X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעיות תשתית והיעדר מתן עדיפות לתחבורה ציבורית, בעיקר בבני ברק, גורמים לפקקים קשים, להשארת נוסעים בתחנות ללא מענה ולתרעומת מצד הנוסעים ארגוני הנוסעים קבלו בוועדה לפניות הציבור על היעדר שיתוף הציבור
▪  ▪  ▪
אגד. סופג ריקושטים כתוצאה מהיעדר תשתיות ועדיפות בכבישים

הוועדה לפניות הציבור דנה באחרונה בפניות רבות על ההחמרה ביחס לנוסעים בתחבורה הציבורית. הפונים הצביעו על אוטובוסים שמאחרים ועל השארת אנשים בתחנה, ועל אי-שיתוף פעולה בין משרד התחבורה לארגוני הפעולה למען תחבורה ציבורית, וכן בדיווח על עומסים בתחנות בזמנים מיוחדים ובאירועים ציבוריים.
יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר: "יש אי-הבנה בסיסית למושג תחבורה ציבורית. כל אזרח משלם מיסים, כדי לסבסד את מחיר התחבורה הציבורית ואין איש עושה לו טובה כשהוא אוסף אותו מן התחנה על היעד שבקווי השירות. יש כל מיני כללים הפוגעים בנוסע בתחבורה הציבורית שמסובסדת על-ידי המדינה. לדוגמה, נהג המדווח שיש לו עשרה נוסעים בעמידה, יכול לדלג על התחנות ואין איש שולח אוטובוס נוסף לאסוף את הנוסעים שנשארו בדרך. מידת סדום היא לקנוס נהג ב-5,000 ש"ח קנס אישי לנהג שעוצר שלא בתחנה לנוסע, גם אם מדובר בפתיחת הדלת לאישה זקנה שרצה לתחנה בקור ובגשם ומקרים דומים. גם אם צריך להיות סדר באיסוף נוסעים ולא בכל מקום אפשר לפתוח דלת, הרי זו מידת סדום שמרתיעה נהגים מלעשות מצוה ולאסוף נוסע שלא בדיוק בתחנה.
אייכלר הטיח באגד: "אגד טוען שאין לו מספיק אוטובוסים בגלל העומס בכבישים. אבל מי שמקבל סבסוד ממשלתי, חייב להביא לתחנה אוטובוס בשעה שנקבעה. לא יכול להיות שאדם יישאר בתחנה, בגלל שדילגו על נסיעה. יש הרבה תלונות שהאוטובוס לא הגיע, בעיקר בימי עומס ובשעות קשות".
פנחס (פיני) גרשון, מהנדס תנועה ותשתיות ארצי של אגד הסביר לוועדה את המצוקה הקיימת ההופכת את ביצוע הדרישה לבלתי אפשרי ואמר כי אגד אינו משאיר נוסעים בתחנה ומתגבר קווים: "אולי לא נתעסק רק ב'בואו נביא עוד אוטובוסים ועוד נהגים', ונתעסק בתשתיות. אולי אם היה נתיב מהיר היינו יכולים עם אותה כמות אוטובוסים לתת פתרונות הרבה יותר מהירים. אין לאף מפעיל בנק של נהגים ואוטובוסים בכל נקודה ונקודה. הפכנו מחברה וולנטרית, לחברה שדואגת לכיס שלה כמו שכל אחד עושה, וכיום מקבלת פחות אחוזים. פעם היו לאגד יותר אחוזים ממערך ההפעלה אז היא הפעילה שירות כזה. החל מהחודשים הקרובים ניכנס לעולם אחר [הכוונה לחישוב תשלומים לאגד לפי מספר הקילומטרים, ע.י.].
בנקודה זו קטע אותו דרור גנון, מנהל אגף בכיר ברשות הארצית לתחבורה ציבורית: "אתה לא יכול להצהיר הצהרות שאתה לא יכול לעמוד מאחריהן". אייכלר התערב ופנה לדובר מאגד: "אמרת דברי אמת, ועצרת אחריהם". גנון ביקש להבהיר מדוע עצר את הדובר: "מפעיל לא צריך להסביר איך הוא נותן שירות אלא לתת שירות. אנחנו מנסים לנטרל את מרכיב כדאיות כלכלית לפי מספר הנוסעים. יש לנו מערכת 'כל נתון' הבודקת את זמני היציאה וההגעה".
אייכלר התייחס למשך הטיפול בתלונות הציבור משרד התחבורה ואמר שכאשר המציאות היא ש"הליך האכיפה המנהלית נמשך במשך חצי שנה" אנשים כבר לא טורחים לפנות ולהתלונן.
מנכ"ל תחבורה בדרך שלנו, ארגון נוסעי התחבורה הציבורית, איתי חיים, קבל על כך שהמפעילים ו משרד התחבורה אינם משתפים את ארגון הנוסעים במידע על שינויים תחבורתיים יזומים באופן קבוע ומוסדר, אלא רק באופן קונקרטי בעקבות פניות מצד הארגון. לדבריו, יש לחייב את המפעילות ואת משרד התחבורה לעשות כן ולעדכן את ארגונו באופן קבוע. בדבריו הוא הדגיש את המעלות שבעידכון כזה, כשפעילות הארגון מתבטאת בפעילות מקומית ענפה ברחבי הארץ, במקביל לפעילות הנעשית באמצעות מערך מדיה חברתית רחב, תוך שימוש מושכל ב"חכמת ההמונים", יכולה לסייע רבות בהעברת המידע לנוסע, כך שבתוצאה הסופית אי-העידכון של הארגון בשינויים, פוגע בנוסעים שלטובתם מיועדים השינויים הללו.
