X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר החליט: כל תקציב תוספתי שיינתן לעיר ירושלים מעתה ואילך יטופל ע"י המשרד לענייני ירושלים מן העירייה נמסר: "ירושלים זקוקה לא לקומבינות פוליטיות אלא להתמודדות רצינית"
▪  ▪  ▪
כחלון. "ראיה לאומית כוללת"
ברקת. ראש בראש מול האוצר [צילום: הדס פרוש / פלאש 90]

שר האוצר משה כחלון החליט (יום ב', 16.11.15) כי כל תקציב תוספתי שיינתן לעיר ירושלים מעתה ואילך יטופל ע"י המשרד לענייני ירושלים בראשות השר זאב אלקין, ולא על-ידי העירייה, תוך הקפדה על סדרי עדיפויות שתקבע הממשלה.
ההחלטה התקבלה בפגישה שנערכה במשרד האוצר ובה השתתפו השר כחלון, השר לענייני ירושלים, זאב אלקין, יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, יו"ר ועדת הפנים, דודי אמסלם ובכירי משרד האוצר. מן הצדדים נמסר כי סוכם על גיבוש תוכנית מיידית לסיוע לבעלי העסקים בירושלים לאור המצב בעיר בתקופה האחרונה.
"עיריית ירושלים קיבלה מעל מיליארד שקלים בחמש השנים האחרונות אך לא תמיד הכספים האלה הוקצו למטרות בעלות עדיפות בראיה לאומית כוללת ולא תמיד התבצעה בקרה ראויה על השימוש בהם", נמסר מן האוצר, בביקורת לא מרומזת על העירייה ועל העומד בראשה, ניר ברקת.
ברקת: "כחלון מתנתק מירושלים"
בשבועות האחרונים תקף ברקת את כחלון כמה פעמים, על-רקע דרישה להעניק תקציבים נוספים לירושלים. ברקת דורש מן האוצר להכפיל את "מענק הבירה", שעמד על 440 מיליון שקל. במכתב ששלח לפני שבועיים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולכחלון, דרש ברקת תוספת שנתית של 400 מיליון שקל בשלוש שנים הקרובות, כך שהמענק יעמוד על כ-1.6 מיליארד שקל עד שנת 2018, במטרה לצמצם את הפער בין ירושלים ובין 15 הערים החזקות, זאת לצד דרישת 50 מיליון שקל לסיוע לעסקים שנפגעו מהמצב הביטחוני. יש הטוענים, כי הרקע למאבק הוא רצונו של ברקת להיכנס לזירה הפוליטית הארצית, ומיצובו מול כחלון הוא חלק מן האסטרטגיה לכך.
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "ירושלים זקוקה לא לקומבינות פוליטיות אלא להתמודדות רצינית עם אתגרי הביטחון והצמיחה. טרם שמענו התחייבות ברורה ופומבית על הקיפי התקציבים שיועברו לחיזוק הביטחון, החינוך, הרווחה, הסוחרים ומוסדות התרבות בירושלים. הציבור מצפה ששר האוצר יודיע בפומבי על ביטול גזירות כחלון לירושלים, שיביאו לקיצוצים קשים ויפגעו בתושבי העיר, בסוחרים ובאינטרס הלאומי של מדינת ישראל.
אנו קוראים לשר כחלון להפסיק להתנתק מירושלים, להעביר תקציבים לחיזוקה של בירת ישראל ולשים אותה מעל כל מחלוקת ועניינים אישיים. המחאה תימשך ותוחרף עד שירושלים תקבל את התקציב הראוי לה".
במקביל, מאות סוחרים, חברי מועצת העיר ועובדי עירייה הפגינו הבוקר בקריית הממשלה, לצד עשרות משאיות אשפה, נגד הטענות על "גזירות כחלון".

תאריך:  16/11/2015   |   עודכן:  16/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כחלון עוקף את ברקת: תקציבים לירושלים - לאלקין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"אם המועצה הארצית מקבלת החלטה שאיננה נכונה מבחינה משפטית, ולא אגיב עלה - אחטא בתפקידי"
עידן יוסף
משרד התחבורה וחברת יפה נוף השהו את ביטול השימוש במזומן בתחבורה ציבורית בחיפה בעקבות עתירה מנהלית של תושב העיר    התברר כי הניסיון לבצע את השינוי נעשה ללא חתימת השר כמתחייב בחוק
עופר וולפסון
החברה קיבלה פטנט לטכנולוגיה המאפשרת את שליפת סיכת העכביש שלה ללא נזק לרקמה
יפעת גדות
צעד ראשון בדרך לפירוק מונופולים בשוק הפסולת במטרה להוזיל את העלויות המושתות על הציבור    ועדת המחירים המשותפת של המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר תבחן פיקוח על מחירי פינוי וטיפול בפסולת העירונית ופתיחת השוק לתחרות
עופר וולפסון
הסתכמו ב-320 מיליון שקל    הרווח הנקי ברבעון: 42 מיליון שקל - בדומה לאשתקד    מספר הכרטיסים החוץ בנקאיים גדל ב-6% ל-870 אלף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il