X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רו"ח יצחק חדד חשוד במעילה של מאות אלפי שקלים בכספי המפלגה החקירה נפתחה לאחר שלבני הורתה להגיש תלונה למשטרה בעקבות בדיקה של מבקר המדינה והמבקר הפנימי של קדימה
▪  ▪  ▪
חדד. זומן לשימוע [צילום: מן הטלוויזיה]

+ לבני מיהרה להיפטר מהגזבר
פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) זימנה לשימוע את גזבר קדימה לשעבר, רו"ח יצחק חדד, החשוד במעילה בכספי המפלגה. לאחר השימוע, אם יבקש חדד לערוך אותו, יוחלט סופית האם להעמידו לדין.
חדד נעצר באוקטובר 2011 בעקבות תלונה שהגישה נגדו קדימה בהנחיית יו"ר המפלגה דאז, ח"כ ציפי לבני. המשטרה ייחסה לו מירמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, גניבה בידי מנהל והלבנת הון. על-פי החשד שהוצג אז לבית המשפט, חדד מעל בכספים שהיו אמורים להיות משולמים - באמצעות חברה שהקים מקורבו, רו"ח מוטי מימון - למס הכנסה ולפעילים ועובדים, שנשכרו לאייש את הקלפיות בבחירות 2009.
התלונה הוגשה לאחר שקדימה קיבלה בחודש שלפני כן את טיוטת דוח מבקר המדינה דאז, מיכה לינדנשטראוס, שהצביעה על ליקויים קשים בניהולה הכספי. לבני הנחתה את המבקר הפנימי של קדימה, רו"ח יהודה ברלב, לבחון את ממצאי מבקר המדינה. בעקבות ממצאיו של ברלב הורתה לבני ליועץ המשפטי של קדימה, עו"ד איתן הברמן, להגיש את התלונה למשטרה.
בשנים שחלפו מנהל חדד מאבק ארוך נגד קדימה ולבני באופן אישי, בו העלה שורה ארוכה של טענות קשות נגדם. בין היתר, הוא הגיש נגד לבני קובלנה פלילית פרטית בטענה ללשון הרע.

תאריך:  17/11/2015   |   עודכן:  17/11/2015
לבני מיהרה להיפטר מהגזבר

חדד. פעל בניגוד עניינים
מפלגת קדימה בראשותה של ציפי לבני מיהרה להיפטר מן הגזבר, רו"ח יצחק חדד, בעקבות דוח מבקר המדינה על הליקויים בהתנהלותה הכספית למרות שהוא לא נשא לבדו באחריות לליקויים אלו. כך קובעת (16.11.15) שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, אריאלה גילצר-כץ, שקיבלה את רוב תביעתו של חדד נגד קדימה.
גילצר-כץ אומרת כי קדימה מיהרה להתלונן במשטרה נגד חדד לאחר שקיבלה בנובמבר 2011 את טיוטת דוח המבקר. בעקבות התלונה נעצר חדד לשבוע ולקה בליבו, אך עד היום לא הוגש כתב אישום נגדו. לבני עצמה פיטרה את חדד, בהליך לגביו קובע בית הדין שהוא היה בלתי תקין, גם משום שלא התבקשה תגובתו של חדד לדוח הפנימי הביא לפיטוריו וגם משום שנעשה ללא שימוע.
עוד נקבע, כי הדוח שהכין המבקר הפנימי של קדימה, רו"ח יהודה ברלב, התמקד באופן מגמתי בפעילותו של חדד, ובכך הסיטה קדימה עליו את האחריות הבלעדית לליקויים שהעלה מבקר המדינה. חדד נפל קורבן לקדימה בעקבות דוח ברלב, אם כי היה לו חלק בכך בהתנהלותו הבלתי-תקינה. בין היתר התברר, כי משרדו הפרטי של חדד סיפק לקדימה שירותי עיבוד משכורות, ולמרות שהדבר נעשה בידיעת המפלגה - מדובר בניגוד עניינים.
גילצר-כץ קבעה, כי חדד פעל בניגוד עניינים בעיקר כאשר ניהל קשרים עסקיים פרטיים עם רו"ח מוטי מימון, שסיפק במקביל לקדימה שירותי הנפקת צ'קים ותשלומים לפעיליה - בעסקה שבה היה חדד עצמו מעורב. חדד גם היה מעורב במתן בונוס לחברה אחרת שבבעלות מימון, אשר סיפקה לקדימה ציוד משרדי. שתי החברות, מציינת גילצר-כץ, נבחרו ללא מכרז וההתקשרויות עימן נעשו על סמך הצעות מחיר שהגישו.
גילצר-כץ מוסיפה, שיש מקום לפגם בכך שלחדד ולבכירים אחרים בקדימה הובטחו בונוסים של עשרות אלפי שקלים בהתאם להצלחתה של המפלגה בבחירות לכנסת ה-17. היא מעירה, כי ייתכן שיש מקום להטיל פיקוח ממלכתי על הסכמי השכר של בכירי המפלגות, הממומנות מכספי ציבור, כדי למנוע חריגות שכאלו.
גילצר-כץ קבעה, כי בניגוד לטענת קדימה - התקיימו יחסי עובד-מעביד בינה לבין חדד, גם אם האחרון פעל במקביל בהיקף קטן כרואה חשבון עצמאי. קדימה חויבה לשלם לחדד 850,000 שקל (פיצויי פיטורים, פיצויים על פיטורים שלא כדין, שכרו לשנת 2012 וחלק הודעה מוקדמת), וכן הוצאות בסך 32,000 שקל. שאר חלקי תביעתו של חדד נדחו, בין היתר משום שמדובר היה ברכיבי שכר בלתי סבירים.
נציגי הציבור מוחמד מנסור ואברהם גלאי הסכימו עם גילצר-כץ. את חדד ייצגה עו"ד שלומית ארליך, ואת קדימה - עו"ד חיים כהן.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שימוע לגזבר קדימה לשעבר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא הבנתי
שוקה מועדת הבית  |  17/11/15 16:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
אליקים בן-ארי תובעת מנתיבי איילון 19.3 מיליון שקל בטענה לכשלים קשים בתכנון ובביצוע של הפרדת כביש-מסילה ברחובות
יצחק דנון
החברה המפעילה את המתחם הצלבני במצודה תובעת 7 מיליון שקל מהחברה לפיתוח עכו העתיקה, בטענה שהפרה את החוזה ביניהן
יצחק דנון
ויקטוריה פטרובסקי ומיכאל לרנר תובעים מ-רלף ויינטרוב 4.55 מיליון שקל בטענה שתיווכו ברכישת נכס יוקרה בשכונת ימין משה
יצחק דנון
העמותה טוענת שלא ניתן לאשר במסלול הותמ"ל את התוכניות לבניית 12,000 יחידות דיור של שטחם של הבסיסים הצבאיים במתחם תל השומר
יצחק דנון
קובע שלעובדים אין עילה לשבות בעקבות סכסוך העבודה שהכריזו בחודש שעבר, בשל מחלוקות על עתיד השטח המערבי של הנמל ומינוי נציגיהם לדירקטוריון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il