בנייר עמדה שהוצג לוועדה, מומלץ בין היתר להרחיב את האפשרות להזמנת מקומות מראש בקווים בין-עירוניים מהירים וישירים בהם אין תחנות ביניים וכן לקדם הקמה של אמצעי טכנולוגי, שישמש לדיווח ולמענה מידי בזמן אמת באמצעות מוקד ארצי של משרד התחבורה שיפעל במשותף עם כל מפעילות התח"ץ, ע"י דיווח של הנוסעים החל מעומסים בתחנות על ריבוי נוסעים הממתינים לקווים הפועלים, איחורי אוטובוסים, תקלות ובעיות מסוג זה שיקבלו מענה הולם ומספק בזמן אמת. בנוסף, המידע המצטבר יהיה מדווח לכנסת ולגורמי המחקר והתכנון וישמש לשם קביעת מדיניות ותכנון עתידיים, כמו-כן יש לפתח אפליקציה ייעודית לדיווח.
גיל יעקב מארגון 15 דקות אמר כי השארת נוסעים בתחנה זו עבירה של החברה אבל החוק הזה לא נאכף ומשרד התחבורה לא מבצע את התפקיד שלו בהקשר הזה. זמן טיפול של חצי שנה לפנייה הוא פשוט בלתי סביר. במיוחד כשיש היום ג'י-פי-אס שמאפשר לדעת את כל הפרטים על הנסיעות עליהם התלוננו. אנחנו מקבלים המון פניות על מוצאי שבת וימי שישי. אם מחברים את היציאות של שישי ומוצ"ש ביחד זה יוצא פחות מיממה רגילה וכאן מתחילות הרבה מאוד בעיות.
נציג משרד התחבורה דרור גנון אמר שאסור להשאיר אנשים בתחנות, בלי שום תנאים. "משרד התחבורה מנהל מדיניות כללית שהוכיחה את עצמה עם כלל המפעילים. מתבצעים כל הזמן סקרים ובדיקות, לגבי אנשים שנשארים בתחנות. הנתונים מועברים אלינו ואנחנו קונסים את המפעיל או משלמים לו בהתאם לביצוע או לאי ביצוע. זו מערכת טכנולוגית, אנחנו לא נוגעים בה. יש לנו את כל המידע ואנחנו נעמוד על ביצוע הנסיעות בפועל. אנחנו מדינה מורכבת מאוד שלא דומה לשום דבר בעולם, יש לנו 168 ימי מועד שבהם ההתנהלות של התחבורה שונה, לצערי יש גם אירועים ביטחוניים. כשיש חג מסוים המפעיל לא יכול להביא נהגים משום מקום, למילוי מקום. יש מצב של חוסר וזה עדיין לא מצדיק דילוג על תחנה. התחבורה הציבורית הוכפלה ובעשור הקרוב אנחנו הולכים שוב להכפיל את הכמות.
יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר: "אבל גם אם משתפרים אתם עדיין לא מדביקים את הקצב. יש לכל מפעיל אפשרות להביא חברות אחרות, בימי עומס. אין שום סיבה לפגוע בנוסע, בגלל הסכמים בין הנהגים למפעילים. חברה פרטית יכולה להגיד, אין לי אוטובוס. חברה ציבורית מסובסדת, יכולה וחייבת להביא אוטובוסים מחברות אחרות, כדי למלא את החסר. אנו מבקשים ממשרד התחבורה לדאוג שגם במכרזים החדשים יוכלו החברות להמשיך במדיניות שהייתה בעבר להזרים כמה שיותר אוטובוסים לא רק במקום שאין מספיק נוסעים אלא גם ובעיקר במקומות שיש מספיק נוסעים והם משלמים במיטב כספם על הנסיעה. בימי מועד ובערבי שבתות ומוצאי שבת וחג ובחדשי אלול תשרי ומועדי ישראל, יש להסתייע בארגוני תחבורה ציבורית ופעילים קהילתיים, כדי להכין מפות נסיעה המתאימות לעומסים בתחנות ולאפשר 'קווי לילה' לא רק לאתרי בילוי, אלא גם למקומות אחרים בהם ישנם נוסעים בכל שעות היממה. כל חברה חייבת לפעול עם הפנים אל ציבור הנוסעים. משרד התחבורה צריך לעודד אותה להוסיף נסיעות ואוטובוסים ולסבסד אותה מכספי המיסים של הנוסע התלוי בתחבורה הציבורית", דבריו.
לבקשת מפעילי התחבורה הציבורית, הודיע יו"ר הוועדה כי יקיים ישיבה מיוחדת בנושא בני ברק, אליה יזומנו נציגי העירייה. העירייה אינה מאפשרת הקמת נתיבי תחבורה ציבורית וכתוצאה מכך לפעמים מתעכבים אוטובוסים כשעה בכניסה לעיר. גם הצעות לעירייה לאפשר נת"צים בשעות מסוימות, בעיקר בערבי שבת ובמוצ"שים נדחו.

