X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
חיל-האוויר האמריקני מפעיל כלי טיס בלתי מאוישים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע באזורי מתיחות, כמו אפגניסטן, פקיסטן, עירק וסוריה חיל-האוויר האמריקני זקוק ל-1,281 טייסים כטב"מים, ואינו מצליח להגיע ליעד הזה עקב שחיקה אדירה של הטייסים ושל צוותי הקרקע כעת מפעילים אזרחים שתי טיסות כאלו ביום, ובקרוב יגדל מספרן לעשר ביום
▪  ▪  ▪

עקב מחסור בטייסי כטב"מים, החל חיל-האוויר האמריקני לשכור טייסים אזרחיים למשימות הללו של הכטב"מים מדגם ריפר, והצעד מעורר ביקורת חריפה בארצות-הברית.
הכטב"מים הללו פועלים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע באזורי מתיחות, כמו אפגניסטן, פקיסטן, עירק, תימן וסוריה, ומונחים ממרכזי בקרה בארצות-הברית גופא. לכאורה, משימתם סיורים ומודיעין (ISR) בלבד.
כעת מפעילים אזרחים שתי טיסות כאלו ביום, ובקרוב יגדל מספרן לעשר ביום . בכל סיור כזה מופעלים עד ארבעה כטב"מים. בינתיים, הודיע חיל-האוויר, אין מורשים האזרחים להפעיל מערכות לייזר וטילים, המותקנים על כטב"מים "טורפים".
הסיורים הללו הנם ראשית "שרשרת הקטל", טוענים מבקרי השינוי, וביניהם גם אנשי צבא. כלומר, זו הפרה של התקנות החמורות, המונעות מאזרחים, המועסקים בכוחות המזוינים האמריקניים, השתתפות פעילה בלחימה ובהריגה.
חיל-האוויר האמריקני זקוק ל-1,281 טייסי כטב"מים, כדי לשגר מדי יום כשישים טיסות של כטב"מים לסיור ריפר ושל כטב"מים תוקפים פרדיטור. הצפי - תוך כחמש שנים יגדל העומס על הכטב"מים עד כדי 90 טיסות ביום. החיל אינו מצליח להגיע ליעד הזה עקב שחיקה אדירה של הטייסים ושל צוותי הקרקע בתקופה האחרונה. עקב כך פנה חיל-האוויר האמריקני לחברות אזרחיות, וביניהן יצרניות כטב"מים, כדי לשכור טייסים ואנשי צוות קרקע עבור הכטב"מים. בנוסף, שוכר חיל-האוויר מהחברות הללו שירותי תחזוקה, הכוללים טיפול בתוכנה ובחומרה של כלי-הטיס ושל מערכות הבקרה.
מרבית הבקרה על הכטב"מים נעשית בבסיס חיל-האוויר קריץ' ליד לאס וגאס בנוואדה. משם שולטים על כטב"מים, הפועלים באפגניסטן, בעירק, בתימן, בלוב, באפריקה ובמוקדי סכסוך אחרים ברחבי העולם.
כיום מפעילים האמריקנים יותר קבלנים אזרחיים למשימות צבאיות בעירק ובאפגניסטן מאשר אנשי צבא. מאז שהחלה ארצות-הברית להפעיל כטב"מים (במלחמה בבלקן בשנת 1995), יש ויכוח ער על חוקיות הפעלתם בידי אזרחים. "שרשרת הקטל" כוללת איתור המטרה, זיהוי מקומה, עיקוב אחר תנועותיה, כיוון לייזר וטילים אליה וירי להשמדתה. יש הטוענים, שמעורבות אזרחים בכמה שלבים ב"שרשרת הקטל" - אפילו אם אינה כרוכה בירי - אינה חוקית, וסותרת את החוק הבינלאומי. ככל שאזרחים מעורבים ביותר שלבים ב"שרשרת הקטל", טוענים המבקרים, המצב החוקי מסתבך. לכן, הם ממליצים, שהחיל יפסיק לחלוטין להעסיק אזרחים בהפעלת כטב"מים.
בחיל-האוויר טוענים, שירי מהווה חלק זעיר מפעילות הכטב"מים, ודוחים את הביקורת, שבאה גם מתוך שורות החיל. לדבריהם, רוב משימותיהם נועדו להביא מודיעין מסוגים שונים ולא להשמיד מטרות.

תאריך:  28/11/2015   |   עודכן:  28/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקורת בארה"ב על הפרטת הכטב"מים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא טייסי אלא מטיסי קטב"מים
פועה  |  29/11/15 11:04
2
אביתר היקר
כבש 44  |  29/11/15 15:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נשיא טורקיה הביע את רצונו לפגוש את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בשולי ועידת האקלים בפריס בשבוע הבא    "מקווה שמשהו כמו הפלת המטוס לא יקרה שוב"
איציק וולף
גוטפרוינד, תושב יובלים שבגליל, נפטר בגיל 52לאחר מאבק במחלת הסרטן    הנשיא ריבלין: מילותיו האלמותיות ילוו את הזיכרון הישראלי ויעצבו אותו גם כשהוא לא יהיה איתנו
יואב יצחק
עו"ד איל רוזובסקי פעל תוך ניגוד עניינים בוועדה לבחירת היועץ המשפטי לממשלה ודחף לבחירת וינשטיין    לחברי הוועדה הוא מסר דיווח מצומצם ביותר לפיו הוא מייצג את האוליגרך אולג דריפסקה במשותף עם וינשטיין    בעוד שהאמת הייתה: וינשטיין הוא שיזם ושכר בפועל את רוזובסקי, בשמו של דריפסקה, לייצג את דריפסקה בשכר של מיליונים    בנסיבות אלה, היה רוזובסקי פסול מלכהן בוועדה
יואב יצחק
מוזס שולט בקבוצת ידיעות אחרונות    פישמן מחזיק יחד עם עזבונו של חיים בר-און בכשליש ממניות הקבוצה אותן רכש במחירים גבוהים    בנק דיסקונט "תקוע" עם כ-10% ממניות הקבוצה ששועבדו לטובתו כנגד הלוואות שניתנו לדב יודקובסקי
עידן יוסף
דוח: ארבעה ארגונים לא-ממשלתיים פלשתינים, המקבלים מימון אירופי, ותובעים מביה"ד הבינלאומי בהאג להעמיד את ישראל לדין, הם שמובילים בקמפיינים לחרם, למשיכת השקעות ולעיצומים (BDS)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il