X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה: הרשות פטרה כלאחר יד נושאי משרה בשלד בורסאי מאחריות לאי פרסום מידע חיוני על עסקה למכירתו, והאשימה רק את מי שמסר להם את המידע
▪  ▪  ▪
אופיר-תום. ביקורת על הרשות [צילום: פלאש 90]

רשות ניירות ערך נהגה באכיפה בררנית פסולה, כאשר נקטה בהליך מינהלי רק נגד מי שנשאו באחריות חלקית לדיווח מטעה ולא נגד מי שנשאו באחריות העיקרית לקיומו. כך קבעה ועדת האכיפה המינהלית בראשות השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום.
ההליך נגע לדיווחים סביב רכישת השלד הבורסאי דניאל ב.ש החזקות, שהיה בבעלות אנשי הפיננסים רועי גיל ואיתן אלדר, ונמכר בפברואר 2013 לחברת ג'רוסלם השקעות בטכנולוגיות. גיל היה יו"ר החברה הנמכרת וגלי ליברמן הייתה המנכ"ל שלה. ההליך המינהלי ננקט נגד היו"ר והמנכ"ל של ג'רוסלם, שמואל הכהן וצביקה בן-פורת, ונגד החברה עצמה.
הרשות טענה כי שלושה דיווחים שהוציאה החברה בנוגע למכירתה היו מטעים, שכן לא נכללו בהם פרטים מהותיים בנוגע לאישור העסקה. אולם למרות שגיל וליברמן היו עדיין נושאי משרה בחברה בעת פרסום שני הדוחות הראשונים, נקטה הרשות בהליך המינהלי לגבי כל שלושת הדוחות רק כלפי הכהן ובן-פורת, בנימוק שהם אשר העבירו לגיל וליברמן את המידע שפרסמו.
ועדת האכיפה דחתה קו זה של הרשות וקבעה, שהנושא באחריות לדיווח הוא מי שחתום עליו. "לא די היה במעורבות המתוארת של המשיבים כדי להטיל עליהם אחריות להפרות נשוא דוח ההשלמה. הייתה זו חובת המנהלים היוצאים, בעלי השליטה הקודמים, לחקור במידע שהונח בפניהם, כדי להשתכנע כי אומנם הדוח שהגישו, לא כלל כל פרט מטעה או חסר, שהיה חשוב לציבור המשקיעים. מן הראיות שבפנינו עלה, כי בעלי השליטה הקודמים לא עשו כן", אומרת הוועדה.
"קשה להבין מה ראתה הרשות להימנע מלבחון עד תום את אחריותם הנחזית של חותמי הדוחות הללו לדיווחי האמת של החברה, ומה ראתה לפוטרם כמו כלאחר יד, מכל אחריות לדיווח אמת שהייתה מצופה מנושאי משרה כמותם, ובמיוחד בהיותם גם בעלי שליטה בחברה", מוסיפה הוועדה.
"לא ייתכנו קיצורי דרך"
הוועדה גם קובעת עקרונית, כי חובות הדיווח החלות על חברה בורסאית, חלות גם על שלד בורסאי במהלך מכירתו: "אין ולא ייתכנו קיצורי דרך בכל הנוגע לחובות הדיווח החלות על החברה הציבורית, קרי, הדיווח על כל מידע שהוא מהותי לציבור המשקיעים והנוגע לתהליך מכירת השלד הבורסאי.
"המדובר הוא במידע על-אודות 'החברה החדשה' שנוצרה בן לילה, עם הזרמת נכסי רוכש השלד הבורסאי אליה; מידע שהינו חשוב לציבור המשקיעים אשר נותר לכוד בשלד הבורסאי, בעת שבוצעה בו העברת שליטה, ואשר לעיתים, כמו במקרה דנן, נאלץ לדלדל את אחזקותיו בעקבות הקצאת המניות לבעל השליטה החדש, חלף הפעילות והנכסים אותם העביר לחברה הציבורית".
הוועדה הטילה על החברה קנס של 400,000 שקל, הכהן ישלם 150,000 שקל ובן-פורת - 100,000 שקל. בוועדה ישבו גם עוה"ד אייל נייגר ורוני טלמור. את הרשות ייצגה עו"ד אילנה מודעי, ואת החברה ומנהליה - עוה"ד אמיר שרף ו-ורד פיליכובסקי. ההחלטה ניתנה ב-17.9.15 ושוחררה לפרסום כעבור חודשיים (17.11.15).

תאריך:  17/11/2015   |   עודכן:  17/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברכה אופיר-תום
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
המטרה: לשלבם בצי הרכב של כוחות הביטחון, ההצלה והכבאות
מחלקה ראשונה
פרסמה רשמית כי התרסקות המטוס נגרמה עקב פעולת טרור    פוטין: "נרדוף את האחראים ונעניש אותם, ונגביר את פעולותינו בסוריה"
איתמר לוין
בית הדין לעבודה חייב את קדימה לשלם 850,000 שקל לגזבר לשעבר, יצחק חדד, בשל פיטוריו הפגומים    מצביע על שורה של ליקויים בתחומי הכספים והניהול במפלגה בתקופתה של לבני
מירב ארד
המיזוג יצור את חברת המלונאות הגדולה ביותר בעולם    ברשותה יהיו יותר מ-5,500 מלונות ויותר מ-1.1 מיליון חדרים
איתמר לוין
תובעת 23,000 שקל משלושה צעירים שיידו אבנים על הרכבת הקלה בירושלים באוקטובר 2014, לאחר שהודו והורשעו במעשיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il