X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
וינברג ערער על פסק דין שניתן לאחר שהותיר את הסוגיה לשיקול דעתו של ביהמ"ש המחוזי, התעלם מעצת העליון למשוך את הערעור, ספג ביקורת נוקבת וחויב בהוצאות של 60,000 שקל
▪  ▪  ▪
וינברג. "נתקשינו להבין"

עו"ד משה וינברג התעמר שלא לצורך בצד שכנגד ובבאי-כוחו, תוך שהוא גורר את הצד שכנגד להליך מיותר ואף מעמיד אותו בסיכון של הפרת חוזה כלפי צד ג'. ביקורת חריפה ביותר ונדירה ביותר זו מותח (25.11.15) בית המשפט העליון על וינברג.
וינברג נתבע (יחד עם אחרים) בידי מרי עמר, אשר ביקשה להורות לו לרשום על שמה דירה שרכשה, ואשר העלתה טענות קשות ביחס להתנהלותו כלפיה בתפקידו כבא-כוחה של החברה ממנה רכשה את הדירה. וינברג טען בתגובה, כי עמר היא שהכשילה את הרישום. בדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב הותיר וינברג לשיקול דעתו של השופט יהושע גיפמן כיצד להכריע, וגיפמן הורה לרשום את הדירה על שמה של עמר.
למרות זאת, הגיש וינברג ערעור לבית המשפט העליון. השופט יצחק עמית המליץ לו בחום למשוך את הערעור, אך הוא סירב. בהמשך הדרך ביקש וינברג להעניק לו דחייה בהגשת הסיכומים בשל נישואי בנו של בא-כוחו, ועמית הגיב:
"בהתחשב בכך שמשרדו של המבקש מונה כעשרים עורכי דין, תמהני מדוע ולמה מוגשת בכלל בקשה לדחיית מועד הגשת הסיכומים. וכי אין עורך דין אחר במשרד שיגיש סיכומים בנושא שהוגדר על-ידי המבקש בישיבת קדם המשפט כנושא עקרוני? מה עוד, שמדובר בתיק שהיקפו מצומצם עד-מאוד, ואזכיר כי פסק דינו של בית המשפט המחוזי 'משתרע' על כעמוד אחד".
עוד ציין עמית, כי וינברג ביקש להעניק לו דחייה של חודשיים וחצי להגשת הסיכומים, "המבקש מקצה בנדיבותו לצד שכנגד 45 יום להגשת סיכומיו ולאחר מכן מבקש להקצות לו, לצורך
סיכומי תשובה ... כשלושה חודשים וחצי (!!!)". עמית נענה אז חלקית לאותה בקשה.
בפסק הדין אומרים עמית, צבי זילברטל ומני מזוז: "על אף מחיקת הערעור, איננו פטורים מלהביע תמיהתנו על התנהלותו של המערער - או של משרדו, שאותו כינה בסיכומיו 'הפירמה' - לכל אורך הדרך. המערער סיבך שלא לצורך עניין שניתן היה לפתור אותו בדקות ספורות, תוך שהוא מתעמר במשיבה ובבאי-כוחה (כפי שעולה מהתכתובות שצורפו), גורר את המשיבה לערכאות שלא לצורך ואף מעמיד אותה בסיכון של הפרת חוזה כלפי צד ג'.
"...בישיבת קדם הערעור הומלץ למערער 'בחום' למשוך את ערעורו. המערער ביקש להתמיד בערעורו, ומשכך הועבר התיק להרכב לכתיבה, ללא השלמת טיעון. המערער עתר לקיום דיון בטענה ל'טענות עקרוניות' ולפנים משורת הדין נעתרנו לבקשתו. אלא שבמהלך הדיון נתקשינו להבין מה תכליתו של הערעור ומה הסעד האופרטיבי שמבקש המערער".
ביהמ"ש העליון מסיים: "הגם שהמערער חזר בו מהערעור רק 'בדקה ה-91' - לאחר שבית המשפט כבר שמע את הערעור מתחילתו ועד סופו ואף החל בכתיבת פסק דין בו ביום - נתחשב בפסיקת ההוצאות בחזרתו מהערעור". וינברג חויב בהוצאות בסך 60,000 שקל - סכום גבוה ביותר ביחס לפסיקת ההוצאות בבית המשפט העליון בכלל, ובעת מחיקת הליך בפרט.

תאריך:  26/11/2015   |   עודכן:  26/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עו"ד משה וינברג התעמר בצד שכנגד"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה תעשה לשכת עורכי הדין ? ל"ת
התשובה-לא כלום  |  26/11/15 09:43
2
מנה יומית של עוד נבל משפטי
צורי  |  26/11/15 16:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
בדיון שני במסגרת ההתייעצות עם ועדת הכלכלה על מתווה הגז הוסיף לנגוצקי: "אסור לייצא גז טבעי. הכסף מעוור את עיני כולם - לאן נעלמו שומרי הסף שצריכים לראות לרוחק ולרוחב"    ח"כ קיש: בלי יצוא לא גז
עידן יוסף
הניצב בדימוס מכנה את חקירות קציני הפיקוד הבכיר בעבירות מין "ביזיון"
עידן יוסף
ח"כ נחמן שי: הרשתות החברתיות נושאות באחריות להפצת הסתה ברשת    המשטרה: רוב הפעילות מתבצעת מחו"ל
עידן יוסף
אלעזר לוין
פרויקטים נוספים שבנייתם קודמה השבוע: 184 דירות ליד שוק מחנה יהודה בירושלים, 255 דירות בשכונת קריית היובל בבירה, 2,400 דירות בצפון אור יהודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il