תאריך:  30/11/2015   |   עודכן:  30/11/2015
+ח"כ ינון מגל יתפטר מן הכנסת
10:33 30/11/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר סיעת הבית היהודי לשעבר, שהואשם בשבוע שעבר בהטרדות מיניות, הודיע ליו"ר מפלגתו, נפתלי בנט, על כוונתו להתפטר מן הכנסת  ▪  בנט: ההתפטרות - מעשה ראוי

מגל. הקריירה הסתיימה אחרי חצי שנה [צילום: פלאש 90]
+ילין: הכנסת לציבור ולא לאינטרסנטים
00:00 30/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ חיים ילין מוחה בפני יו"ש הכנסת על אישור הכניסה הקבוע שניתן לרמי לוי

חיים ילין [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ליכט: שיקולים ביטחוניים היו על השולחן מהתחלה
23:05 29/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אמיר לוי: הנזק מאי פיתוח מאגרים - 1.8 מיליארד דולר ב-3 שנים  ▪  יו"ר ועדת הכלכלה מותח ביקורת על כך שנציגי הממשלה לא ענו על כל השאלות שהפנו אליהם חברי הכנסת: אין שקיפות מלאה והיום התחלנו לראשונה לעשות משהו בעניין - אין במתווה אפילו אמירה מה תעשה המדינה אם החברות יפרו את ההסכם

ליכט, דורפמן ולוי [צילום: דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דן / Dan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוטובוסים מלאים, ונוסעים נשארים בתחנות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אגד ו דן זה סינדיקט פשע מאורגן
ישע  |  30/11/15 12:54
2
עצירה בתחנות
gemny  |  30/11/15 13:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
ח"כ חיים ילין מוחה בפני יו"ש הכנסת על אישור הכניסה הקבוע שניתן לרמי לוי
עידן יוסף
אמיר לוי: הנזק מאי פיתוח מאגרים - 1.8 מיליארד דולר ב-3 שנים    יו"ר ועדת הכלכלה מותח ביקורת על כך שנציגי הממשלה לא ענו על כל השאלות שהפנו אליהם חברי הכנסת: אין שקיפות מלאה והיום התחלנו לראשונה לעשות משהו בעניין - אין במתווה אפילו אמירה מה תעשה המדינה אם החברות יפרו את ההסכם
עידן יוסף
אבות יוכלו לצאת מהעבודה שעה לפני הזמן במשך ארבעה חודשים מתום חופשת הלידה    "שעת הנקה" תכונה "שעת הורות" והמונח "חופשת לידה" יכונה בחוק "תקופת לידה והורות"
איציק וולף
ועדת הכלכלה סיימה את הדיונים עם נציגי הציבור על מתווה הגז    החוקר אמנון פורטוגלי: פסקת היציבות מרסקת את הדמוקרטיה
אברהם פכטר
יש לשנות בהקדם את החוק ואת תקנון המפלגות ביחד או לחוד, כדי לתת תוקף חוקי, מוסרי, פוליטי, חברתי לחברי סיעה בכנסת, להדיח ח"כ משתולל, מבזה, פוגעני או חורג מסמכותו. יש לאפשר ליו"ר מפלגה, ולחברי סיעתו, להוציא מתוכם ח"כ שגורם נזק למפלגתם, ולאפשר לבא בתור להיכנס במקומו לכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il