X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אין שינוי מהותי בתוכניות הבנייה -שלושה מגדלים, 453 דירות, מסחר ופארק המגדלים יהיו "מתעקלים" ולא מלבניים הצורה האדריכלית של המגדלים תשתנה בין הבעלים: משפחת עו"ד גולדברג, עיריית תל אביב, רשות מקרקעי ישראל וכ-200 בעלים ויורשים
▪  ▪  ▪
כיכר המדינה. בנייה חדשה בקרוב [צילום: הדס פרוש / פלאש 90]

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב אישרה (יום ד, 18.11.15) את התוכנית האדריכלית לבנייה בכיכר המדינה בעיר. אין שינוי בפרטים העיקריים, ובראשם שלושה מגדלים בני 40 קומות, ובכולם יחד 453 דירות. השינוי העיקרי הוא בצורת המגדלים, שלא היו מלבניים, כמקובל, אלא "מתעקלים", על-פי תכנון של משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון.
התוכנית הסופית מדברת על בניין בן 4 קומות, ליד המגדלים, ובו קומה מסחרית ושלוש קומות לצרכי ציבור. על-פי החלטת העירייה. השטח המסחרי הכולל יהיה כ-5,000 מ"ר.
סביב שלושת המגדלים יהיה שביל רב-תכליתי, ברוחב 18 מטר, המיועד לצרכים מגוונים, אך לא לכלי רכב: מדרכה, שני שבילי אופנים, שביל ריצה, פינות מנוחה ושטח ירוק.
שטחה הכולל של הכיכר הוא 77 דונם. המגדלים יבנו על 29 דונם, עוד 9 דונם יוקצו לדרכים, והיתרה שטחים ציבוריים, כולל פארק.
בין הבעלים: משפחת גולדברג, העירייה, רמ"י
הבעלות על כיכר המדינה מפוצלת, וזו אחת הסיבות לשנים הרבות שבהם דנים ודנים ולא מחליטים סופית. גם היום, אין לדעת מתי תתחיל הבנייה. רוב הקרקע בבעלות כ-200 בעלים פרטיים, רובם יורשים. הם הקימו חברה בשם "ועד בעלי המגרשים בכיכר המדינה", המטפלת בקידום הבינוי. חברה זו היא שפרסמה מכרז לבחירת האדריכלית, ויסקי-מור זכו.
בין הבעלים של כיכר המדינה - משפחת עו"ד אמנון גולדברג המנוח (משרד עורכי הדין בשליטת המשפחה הוא עורך הדין של חברת הוועד), נחום מנדלבוים, רפי בן יעקב, דני גולדשמיד (יו"ר חברת הועד) ורבים אחרים. בנוסף, גם לעיריית תל אביב ולרשות מקרקעי ישראל יש מגרשים בכיכר.
פעם היו רק 20 בעלים
הכיכר היתיה בעבר בבעלות חברה בשם "שיכון עממי". ב-1942 רכשו 20 איש את הבעלות על הכיכר, ששוויה היה נמוך מאוד בזמנו, וכיום היא נחשבת לאחת הקרקעות היקרות ביותר בתל אביב. ובמדינה. 20 המשקיעים הפכו לכ-200 ויותר, בעיקר כתוצאה מפטירות, ירושות וצוואות.
תוכניות הבינוי עברו ב-35 השנים האחרונות גלגולים רבים. פעם דובר על בנית מלון. אחר כך הציע האדריכל הברזילאי הידוע אוסקר נימאייר תוכנית לבניית מגדלים למגורים, המהווה בסיס רעיוני לכל התוכניות הבאות. מספר הדירות וגובה המגדלים השתנו מתוכנית לתוכנית. התוכניות וקצב האישורים נדונו בעבר גם בבית המשפט העליון, אך דבר לא הביא לסיום הדיונים, ההחלטות והאישורים.
פעם הועלתה הצעה להפקיע את הקרקע מהבעלים הפרטיים כדי להאיץ את התכנון והבניה, אך ההצעה נפלה. רעיון אחר היה לבנות כביש צפון-דרום (רחוב ויצמן) מתחת לכיכר. עד לפני כמה שנים דובר על מגדלים בני 25 קומות, ובהם 387 דירות; לפני כשנתיים נקבע סופית (?) שהמגדלים יהיו בני 40 קומות, ובהם 453 דירות. גם גורלם של השטחים הציבוריים ידע שינויים, למשל האם יהיה פארק, ומה גודלו, והאם יהוו שטחים מסחריים וכמה. השכנים מסביב מתנגדים, כי המגדלים יסתירו להם את הנוף. מדי פעם מבטיחים בעירייה כי "עוד מעט בונים", אך עד היום אין אור ירוק סופי.

תאריך:  19/11/2015   |   עודכן:  19/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה התוכנית האדריכלית לכיכר המדינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
הרווח ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-407 מיליון שקל    עלייה של כ-16.6% נרשמה בהכנסות שהסתכמו בכ-2.60 מיליארד שקל    דודו מזרחי, משנה למנכ"ל ומנהל כספים ראשי: "בזק ממשיכה להציג תוצאות עסקיות חזקות על-אף התחרות הגוברת בכל תחומי פעילותה"
הלל קורן
ההכנסות מריבית נטו הסתכמו ב-1.875 מיליארד שקל    התשואה על ההון: 10.4%; הלימות הון רובד 1: 9.3%    נפילה של 36% ברווחי הבנק הבינלאומי; ירידה של 18% ברווחי דיסקונט
עידן יוסף
יואב קיש מציע מתווה חלופי לחוק שיובא לדיון בוועדת חוץ וביטחון    היועצת המשפטית של הוועדה פרסמה חוות דעת שקובעת: קיימים קשיים משפטיים בתיקון החוק
איתמר לוין
אמיר טען שפרטיותה של צעירה לא נפגעה בצורה חמורה כאשר צולמה בסתר בעת קיום יחסי מין והסרטון הועבר לחבריה, משום שהסכימה לאותם יחסים
איתמר לוין
המחוזי בירושלים: תקופת אשפוזו של עבריין חולה נפש חייבת להיות זהה לעונש המירבי על העבירה שביצע    המחוזי בחיפה: לבית המשפט יש שיקול דעת בקביעת אורך התקופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il