצוב נוסף של המכללות עם יישומם וכן מענק חד שנתי חד-פעמי למכללות שהדגימו פעולות מיוחדות בתחום שיפור ההוראה ואת יישומן.
התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל בירכה על המהלך אשר מגיע שבועיים בלבד לאחר שאושרה פתיחת מסלולים חדשים, גמישים יותר בפריסתם, עבור הסטודנטים העובדים. ההתאחדות פועלת זה זמן רב, בתוך המל"ג ומחוצה לה, לקידום איכות ההוראה במוסדות להשכלה גבוהה, ולקידום שיטות למידה חדשניות במסגרת תוכנית החומש "השכלה 2020" שנועדה לקדם מטרות אלה ואחרות.
בין השאר המודל שאישרה המל"ג שם דגש על סקר שביעות רצון מהוראה שמועבר לסטודנטים אחת לסמסטר ונותן לממצאיו חשיבות רבה ודורש מהמוסדות להשכלה גבוהה להתייחס אל הממצאים ברצינות רבה ולפעול לפיהם, בין היתר באמצעות תגמול מרצים שיפעלו לשפר את איכות ההוראה שלהם או ששביעות הרצון מהם גבוהה.
יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, גלעד ארדיטי, אמר כי "כסטודנטים חשובה לנו מאוד דרך הלימוד בנוסף לתוכן. אנו שמחים על שינוי הכיוון החשוב שהחליטה עליו המועצה להשכלה גבוהה ועל תקצוב וקביעת תנאי סף לדרך ההוראה. אנחנו כסטודנטים שואפים להתקדם ביחד עם המערכת בנושא ולפתח ולרענן את דרך הלימוד גם בתחום הטכנולוגי. הרצון שלנו הוא לראות יותר ויותר קורסים שהאתגר והעניין בהם הן מבחינת תוכן והן מבחינת איכות הלימוד יתחזקו בצורה דרמטית ואנחנו נמשיך לפעול בנושא".