X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנק מזרחי-טיפחות קיבל אישור לגייס אג"ח עם מנגנון זה, בדומה לנהוג בעולם בנקים נוספים צפויים להנפיק בקרוב אג"ח נוספות מסוג זה האג"ח מציע פרמיה גבוהה יותר תמורת סיכון גדול יותר, ותוגבל אפשרות ההשקעה בו ע"י משקי בית
▪  ▪  ▪
הפסדים במקרה של הידרדרות מצב הבנק [צילום: פלאש 90]

הפיקוח על הבנקים אישר לראשונה לבנק בישראל (בנק מזרחי-טפחות בע"מ) לגייס אגרות חוב עם מנגנון ספיגת הפסדים, אשר יוכרו כהון רגולטורי רובד שני של הבנק. אגרות החוב יונפקו בהנפקה פרטית עבור גופי השקעה.
ספיגת ההפסדים באגרות החוב שאושרו תיעשה במקרה בו יחס הון הליבה של הבנק ירד מתחת לסף שנקבע מראש (5%), או במקרה שהמפקח על הבנקים הורה על כך, לנוכח הדרדרות חמורה במצבו של הבנק וחשש ליציבותו. במקרים אלה תבוצע מחיקה מלאה או חלקית של אגרות החוב. בהמשך הבנק יוכל לפעול להחזרת החוב או חלקו, אם מצבו ישתפר משמעותית בשנים שלאחר האירוע, לפי תנאי ההנפקה.
האישור פותח אפשרות לבנקים נוספים להנפיק אגרות חוב מסוג זה, הכוללות מנגנונים דומים או שונים לספיגת הפסדים.
הדרישה להוספת מנגנון לספיגת הפסדים באגרות חוב הנכללות בהון הרגולטורי של בנקים (מקובל בעולם לכנות אג"ח מסוג זה אג"ח עם המרה מותנית COCO - Contingent convertibles) מקורה בסטנדרט הבינלאומי והינה אחד מהלקחים שהופקו בעקבות המשבר הפיננסי האחרון. אג"ח מסוג זה פועלות לחיזוק הונם ויציבותם של בנקים בשעת משבר ולצמצום משמעותי של החשש לכשל.
בהתאם לסטנדרט הבינלאומי, המכונה באזל 3, ספיגת ההפסדים במכשירים אלו נעשית על-ידי המרה כפויה של אגרות החוב למניות או מחיקתן, בהתקיים תנאים כאמור המבטאים הדרדרות חמורה במצב הבנק המנפיק.
בשל האפשרות שהמשקיעים יספגו הפסדים משמעותיים בתנאים מסוימים, פועל הפיקוח על הבנקים, בשיתוף עם הרשות לני"ע והבורסה, להגביל את אפשרות ההשקעה בהם על-ידי משקי בית ומשקיעים קטנים אחרים.
נייר ערך עם המרה מותנית הוא אגרת חוב שלפי תנאיה, בעת התממשות אירוע ספציפי שהוגדר מראש (אירוע מכונן, trigger event), היא עוברת שינויים שמביאים לכך שמחזיק נייר הערך משתתף בהפסדים שנגרמו לבנק. ההשתתפות בהפסדים יכולה להתבצע ע"י המרת האג"ח למניות, לפי שער המרה שנקבע בהסכם, או ע"י מחיקה של קרן האג"ח, בחלקה או במלואה, באופן קבוע או זמני, הכל לפי תנאי ההסכם. הסיכון לספיגת ההפסדים משתקף בפרמיית הסיכון של אג"ח מסוג זה, שהיא גבוהה מאשר באג"ח רגילה. בעולם נמצא שפרמיית הסיכון של בנקים שהנפיקו אגרות חוב מסוג זה ירדה (כפי שניכר במרווחי ה-CDS) במקביל לירידת הסיכון במערכות הבנקאות במדינות השונות.

תאריך:  18/11/2015   |   עודכן:  18/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה: אג"ח בנקאי עם מנגנון ספיגת הפסדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מתווה ההבנות כולל הסכמה על תקציב הביטחון לשנים 2015-2020    מודל הפנסיה של פורשי הקבע יכלול מנגנוני בקרה ושכר חיילי החובה יעלה במקביל לקיצור שירותם
מחלקה ראשונה
הגיע לקיצו העימות הצבאי הראשון בין חיילי ארצות הברית לחיילי הצבא העממי של צפון וייטנאם ולוחמים של הוייטקונג, במהלך מלחמת וייטנאם
אלעזר לוין
174 קונים חדשים ו-96 דיירים ותיקים נכנסים לדירותיהם, במגדלים בני 270 דירות, בנווה שרת    היזמים, חברות אשלי ואפריון, מכרו את 174 הדירות בכ-400 מיליון שקל, כולל פנטהאוז ב-6.3 מיליון שקל    "הקונים הרוויחו 700 אלף שקל"
אלעזר לוין
אמורה לפרסם מחדש בימים הקרובים את המכרז למכירת מגרשים לבניית מאות דירות ברמת שלמה, ירושלים   המכרזים הוקפאו לפני 19 חודש בגלל לחץ מדיני    עם זאת, היקף המכרזים הוקטן מ-600 ל-436 דירות
אלעזר לוין
לאחר העלאת מס הרכישה, ירד חלקם בשוק ל-17%    האוצר: ל-9% מאזרחי ישראל יש דירה שניה - אחוז ללא תקדים בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il