חברת התשתיות אליקים בן-ארי תובעת (10.11.15) מנתיבי איילון 19.3 מיליון שקל, בטענה לכשלים חמורים בתכנון ובביצוע של הפרויקט לביצוע הפרדה מפלסית בין הכביש למסילת הברזל בדרך גד פינשטיין ברחובות.
בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר, כי, במסגרת הפרויקט היה על התובעת להקים גשר באורך של 114 מטרים לאורך דרך גד פינשטיין, לבנות מחלף לעלייה ולירידה מן הגשר, להרחיב את דרך גד פינשטיין, דרך ששת הימים ודרך הים לכבישים דו-מסלוליים ולהסדיר כביש עוקף בשכונת "רחובות ההולנדית".
בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אמתי נדר, נאמר, כי הפרויקט מצוי בשטח עירוני ולפיכך קיימות בו תשתיות תת-קרקעיות מרובות, וישנם בעלי עניין רבים אשר יש צורך באישוריהם על-מנת לבצעו. לטענת התובעת, נתיבי איילון כשלה באופן מחפיר בתכנון הפרויקט, בין היתר בכך שלא ביצעה תיאום מפורט עם עיריית רחובות,
רכבת ישראל ובעלי עניין נוספים שיש צורך באישוריהם לביצוע הפרויקט, ושעה שלא ביררו מבעוד מועד את מיקומן המדויק של התשתיות התת-קרקעיות. הדבר חייב את מתכנני נתיבי איילון לחזור לשולחן השרטוט ולתקן את התוכניות המאושרות במהלך ביצוע הפרויקט.
לדברי התובעת, לאחר שנתגלו מחדלי התכנון ניסו הנתבעת והפועלים מטעמה להפיל את מחדליהם על כתפיה, בטענה שהיא כביכול אינה מבינה את המשמעויות של עבודה במתחם עירוני. כשלים אלה, נאמר בתביעה, גרמו לעיכובים משמעותיים בביצוע הפרויקט, כך ששני שלביו הראשונים התארכו 20 חודש במקום עשרה. לדברי התובעת, נזקיה הולכים וגדלים בביצוע השלב השלישי של הפרויקט. טרם הוגש כתב הגנה.