X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גוטפרוינד, תושב יובלים שבגליל, נפטר בגיל 52לאחר מאבק במחלת הסרטן הנשיא ריבלין: מילותיו האלמותיות ילוו את הזיכרון הישראלי ויעצבו אותו גם כשהוא לא יהיה איתנו
▪  ▪  ▪
גוטפרוינד. מקפיד להשאיר בפייסבוק חברים מטורפים [צילום: יח"צ]

הסופר אמיר גוטפרוינד נפטר אתמול בגיל 52 לאחר מאבק במחלת הסרטן. גוטפרוינד, נולד בשנת 1963 בחיפה וגדל בקריית חיים, הוא החל לפרסם את ספריו בשנת 2001. ספרו הראשון - שואה שלנו - זכה בפרס בוכמן. גם ספרים אחרים שכתב זיכו אותו בפרסים.
נשיא המדינה, ראובן רבלין, ספד לגוטפרוינד ואמר כי היה סופר צעיר, בן הארץ, שספריו נגעו בעצבים הרגישים של הזיכרון היהודי והחוויה הישראלית.
"גיבוריו עפים בין זיכרון של שואה לחוויות של התבגרות ישראלית, ופנס הקסם שלו מאיר באור רך וחד פינות תודעה נשכחות. פטירתו בטרם עת לא תעמעם את זכרונו ומילותיו האלמותיות ילוו את הזיכרון הישראלי ויעצבו אותו גם כשהוא לא יהיה איתנו. תנחומי למשפחתו", ציין ריבלין.
שר הביטחון, משה יעלון, התייחס למותו של גוטפרוינד, וציין כי כבן קריית חיים ודור שני לשואה חש שגוטפרוינד כתב על חייו.
"אמיר גוטפרוינד ניחן בכישרון מדהים לתאר חוויות אנושיות, ויכולתו לשרטט ביד אמן אירועים ורגעים בחיים, הייתה ייחודית. קראתי כמה מספריו של אמיר, תמיד בנשימה עצורה ובהנאה גדולה, וכתיבתו האישית דיברה אליי ונגעה ללבי. אמיר עסק בחיים ובחוויות כדור שני לשואה בחיפה ובקרית חיים, ולעיתים חשתי כי הוא כותב עליי ועל חוויותיי. אני מניח שכך חשו רבים מקוראיו שגדלו והתבגרו בתוך עולם דומה. זו הייתה גדולתו של אמיר", ציין.
שר הביטחון הוסיף כי מותו של אמיר הוא בראש ובראשונה אבידה עצומה למשפחתו ובעיקר לילדיו, שנפרדו לפני שנים אחדות גם מאימם נטע, שנפטרה ממחלת הסרטן. "מותו הוא גם אבידה גדולה לעולם התרבות והספרות בישראל, שאיבד את אחד מיוצריו הרגישים והמיוחדים", אמר והוסיף כי אמיר וספריו ילוו אותנו עוד שנים ארוכות.
הסטטוס האחרון שפרסם גוטפרוינד שהיה פעיל ברשת הפייסבוק, ב-12 באוקטובר, נגע לחברי הפייסבוק שלו ולעבודתו כסופר: "אני מקפיד להשאיר בין חברי הפייסבוק שלי מטורפים מוחלטים מימין ומטורפים מוחלטים משמאל. כסופר, שמתעניין ללא הרף במה שמתרחש בנפשות קיצוניות ובדרכי הביטוי שלהן, קשה לי לדמיין חנות ממתקים עשירה יותר מכל אלה. דיווח א': המאורעות האחרונים חירפנו עוד יותר את מחורפני שני הצדדים דיווח ב': קיראו את הכותרת (באנגלית, כמובן) של עיתון ה"ארץ" וראו מי זוכה בפרס ההתקדמות בתחום החירפון לחודש אוקטובר 2015. בהצלחה לכולנו".

תאריך:  28/11/2015   |   עודכן:  28/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסופר אמיר גוטפרוינד הלך לעולמו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תשימו אותו על שטר של 500 שקל ל"ת
בוזגלו מהמבחן  |  29/11/15 01:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
עו"ד איל רוזובסקי פעל תוך ניגוד עניינים בוועדה לבחירת היועץ המשפטי לממשלה ודחף לבחירת וינשטיין    לחברי הוועדה הוא מסר דיווח מצומצם ביותר לפיו הוא מייצג את האוליגרך אולג דריפסקה במשותף עם וינשטיין    בעוד שהאמת הייתה: וינשטיין הוא שיזם ושכר בפועל את רוזובסקי, בשמו של דריפסקה, לייצג את דריפסקה בשכר של מיליונים    בנסיבות אלה, היה רוזובסקי פסול מלכהן בוועדה
יואב יצחק
מוזס שולט בקבוצת ידיעות אחרונות    פישמן מחזיק יחד עם עזבונו של חיים בר-און בכשליש ממניות הקבוצה אותן רכש במחירים גבוהים    בנק דיסקונט "תקוע" עם כ-10% ממניות הקבוצה ששועבדו לטובתו כנגד הלוואות שניתנו לדב יודקובסקי
עידן יוסף
דוח: ארבעה ארגונים לא-ממשלתיים פלשתינים, המקבלים מימון אירופי, ותובעים מביה"ד הבינלאומי בהאג להעמיד את ישראל לדין, הם שמובילים בקמפיינים לחרם, למשיכת השקעות ולעיצומים (BDS)
יצחק דנון
המבקשת טוענת שחברת דן רוכשת בכפייה את מניות חבריה בחברת אמד בשווי נמוך בהרבה מאשר שוויין האמיתי
יצחק דנון
סוכני הנסיעות עוזר ופאני אלפרוביץ טוענים שמיכל ודוד סימנא נטלו לעצמם 17 מיליון שקל מחברה משותפת שהייתה בעלת נדל"ן בקריית גת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il