X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד סיני אליאס יקבל 2.8 מיליון שקל ולקוחו יקבל עוד 400,000 שקל בפשרה בתביעה נגזרת נגד אי.די.בי ובכיריה - למרות שהשיגו לחברה רק 2%-4% מהסכום שתבעו
▪  ▪  ▪
תביעה על מכירת ישראייר

מגיש תביעה נגזרת ובא-כוחו יקבלו 700,000 דולר, למרות שהשיגו לחברה בשמה תבעו רק 2.1 מיליון דולר נוספים. בסך-הכל השיגו התובע ועורך דינו 4% מהסכום המירבי אותו ביקשו לתבוע, ולמרות זאת יקבלו סכום ניכר לכיסיהם.
רו"ח ישראל בן-יורם הגיש, באמצעות עו"ד סיני אליאס, בקשה לתביעה נגזרת נגד קבוצת אי.די.בי ובכיריה בתקופת נוחי דנקנר. בין היתר הוא ביקש לתבוע את דנקנר, רפי ביסקר, אבי פישר, אלי כהן, חיים גבריאלי, אברהם לבנת, צבי לבנת, שי לבנת, יצחק מנור, עמוס מלכא ואירית איזקסון.
הבקשה עסקה ברכישת מניותיה של חברת גנדן תיירות ותעופה - בעלת השליטה בחברת ישראייר, שהייתה בבעלות דנקנר - בידי אי.די.בי פיתוח. בן-יורם טען, כי בעסקה שוחרר דנקנר מערבויות בשווי עשרות מיליוני דולרים וגרם לאי.די.בי פיתוח נזקים אותם אמד ב-480-210 מיליון שקל - הסכום אותו ביקש לחייב את הנתבעים להחזיר לקופתה של אי.די.בי.
סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב בדימוס, עודד מודריק, אישר (יום ד', 18.11.15) את הסכם הפשרה אליו הגיעו הצדדים. נקבע בו, כי כלל ביטוח - שביטחה את נושאי המשרה באי.די.בי - תשלם לאי.די.בי פיתוח 2.8 מיליון דולר. בן-יורם נימק את הסכמתו להסדר בכך שהשליטה באי.די.בי נמצאת כיום בידי אדוארדו אלשטיין, כל הנתבעים עזבו את הקונצרן ומנהליה הנוכחיים של אי.די.בי פיתוח ממליצים לאשר את ההסכם.
עוד נקבע, כי אליאס יקבל 21.5% מתוך סכום הפשרה - דהיינו 600,000 דולר - ואילו בן-יורם יקבל 3.5%, שהם 100,000 דולר. משמעות הדבר היא, כי אי.די.בי פיתוח - בשמה ועבורה הוגשה התביעה - תקבל רק 2.1 מיליון דולר, שהם 4% מהרף התחתון של התביעה הנגזרת ו2% בלבד מהרף העליון שלה.
מודריק אישר את שכר הטירחה של אליאס ואת הגמול של בן-יורם, למרות שציין שהם מצויים ברף הגבוה של השכר המקובל, באומרו: "אינני סבור כי יכולה להיות מחלוקת על כך שהצדדים הקדישו ממיטב מרצם וזמנם לניהול ההליך וגילו יוזמה לכל אורכו. עדות לכך ניתן למצוא במסמכים עבי הכרס שהוגשו לבית המשפט, חוות הדעת המקצועיות שליוו את כתבי הטענות וכן במספר ימי ההוכחות שכבר התקיימו ואפילו במספר הבקשות אשר הוגשו לתיק בית המשפט. אני אף ער לעובדה כי ההמלצות לגמול ושכר טירחה, גובשו בעצה אחת עם פיתוח וכי האחרונה הסכימה להפחתת הסכומים מהכספים המגיעים לה על-פי ההסדר".
מודריק לא ציין, כי הסכום שתקבל אי.די.בי הוא חלק קטן ביותר מסכום התביעה המקורי (אותו כלל אינו מזכיר בפסק דינו). הפרשים עצומים אלו מעלים את האפשרות שהתביעה הייתה מוגזמת ביותר מלכתחילה, או שהסדר הפשרה מיטיב בעיקר עם התובע ובא-כוחו, ופחות עם אי.די.בי ובעלי מניותיה.

תאריך:  19/11/2015   |   עודכן:  19/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המרוויחים בנגזרת: התובע ולקוחו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תביעות ייצוגיות הן חרפה מוסרית
שאול א.  |  19/11/15 15:46
 
- זו לא תביעה ייצוגית ל"ת
תקרא שוב  |  19/11/15 17:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
החברה גבתה ממנוייה העסקיים רק מחצית התשלום עבור הוספת מספרי מנויים נוספים, והתנתה כי תגבה את המחצית הנותרת, אם המנויים יינטשו אותה    בכך יצרה ללקוחותיה מצג של חסם יציאה
יצחק דנון
זיו רון נדיבי, אורן המפל וישראל שפיר תובעים את משה שטרית, שותפם לחברה ימאסי המפתחת אפליקציה למסירת מידע בזמן אמת לטייסים
יצחק דנון
כתב אישום נגד אישה המואשמת שקיבלה במרמה מבנק לאומי 600,000 שקל, באמצעות דוא"ל מזויף שהתיימר להיות הוראות מבנק נורבגי
אלעזר לוין
אין שינוי מהותי בתוכניות הבנייה -שלושה מגדלים, 453 דירות, מסחר ופארק    המגדלים יהיו "מתעקלים" ולא מלבניים    הצורה האדריכלית של המגדלים תשתנה    בין הבעלים: משפחת עו"ד גולדברג, עיריית תל אביב, רשות מקרקעי ישראל וכ-200 בעלים ויורשים
מחלקה ראשונה
הרווח ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-407 מיליון שקל    עלייה של כ-16.6% נרשמה בהכנסות שהסתכמו בכ-2.60 מיליארד שקל    דודו מזרחי, משנה למנכ"ל ומנהל כספים ראשי: "בזק ממשיכה להציג תוצאות עסקיות חזקות על-אף התחרות הגוברת בכל תחומי פעילותה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il