X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת ממשלתית אישרה תוספת זכויות בנייה של 3,000 דירות בקיבוצים ותיקים ו-1,500 דירות בקיבוצים ליד עזה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הוועדה הממשלתית לנושים תכנוניים עקרוניים אישרה (יום ד', 11.11.15) שתי בקשות שיאפשרו לבנות עוד 4,500 דירות בקיבוצים. הוועדה אישרה את בקשתה של התנועה הקיבוצית לאשר בניית 3,000 דירות ב-21 קיבוצים. כן אושרה בקשתה של התנועה בשם 14 קיבוצים לגבול עזה, לאפשר בניית 1,500 דירות נוספות.
דוגמאות בולטות: קיבוץ מעגן מיכאל יוכל לבנות 900 דירות, במקום 600 לפי האישורים הקודמים. נען יוכל לבנות 800 דירות במקום 600. רמת יוחנן יוכל לבנות 600 דירות במקום 400. הקיבוצים אור הנר, ארז, גבים ונחל עוז, מול עזה, יוכלו לבנות 500 דירות במקום 400.
זכויות הבנייה בקיבוצים נקבעו ב-2005, בנפרד לכל קיבוץ. הן היו אמורות להתעדכן ב-2009, אך הדבר לא נעשה, מסיבות לא ברורות. באחרונה העלה מזכיר התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, את הנושא בפני ראש מטה הדיור, אביגדור יצחקי, וזה נתן אור ירוק לדון בנושא בוועדה. בדיון הוחלט להגדיל את מסגרות הבנייה בקיבוצים שהגיעו לתקרה.
אין פירוש הדבר שאפשר יהיה להתחיל מיד לבנות. ההחלטה תאפשר לקיבוצים להכין תוכניות בניה ולהביאן לאישור הוועדות לתכנון ולבנייה. בנוסף, היקף הבנייה יקבע לפי הביקוש בפועל של קונים-בכוח. הדירות מיועדות לקונים מבחוץ ולבני הדור השני בקיבוצים.
החלטה זו באה בנוסף להחלטה קודמת, השבוע, של הוועדה לקידום הבנייה, שאישרה בניית בית מגורים שלישי בכל יחידת קרקע בת 2.5 דונם של חבר קיבוץ או חבר מושב. עד כה היה מותר לבנות שתי יחידות. על-פי הערכות, תביא ההחלטה לבניית 30,000 דירות, אולם מדובר בתהליך שיארך שנים רבות.

תאריך:  11/11/2015   |   עודכן:  11/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הציבור לווה בחודש שעבר 4.62 מיליארד שקל למימון רכישת דירות    הגידול - 10% לעומת ספטמבר, 32% לעומת אוקטובר אשתקד    בחודשיים האחרונים הצטמקה הפעילות בכ-30%    מכירות שיכון ובינוי ירדו ב-35%
איציק וולף
כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה הסורית דיווחו כי בשעות הבוקר תקפו מטוסי חיל-האוויר הישראלי מטרות צבאיות סמוך לשדה התעופה הלאומי בדמשק
איציק וולף
יו"ר ועדת הכספים פיזר את הישיבה כרבע שעה לאחר שהחלה בשל אי-הסכמות בין סיעות הקואליציה    "אם הקואליציה לא מצליחה להעביר בקולותיה היא, את התקציב הראשון שלה, אולי זה אומר שצריך ללכת לבחירות"
איתמר לוין
מתדיינת שהפסידה בתיק שניהלה השופטת שולמית יעקובוביץ הודיעה לה שבכוונתה להתאבד בעקבות פסק הדין - והורשעה באיומים    ביהמ"ש: איום בהתאבדות הוא בעל פוטנציאל להפחיד את השומע
איתמר לוין
המשטרה חושדת: המנכ"ל הקודם של נתיבי ישראל סייע לבחירתו של מחליפו וקיבל תמורה בעבודות מהחברה    סניגוריתו של ברס: הוא נבחר בידי ועדת איתור ויחסיו עם ויז'ניצר גרועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il