X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היכל שלמה בפנייה לבית המשפט:

ביהכ"נ הגדול בירושלים בקריסה

היכל שלמה מבקש לפרק את העמותה המפעילה את אחד מבתי הכנסת החשובים בעולם, בטענה לחוב של מיליוני שקלים "רשם העמותות מצא ליקויים קשים בפעילות העמותה"
▪  ▪  ▪
חוב דמי חכירה

עמותת היכל שלמה הגישה (12.11.15) לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לפירוק עמותת בית הכנסת הגדול בירושלים ומינוי מפרק זמני לעמותה. שני המוסדות שוכנים בשכנות ברחוב המלך ג'ורג' בעיר.
לדברי היכל שלמה, היא נושה של בית הכנסת הגדול בסכום מהותי, ובית הכנסת לא הצליח למצוא בעצמו פתרון לחובותיו הכבדים. העמותה היא המפעילה של בית הכנסת, מהחשובים ביותר בעולם. היכל שלמה אומר, כי שני הבניינים בנויים על אותה משבצת קרקע הנמצאת בחכירה מרשות מקרקעי ישראל, וכי מאז הקמת בית הכנסת ב-1982 נוהלו הנכסים במשותף והיו קירבה וזהות רבים בין חברי שתי העמותות.
לדברי המבקשת, החיוב בתשלום דמי החכירה התחלק באופן שווה בין שתי העמותות, ואולם התשלום לרמ"י לא בוצע באופן מלא ועל כן החוב הלך ותפח. בעקבות הליך משפטי קודם ובסיומו של גישור נקבע, כי הצדדים ישאו בחוב בחלקים שווים ונקבעה החלוקה ביחס לתשלומי עתיד.
היכל שלמה טוען, כי בית הכנסת לא חתם ביוני 2014 על הסכם התשלומים עם רמ"י, בו נקבע, כי החוב של שתי העמותות יעמוד על 11 מיליון שקל. לדבריו, הוא שילם לרמ"י את התשלום הראשון על-פי ההסכם בסך 4.8 מיליון שקל ומסר לרשות חמישה צ'קים נדחים בגין יתרת התשלום. אולם בית הכנסת לא פרע את חלקו - 2.4 מיליון שקל - ולא הציע פתרון לפרעונו. בגין חוב זה מוגשת בקשת הפירוק.
לדברי היכל שלמה, בית הכנסת הגדול אינו מתכחש לחוב והתנהגות נציגיו מעידה על כך, שהסיבה היחידה לחוסר הפרעון הוא העדר מקורות כספיים. ככל הידוע להיכל שלמה, לבית הכנסת חובות ניכרים והוא מצוי במצב כלכלי קשה.
לכך שהיא איננה נושאת בתשלום חובה הינה בשל היעדר מקורות כספיים. בבקשת הפירוק נאמר כי על-פי הידוע למבקשת לעמותה חובות גדולים מאוד והיא מצויה במצב קשה. עוד מצטט היכל שלמה דוח ביקורת של רשם העמותות ממאי השנה, אשר מצא ליקויים חמורים בהתנהלות בית הכנסת, כולל בניהול הכספי, בהוצאות השכר, בתשלומי טובות הנאה לחברי העמותה ולבני משפחותיהם, בביצוע עסקות עם צדדים קשורים, ובנטילת הלוואות בסכומים גבוהים מאוד ללא הסכמים מסודרים וללא תוכנית פירעון מסודרת.
נוכח האמור, נאמר בבקשה שהוגשה באמצעות עוה"ד בן-ציון ליפשיץ, אברהם אברמן ויוחאי שכטר, דומה שאין חולק שעמותת בית הכנסת מצויה במצב של חדלות פירעון. טרם הוגשה תגובת בית הכנסת.

תאריך:  15/11/2015   |   עודכן:  15/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בריונים תקפו את טכנאי רדיו קול ברמה במהלך שיעורו של הרב יוסף    הראשון לציון המשיך בשיעור כרגיל ותקף את המותקפים: "רשעים מרושעים"
איציק וולף
מנכ"ל מגמה ירוקה, שצו ההרחקה נגדו בוטל: תעצרו את שוד הגז, לא אותנו    דרישת המפגינים - מחיר מקסימום לגז של עד שלושה דולרים ליחידת אנרגיה
איציק וולף
ראש ממשלת צרפת הצהיר כי מדינתו תמשיך לתקוף יעדי דאעש בסוריה ובינתיים עולה ביקורת על מחדלי מערכת הביטחון הצרפתית באיתור המחבלים מראש ובהימנעות מפריצה לזירות הפיגועים
איציק וולף
נשיא המדינה טען בהספד ליעקב ונתנאל ליטמן שנרצחו ביום שישי כי הוא אינו מבחין בין טרור לטרור ונמנע מלציין שהרצח בוצע על-ידי ערבי    נוכחים בהלוויה מחו על כך באופן קולני והפריעו לדבריו עד שהושתקו
הדי כהן
סכום המכירה עומד על כ-67 מיליון דולר    העסקה - על-מנת לעמוד בלוחות הזמנים למכירת המאגרים לצד שלישי כפי שנקבעו במתווה הגז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il