X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההסכם, שיכלול גם פרק בתחום השירותים, יהווה מקפצה נוספת עבור חברות ישראליות בתחומי השירותים שיוכלו להשתלב בפעילות המדינה יישום ההסכם - סוף 2016
▪  ▪  ▪
פנמה. מגזר שירותים מפותח [צילום: אינדקס מדיה]

הושלם המשא-ומתן עם פנמה להסכם סחר חופשי: משלחת מישראל בראשות מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה קיימה בשבוע החולף (16-19.11) בפנמה סיטי את הסבב הרביעי במו"מ על הסכם סחר חופשי בין המדינות, והצליחה לגשר על הפערים בין הצדדים, ולהשלים אותו.
פנמה חתומה על הסכמי סחר חופשי עם מדינות רבות, ביניהן ארה"ב, האיחוד האירופי, קנדה, מדינות אפט"א, סינגפור, טאיוואן, פרו, קולומביה, צ'ילה ומקסיקו. הסכם סחר חופשי עם פנמה ישווה את מעמדה של ישראל, בהיבטים הנוגעים להטבות בסחר, למדינות אלה.
ההסכם, שיכלול גם פרק בתחום השירותים, יהווה מקפצה נוספת עבור חברות ישראליות בתחומי השירותים (תחום המהווה כ-30% מכלל היצוא הישראלי) שיוכלו להשתלב בפעילות המדינה - בדגש על תוכנה, תקשורת, אבטחת מידע, הנדסה ומו"פ - ובכך יאפשר מימוש הפוטנציאל הטמון בשוק זה ובשווקים שבסביבתו.
בסבב השיחות האחרון התכנסו מספר קבוצות עבודה שדנו בין היתר בנושאים הבאים: גישה לשווקים, מכס וכללי מקור, שירותים, השקעות, נושאי הגנת הצומח ווטרינריה, חסמי סחר, ונושאים מוסדיים. ההסכם כולל בין היתר הפחתת מכסים מלאה על מוצרי תעשיה (מיעוטם בהדרגה על פני כמה שנים), הפחתת מכסים חלקית על מוצרי חקלאות, והקלות ביצוא שירותים בענפים שונים. ההסכם אמור להיכנס לתוקפו לקראת סוף 2016.
עם הסיכום תצטרף פנמה לרשימת המדינות עמן חתומה ישראל על הסכמי סחר: האיחוד האירופי - מאז 1975, ארה"ב - 1985, אפט"א (שווייץ, ליכטנשטיין, נורבגיה, איסלנד) - 1992, קנדה - 1997, טורקיה - 1997, מקסיקו - 1999, מרקוסור (ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי, פרגוואי) - 2007, קולומביה - (נחתם ב 2013, טרם אושרר בצד הקולומביאני ולכן עדיין לא בתוקף).
כלכלת פנמה מבוססת בעיקר על מגזר שירותים מפותח שמהווה יותר משלושה רבעים מהתמ"ג של המדינה וכולל בין השאר את הפעלת תעלת פנמה, לוגיסטיקה, בנקאות, אזור הסחר החופשי בקולון, ביטוח, תפעול נמלים, רישום בתחום הספנות ותיירות. שיעור הצמיחה הכלכלית בפנמה ב-2013 היה 8.4% וב-2014 כ 6.2%, הרבה מעל שיעור הצמיחה הממוצע באמריקה הלטינית והקריביים (1.7% ב-2014, מתוך נתוני הבנק העולמי), והיא מיוחסת בין היתר לפרויקט הרחבת התעלה שהחל בשנת 2007 בעלות של כ-5.3 מיליארדי דולרים. פרויקטי פיתוח תשתיות נוספים הצפויים במדינה יכולים למשוך חברות ישראליות להן ניסיון בענף זה.
אוהד כהן, ראש מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה: "משרד הכלכלה ממשיך לחזק את הקשרים הכלכליים של ישראל עם מדינות העולם בדגש על כלכלות מתעוררות שפוטנציאל הצמיחה שלהן רב. מדובר בחיזוק דריסת הרגל של ישראל באמריקה הלטינית, התואם את המדיניות אותה אנו מובילים להרחבת אפיקי היצוא עבור התעשיה הישראלית ומגזרי השירותים השונים. ההסכם יפתח אפשרויות חדשות בפני התעשיה הישראלית, תוך הענקת יתרון תחרותי ליצרנים הישראלים. פנמה מועמדת להצטרף לברית הפסיפית, גוש מדינות באמריקה הלטינית המורכב ממקסיקו, קולומביה (עם שתיהן יש לישראל הסכמי אזור סחר חופשי), צ'ילה ופרו. בגוש כ 200 מיליון איש, תמ"ג משותף של מעל 3 טריליון דולר, הוא מכסה 35% מהתמ"ג של אמל"ט ומהווה מעל ל-50% מהסחר של אמל"ט."

תאריך:  25/11/2015   |   עודכן:  25/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הושלם הסכם הסחר החופשי בין ישראל לפנמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מטילי הזהב נתפסו במעבר 'דרך האבות' (המנהרות) על-ידי עובדי בית מכס מעברים והחיילים המשרתים במעבר
עידן יוסף
ועדת המדע דנה בהיערכות לרעידת אדמה    כשליש מהמבנים בישראל אינם ערוכים לרעידות אדמה ותוכנית תמ"א 38 שנועדה לחזק את המבנים אינה ממלאת את ייעודה    אייכלר מציע שהממשלה תיקח על עצמה את הפרויקט באמצעות חברות בנייה ממשלתיות, שיחזקו בניינים באזורים שבהם לקבלנים פרטיים לא משתלם
מירב ארד
זאת לעומת הפסד של כ-15 מיליון שקלים בתקופה המקבילה. הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-3 מיליון שקלים, לעומת הפסד של כ-6.1 מיליון שקלים ברבעון המקביל.
מחלקה ראשונה
מקורה - בירידה של היצוא לגושי הסחר של אירופה (5.4%) וצפון אמריקה (20.5%)    ירידה משמעותי גם היצוא הטכנולוגיה העילית לכל גושי הסחר
עידן יוסף
תורת היחסות של איינשטיין החליפה את המכניקה הניוטונית הקלאסית, וחוללה מהפכה של ממש בתפישת חוקי היקום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il